Německo: Mladší diváci sledují méně televizní vysílání

| redakce | tisk

Špatné zprávy pro televizní svět. Většina diváků v Německu pod 50 let (U50) již nesleduje televizní vysílání. Samotná čísla ještě nevypadají špatně. V loňském roce byla průměrná sledovanost televizního vysílání v Německu na průměru 217 minut - tedy tři a půl hodiny denně.

Nicméně tento průměr navyšují starší diváci (50+), kteří sledují televizní programy 315 minut - tedy denně 5 hodin a 15 minut. Rozdíly mezi generacemi se zvyšují. Diváci ve věku od 14 do 49 let sledují televizi jen 153 minut denně a v cílové skupině 14 až 29 let je denní sledovanost ještě nižší - 94 minut. Jde o nejnižší sledovanost za 25 let. To je téměř o 50 minut méně než před osmi lety.

Nad důvody poklesu sledovanosti můžeme jen spekulovat. Nicméně odpověď se nabízí - nabídky poskytovatelů video obsahu jako Netflix, YouTube ukrajují televizním stanicím v generaci U50 až 55 minut denně.

zdroj: Digital Fernsehen