Quantcast

Blokování přetáčení u internetových platforem se vrátí

| Tisk

Televizní reklama bude více vidět, než doposud. Vysílací společnosti pracují na úpravě vysílacího řetězce, který má za cíl pomoci v blokaci přetáčení reklamy na internetových platformách typu OTT či IPTV.

V červenci loňského roku provedla společnost M7 Group, jeden z operátorů OTT služeb, na našem trhu, aktualizaci své internetové a mobilní aplikace Skylink Live TV. Na základě požadavku vysílacích skupin Nova a Markíza byla divákům zablokována u televizního archívu těchto vysílatelů funkce přetáčení pořadů vpřed.


obrázek

▲ Obr č. 1 - Rodina u televizní obrazovky (foto: Discovery)

Krok operátora M7 Group měly postupně následovat všichni operátoři IPTV a OTT služeb u nás. Výzva zůstala bez odezvy. Žádný další televizní operátor se k tomuto požadavku nepřipojil a z toho důvodu se rozhodla společnost M7 Group tuto funkci opět deaktivovat. Blokování přetáčení programů Novy a Markízy bylo v provozu jen zhruba 3 týdny.

Nyní se blokování přetáčení vrací na scénu ale tentokrát v jiné podobě. Broadcasteři nyní chtějí "jen" zamezit možnost přetáčení reklamy u odvysílaných pořadů - tedy u obsahu z televizního archívu.

"Vysílatelé požadují od provozovatelů OTT platforem funkci přetáčení pořadu z archívu doplnit o blokování přetáčení reklamního bloku," popisuje požadavek vysílatelů Jaromír Glisník, člen představenstva společnosti M7 Group, která u nás provozuje satelitní platformy Skylink a freeSAT a OTT službu Skylink Live TV.

Technicky jednodušší by jistě bylo zablokovat přetáčení u odvysílaných pořadů úplně. To by ale nakonec nepřineslo očekávaný efekt.


obrázek

▲ Obr č. 2 - Televizní obrazovky (foto: TV Seznam)

"Pokud by se přetáčení dopředu zablokovalo zcela, atraktivita sledování vysílání z archívu by klesla a tím i sledovanost reklamních bloků. To by jistě problém nevyřešilo," říká Jaromír Glisník.

Hledá se proto jiné, sice technicky složitější řešení, které bude ale atraktivnější pro televizního diváka.



"Proto je třeba implementovat systém, který rozlišuje mezi nekomerční částí programu (např. filmu) a blokem reklam, aby bylo možno zamezit přetáčení reklam při zachování možnosti přetáčení u nekomerční části programu. Vysílatelé aktuálně pracují právě na tomto systému odlišení jednotlivých bloků programu, aby mohli poskytnout vodítko pro implementaci blokování přetáčení reklamy u OTT platforem," popisuje chystané kroky Jaromír Glisník.

Omezení přetáčení obsahu je reakcí na rostoucí popularitu IPTV a OTT aplikací televizních operátorů. Divákům doposud umožňují přetáčet pořady bez jakéhokoliv omezení. Uživatel díky tomu může přeskočit "hluchá místa" v pořadech ale i vloženou reklamu, která je hlavním zdrojem příjmů komerčních televizních skupin.

"Komerční vysílatelé mají větší část svých výnosů závislých na měřené odsledované reklamě. Možnost přetáčet reklamy u OTT služeb, údajně sledovanost reklamy - a tím i výnosy vysílatele - negativně ovlivňuje," vysvětlil webu parabola.cz Jaromír Glisník

Blokování přetáčení reklam - pokud bude skutečně zavedena v požadovaném rozsahu - se dotkne jen televizních diváků s OTT či IPTV službou. Stále bude existovat možnost, jak se tomuto záměru vysílatelů vyhnout - pořady si může divák nahrávat ze satelitního či pozemního vysílání a následně sledovat kdykoliv bez omezení, včetně možného přetáčení hluchých míst i reklam.

Martin Vyleťal





Reklama




Vybrané články