Quantcast

2/3 domácností naladí 10 až 25 TV programů

| Tisk

Téměř 2/3 českých domácností v současnosti naladí 10 až 25 televizních stanic a až 19 procent jich přijímá 51 a více programů. Vyplývá to z aktuálních výsledků Kontinuálního průzkumu, který se uskutečnil během ledna až března 2013 a který pro ATO (Asociace televizních organizací) pravidelně zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor peoplemetrového projektu.

Nejvíce domácnost má zavedeno pozemní digitální vysílání. Necelých 62 % českého televizního publika má ve svých domácnostech k dispozici 10 až 25 televizních stanic, druhou nejčastější variantou je nabídka 51 a více kanálů – tu má doma 19 % respondentů. Mezi 26 a 35 stanicemi pak naladí 7,9 % lidí.

Nejméně častá je nabídka 1 až 4 stanic, kterou má ve svých domovech jen necelé jedno procento respondentů. Dostupnost většího množství kanálů lze přičíst pokračujícímu trendu digitalizace. V roce 2008, tedy tři roky po začátku zavádění digitálního vysílání v Česku (a zároveň v době, kdy docházelo k prvnímu významnějšímu vypínání analogového vysílání), mělo ve své nabídce 10 až 25 stanic pouhých 14,5 % domácností. Nejvíce lidí (39 %) mělo k dispozici 1 až 4 stanice, 27 % lidí pak naladilo mezi 5 a 9 kanály.


obrázek

▲ Graf č. 1 - Počet přijímaných stanic v českých domácnostech

Jako hlavní způsob příjmu televizního vysílání označila v současnosti více než polovina domácností příjem pozemního digitálního vysílání. Druhým nejčastějším typem je příjem signálu pomocí satelitu, který má doma čtvrtina dotázaných, o něco méně častý je příjem prostřednictvím kabelového operátora (20,6 %). Uvádí průzkum MEDIARESEARCH.


obrázek



▲ Graf č. 2 - Hlavní způsob příjmu TV vysílání v českých domácnostech

Kontinuální výzkum je průběžný monitoring podrobné struktury české televizní populace, jejího chování, televizní vybavenosti a změny v oblasti příjmu televizního vysílání.

redakce





Reklama




Vybrané články