80% výnosů z reklam na ČT má jít na kulturu
| redakce | tiskReklama z obrazovek České televize (ČT) zřejmě nezmizí a většina výdělku by měla jít na podporu kultury. Navrhují to senátoři. Návrhem se budou zabývat poslanci ve Sněmovně. Podle něj by 80 procent zisků z reklamy měl rozdělit rovným dílem Státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie a Státní fond kultury.
Na podporu výroby domácích filmů by tak mohlo jít ročně až o 90 milionů korun více.
S koncem roku 2010 vyprší pro ČT povinnost dotovat měsíčně 12,5 milióny korun kinematografický fond. Ročně se jedná o částku 150 milionu korun.
Návrh počítá s tím, že očekávaný příjem z reklamy na ČT bude 600 milionů korun. Po 240 miliónech by měly získat oba fondy a zbývajících 120 milionů by mělo jít na zvláštní účet, ze kterého by měly být hrazeny výdaje související s digitalizací Archívu ČT.
Veřejnoprávní televize by podle předlohy mohla dál vysílat reklamu i po dokončení přechodu na digitální pozemní vysílání v současném rozsahu. Původně se počítalo, že reklama na ČT postupně zmizí.
zdroj: novinky.cz
Parabola.cz
Facebook
Twitter











20:05 Pyšná princezna
20:00 Dobrodruh
20:20 Vesničko má středisková
20:15 Třetí princ
20:10 Profesionálové 4 (11)
20:00 Sejdeme se na Cibulce
20:30 Sváko Ragan (1/3)
20:10 DNA popu: No Name
20:30 Susedia
20:20 Anděl na horách