Quantcast

Komerčním TV se nelíbí zachování reklamy na ČT

| redakce | tisk

Reklama ve vysílání veřejnoprávní České televizi (ČT) by měla být zachována i po skončení digitalizace. Počítá s tím senátní novela. Poslanci z volebního výboru projednávání senátní novely přerušili a sporné otázky chtějí řešit na odborném semináři začátkem listopadu.

Novela má zachovat reklamu na ČT v současném rozsahu s podmínkou, že 4/5 výnosu budou rovným dílem rozděleny mezi Státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie, který ČT už nyní financuje, a Státní fond kultury. Zbývajících 20% má jít stejně jako doposud na správu a digitalizaci Archívu ČT.

Šéfové dvou největších komerčních televizí poslali poslancům dopisy, v němž upozorňují na příslib, že ČT po digitalizaci nebude ukrajovat z reklamního koláče.

Druhá část novely počítá s tím, že výbor poplatků nemají podléhat "přístroje, které jsou užívány výlučně pro jiné účely než pro individuálně volitelnou reprodukci rozhlasového nebo televizního vysílání". Což by podle šéfa ČT Janečka znamenalo, že prakticky každý vlastník plazmové nebo LCD obrazovky může tvrdit, že jej využívá jen ke sledování internetu nebo filmů. Spoluautor novely Jiří Oberfalzer ale namítl, že se pasáž má týkat jen televizorů, které nemají tuner pro sledování TV signálu.

zdroj: MaM





Reklama




Vybrané články