Quantcast

1 miliarda abonentů pay-tv do roku 2018

| Tisk

Placenou televizi bude v roce 2018 využívat 1 miliarda domácností po celém světě. Jde o růst ze 772 milionů v roce 2012 a 814 milionů v roce 2013. Vyplývá to z nejnovějšího reportu Digital TV Household Forecast. Podle prognózy Asie a Tichomoří přispějí 59 procenty (587 miliony klienty) do celkového počtu zákazníků s placenou televizí v roce 2018.

Prognóza 97 zemí zahrnutých do průzkumu Digital TV Research uvádí, že Čína bude mít nejvíce zákazníků pay-tv - 313 milionu na konci roku 2018, následuje ji Indie se 158 miliony a 107 miliony USA. Tyto tři země budou v roce 2018 tvořit 58 procent světových domácností s pay-tv.


obrázek

▲ tabulka č. 1 - Domácnosti s pay-tv na světě podle regionů (v milionech)

Penetrace placené televize (analogová a digitální) dosáhla 53,6 procent televizních domácností na konci roku 2012 a zvýší se na 55,7 procent na konci roku 2013 a 63,1 procenta v roce 2018. Penetrace na konci roku 2018 se zvýší na 86 procent v Severní Americe na 29 procent na Středním Východě a Africe. Placená televize dosáhne v roce 2018 nejvyšší penetrace v Nizozemí (99,5%).


obrázek

▲ tabulka č. 2 - Top 10 zemí s pay-tv na konci roku 2018



Počet digitálních televizních domácností se zvýší o 667 milionů během let 2012 až 2018 na 1,453 milionu. Digitální TV stoupne o 127 milionu v roce 2013. Globální digitální penetrace televizních domácností stoupne z 54,7 procent na konci roku 2012 na 62,5 procent na konci roku 2013 a 92 procent v roce 2018.

Ze 667 milionů televizních domácností, které přejdou na digitální vysílání, bude využívat kabelovou televizi (240 milionu). Primárně FTA DVB-T nabídka získá 225 milionů domácností, placená DVB-T získá dalších 7 milionů klientů, placená IPTV zvýší počet zákazníků o 98 milionů, pay-tv DTH platformy 73 milionu nových zákazníků a neplacená satelitní nabídka 31 milionu diváků.

redakce





Reklama




Vybrané články