Quantcast

CET 21 trvá na dodržování zákonů

| redakce | tisk

Společnost CET 21 spol. s r.o. (CET 21) zastává jednoznačné stanovisko, že reklama na kanálech ČT 1 a ČT 24 skončila se začátkem účinností novely zákona o České televizi (ČT), tedy 14. října 2011, a s překvapení sleduje diskusi, v níž někteří odborníci a dokonce i zákonodárci zpochybňují platné znění zákona o České televizi.

Novela zákona o ČT zcela jasně omezuje reklamu a teleshopping ve vysílání a na webových stránkách. Česká televize však nadále zařazuje reklamu a teleshopping do televizního vysílání a umisťuje reklamu na své internetové stránky.

V návaznosti na začátek účinnosti novely zákona o České televizi, ke kterému fakticky došlo v pátek 14. října 2011, jedná Česká televize podle výkladu Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) dnes už šestým dnem nelegálně. Novelou bylo uzákoněno omezení reklamy a teleshoppingu ve vysílání ČT a na webových stránkách s tím, že reklama zůstane v omezené míře pouze ve vysílání kanálů ČT2 a ČT4, a to na podporu české kultury a českého sportu. CET 21 je proto překvapena, že Česká televize i po termínu účinnosti novely i nadále zařazuje reklamu a teleshopping do televizního vysílání na kanálech ČT1 a ČT24 a umisťuje reklamu na své webové stránky.

V rozporu s novelou zákona je vysílání reklamy, teleshoppingu a umisťování inzerce na webové stránky ČT i pro zadavatele této reklamy. Takové jednání veřejnoprávní televize proto ohrožuje i její inzertní klienty.

V neposlední řadě je to nekorektní i vůči divákům veřejnoprávní televize, protože ČT i nadále přerušuje své vysílání reklamou a teleshoppingem. Právě novela měla divákům přinést komfort, díky kterému již téměř týden nemělo být vysílání ČT1 a ČT24 přerušováno reklamními sděleními.

CET 21 věří, že RRTV situaci důsledně sleduje a v případě nutnosti uplatní své pravomoci regulátora televizního vysílání a všemi dostupnými prostředky se zasadí o nápravu vzniklé situace.

zdroj: TV Nova





Reklama




Vybrané články