Quantcast

CME prohloubila ztrátu

| redakce | tisk

Central European Media Enterprises Ltd. (CME) dnes oznámila finanční výsledky za druhé čtvrtletí a první pololetí končící 30. červnem 2013. Výnosy za druhé čtvrtletí končící 30. červnem 2013 činily 180,2 mil. USD v porovnání s 211,2 mil. USD za druhé čtvrtletí roku 2012.

OIBDA1 za druhé čtvrtletí končící 30. červnem 2013 činila 7,0 mil. USD v porovnání s 47,1 mil. USD za stejné období roku 2012. Provozní ztráta za čtvrtletí končící 30. červnem 2013 činila 5,7 mil. USD v porovnání s provozním ziskem 23,7 mil. USD za stejné období roku 2012. Ztráta po zdanění za čtvrtletí končící 30. červnem 2013 činila 41,1 mil. USD v porovnání se ziskem 3,1 mil. USD za stejné období roku 2012. Zředěná ztráta na akcii přiřaditelná CME za čtvrtletí končící 30. červnem 2013 činila 0,34 USD v porovnání se ziskem na akcii 0,06 USD za čtvrtletí končící 30. červnem 2012.

Výnosy za první pololetí končící 30. červnem 2013 činily 317,3 mil. USD v porovnání s 378,7 mil. USD za stejné období roku 2012. OIBDA za první pololetí končící 30. červnem 2013 činila (13,6) mil. USD v porovnání s 61,2 mil. USD za stejné období roku 2012. Provozní ztráta za pololetí končící 30. červnem 2013 činila 40,7 mil. USD v porovnání s provozním ziskem 13,3 mil. USD roku 2012. Ztráta po zdanění za první pololetí končící 30. červnem 2013 činila 150,1 mil. USD v porovnání se ztrátou 10,7 mil. USD za stejné období roku 2012. Zředěná ztráta na akcii přiřaditelná CME za první pololetí končící 30. červnem 2013 činila 1,42 USD v porovnání se ztrátou 0,14 USD za stejné období roku 2012.

Adrian Sarbu, prezident a generální ředitel (CEO) společnosti CME, uvedl: “V první polovině roku 2013 jsme si stáli pevně za realizací naší strategie. U podepsaných závazných objednávek jsme dosáhli dvouciferný procentní nárůst v cenách za televizní reklamu v České republice a jednociferný procentní nárůst v ostatních zemích. V Rumunsku a Bulharsku jsme zvýšili poplatky za distribuci našich kanálů provozovateli kabelových a satelitních platforem a v nadcházejících letech tak očekáváme více než dvojnásobný nárůst oproti roku 2012. V průběhu druhého čtvrtletí jsme rovněž odkoupili dluhopisy ve výši 206 mil. EUR z finančních prostředků získaných úspěšnými úpisy akcií. Naše tvorba a produkty dosahují lepších výsledků než v předchozím roce.

Nižší výnosy v České republice ovlivnily naše finanční výsledky za druhé čtvrtelí i za první pololetí roku 2013, neboť někteří klíčoví inzerenti přistoupili na naše vyšší ceny teprve nedávno.

Letos na podzim očekáváme obrat v trendu poklesu výdajů za televizní reklamu v návaznosti na naše cenová opatření. Věříme, že úspěšná realizace naší strategie vrátí v roce 2014 naši společnosti zpět na cestu růstu.

1) OIBDA, jež zahrnuje náklady na amortizaci programových práv, se určuje jako provozní zisk / (ztráta) bez zahrnutí odpisů hmotného majetku, amortizace nehmotného majetku a ztráty ze snížením hodnoty aktiv, jak je definováno v „Segmentových údajích“ níže.

zdroj: CME





Reklama




Vybrané články