RRTV s kampaní: Vaše dítě, Vaše televize, Vaše zodpovědnost
| Tisk
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na dnešní tiskové konferenci v pražském kině Ponrepo oficiálně odstartovala mediální kampaň, která bude probíhat s podporou všech provozovatelů celoplošného televizního vysílání. Členové Rady a ředitelé velkých televizí společně prezentovali hlavní myšlenky kampaně a především představili tři emotivní televizní spoty, které budou vysílány během podzimu v České televizi, na Nově, Primě a Televizi Barrandov.
„
Spoty vznikly za podpory evropského fondu Phare. Smysl této provokativní kampaně souvisí s dlouhodobým záměrem Rady, která svoji úlohu vnímá nejen v rámci zákonem stanoveného dohledu nad televizním a rozhlasovým vysíláním, ale hodlá aktivně přispívat k zvyšování úrovně mediální gramotnosti v České republice. Rada spolupracuje s Institutem komunikačních studií a žurnalistiky FSV UK, který pro ni provedl sociologický průzkum na téma Mediální gramotnost v ČR.
„
Mgr. Jan Vít
„
Spoty mají názvy Půlnoc, Oslava a Metro a zobrazují šokující projevy dětí, inspirované sledováním nevhodných televizních pořadů. Vliv televize dnes zasahuje v obrovské míře prakticky celou populaci, ovlivňuje lidskou psychiku a chování, přičemž právě dětský divák je mimořádně náchylný ke kopírování negativních vzorců chování,“ říká Kateřina Kalistová, předsedkyně RRTV.
Spoty vznikly za podpory evropského fondu Phare. Smysl této provokativní kampaně souvisí s dlouhodobým záměrem Rady, která svoji úlohu vnímá nejen v rámci zákonem stanoveného dohledu nad televizním a rozhlasovým vysíláním, ale hodlá aktivně přispívat k zvyšování úrovně mediální gramotnosti v České republice. Rada spolupracuje s Institutem komunikačních studií a žurnalistiky FSV UK, který pro ni provedl sociologický průzkum na téma Mediální gramotnost v ČR.
„
Jsme přesvědčeni, že jedině takto sugestivním sdělením lze rodiče přimět k zamyšlení, jakým způsobem dovolujeme našim dětem konzumovat mediální obsahy. Faktem totiž zůstává, že ovladač od televize v konečném důsledku v ruce vždy drží samotní rodiče, respektive měli by držet,“ říká dále Kateřina Kalistová. „
Proto také jeden ze sloganů představených televizních spotů zní: Televize děti inspiruje – jak, to záleží na vás!“ dodává.
Mgr. Jan Vít