Quantcast

Óčko Black již vysílá. Zatím jen v síti UPC

| Tisk

obrázek Na českém trhu začala vysílat nová hudební stanice. Jmenuje se Óčko Black a provozuje ji společnost Stanice O, provozovatel rodiny známých hudebních televizí pod značkou Óčko. Nová stanice je dostupná jen pro některé domácnosti. Od svého spuštění je poskytována jako placený kanál a v současné době je součástí nabídky kabelového operátora UPC Česká republika a postupně se stane součástí placených balíčků televizních operátorů.

Stanice Óčko Black je zaměřená zejména na hiphopovou a rapovou scénu a celou kulturu a průmysl s ní spojenou. Programová skladba je tvořena s důrazem na nejnovější hity a rozmanitost „black music“. Prvním krokem je playlistová televize, poté budou následovat vlastní pořady typu ÓČKO Chart.

Nová stanice vzniká jako reakce na aktuální trend, který ukazuje black music jako jednoho z hlavních hybatelů, který ovlivňuje celou hudební tvorbu jak ve světě tak na české a slovenské scéně. Skladby z žánrů jako je Hip-hop nebo RnB se umísťují na předních příčkách hitparád a oslovují posluchače i na sociálních sítích a streamovacích službách. Divákům tak nabídneme spoustu oblíbené a často žádané žánrové muziky z posledních let, na kterou nezbylo na klasickém ÓČKU kvůli jeho zaměření tolik prostoru,“ představuje myšlenku nového hudebního kanálu jeho dramaturg Petr Klasna.

Stanice je ze začátku tvořena playlistovými pořady, diváci se mohou těšit například na: WORKIN' - vybrané aktuální hity i osvědčené klasiky, JUMPIN' - víkendový party playlist, ROOTS - klasickou black music, soul, reggae a funk nebo na RNB JAMMIN'. Na rozdíl od středního proudu se „black music“ vyznačuje hlubším spojením s interpretem nejen poslechem hudby ale také skrz sociální média, životní styl a módu.

Charakteristické je například pořizování si oblečení od značky interpreta, proto se v souvislosti s „black music“ nehovoří pouze o hudbě ale celé kultuře nebo průmyslu.


obrázek

Óčko Black vysílá jako placená televize, Petr Klasna k tomu dodává: „Otestovali jsme si potenciál trhu mezi fanoušky na letních festivalech a výsledek nás utvrdil, že poptávka je značná - více jak 90% dotazovaných by přivítalo tematickou stanici s tímto zaměřením a dokonce 70% by bylo ochotno za ni platit.“

Stanice Óčka Black cílí na městského diváka ve věku od 18 do 35 let. Spuštění nového kanálu je reakcí na růst popularity Hip-hopu v Česku podporovaný vznikem nových vydavatelství a působením nových interpretů tohoto žánru.



Vysílání Óčka Black aktuálně naladí jen zákazníci v kabelové síti UPC Česká republika. Postupně se objeví v nabídkách dalších operátorů, včetně služby Magio TV provozovatele Slovak Telekom.

Hudební stanice ÓČKO, ÓČKO STAR, ÓČKO EXPRES a ÓČKO BLACK jsou součástí multimediální skupiny MAFRA. Kromě programové novinky Óčko Black jsou kanály dostupné volně na klasickou pozemní anténu v DVB-T multiplexech 3 a DVB-T2 PS12 (Óčko, Óčko Star) a DVB-T síti RS8 (Óčko Expres). Na satelitu je dostupná stanice Óčko i Óčko Star (obě přes pozici Skylinku, satelit Astra 3B). Hlavní program Óčko je také v nabídce všech ostatních DTH platforem u nás.

redakce





Reklama




Vybrané články