Quantcast

Eurosport: všechny hlavní letní události překročily hranici 50 milionů diváků

| redakce | tisk

Eurosport zaznamenal jednu z nejvyšších letních sledovaností ve své historii*. Nejvýznamnější události v cyklistice, tenisu, fotbalu, atletice a plavání zaznamenaly významný vzestup sledovanosti především díky rozsáhlému živému pokrytí i rozhovorům a odborným analýzám sportovních expertů.

Jubilejní 100. ročník Tour de France přitáhl k obrazovkám Eurosportu 53 milionů diváků, což je nejvyšší sledovanost od roku 2009. Na sledovanosti se podepsaly živé přenosy etap i živé magazíny s analýzami a rozhovory expertů Eurosportu přímo z místa. Přes 54 milionů diváků sledovalo mistrovství světa ve fotbale do 20 let, což je o 16 procent vice než poslední ročník turnaje v roce 2011. V červenci Eurosport vysílal kompletní program fotbalového mistrovství Evropy žen a přitáhl k obrazovkám 55 milionů fanoušků. Novináři přímo na místě dění i experti Eurosportu se svými komentářemi a analýzami navýšili sledovanost o 53 procent ve srovnání s předcházejícím šampionátem ve Finsku v roce 2009.

Hranici 50 milionů diváků překročily také mistrovství světa v plavání a atletice v Barceloně a v Moskvě - 50,3 a 51,8 milionů. Živá vysílání obou událostí vedená experty Pieterem van den Hoogenbandem a Mauricem Greenem zvedla sledovanost o 45 procent (Barcelona) a 22 procent (Moskva) ve srovnání s předcházejícími šampionáty.

Mats Wilander, Marion Bartoliová, Amélie Mauresmová a Henri Leconte v rolích hvězdných konzultantů opět navýšili sledovanost tenisového US Open na 55,4 milionů diváků (nárůst o 3 procenta proti roku 2012). Grandslam US Open zaznamenal proti loňskému roku 77% nárůst sledovanosti na mobilních zařízeních s průměrnou denní návštěvností 556 tisíc fanoušků.

Pozitivní série potvrdila kvalitu programů a postavení Eurosportu na evropském trhu. Tato kvalita bude nyní dostupná i divákům v USA. 28. září uvidí diváci v USA poprvé vysílání Eurosportu na Discovery´s Velocity Channel - programový blok motoristických sportů s názvem „Eurosport na Velocity“. Vstup na trh v USA je dalším významným krokem v rozvoji společnosti Eurosport Group.

*Zdroj: AGF/GfK, BARB, SKO, MMS, TNS-Gallup, Kantar Media, AGB NMR, Armadata/Kantar-Techedge.

zdroj: Eurosport





Reklama




Vybrané články