Quantcast

Český rozhlas je otevřený zajímavým námětům na audio formáty

| redakce | tisk

Český rozhlas přijímá od tvůrců a nezávislých producentů náměty na audio formáty v žánrech zpravodajství, publicistika, dokument, hraná tvorba či hudba. Náměty lze posílat prostřednictvím rozhlasové webové stránky kdykoliv v průběhu roku. Formáty natočené podle schváleného námětu budou využity ve vysílání některé ze stanic Českého rozhlasu nebo na audioportálu mujRozhlas, na rozhlasových webových stránkách a dalších platformách.

Zajímá nás spolupráce s novými autory a vítáme náměty, díky nimž ukážeme posluchačům aktuální témata, pohledy a zpracování. Jsme otevření širokému spektru témat a žánrů i zacílení na různé posluchačské skupiny,“ vysvětlila záměr Českého rozhlasu ředitelka Vývoje a výroby Iva Jonášová.

Námět lze podat nejenom na pravidelný pořad či podcast, ale i na sérii s limitovaným počtem dílů. Po řádném vyplnění a odeslání formuláře prostřednictvím webové stránky www.rozhlas.cz/namety nebo na e-mail namety@rozhlas.cz bude námět zaregistrován v Evidenci námětů Českého rozhlasu. Ty z námětů, které splní podmínky, budou doporučeny k prezentaci na Námětové radě Českého rozhlasu. Při hodnocení námětu jsou zvažovány dramaturgické, programové, výrobní a finanční aspekty. Náměty ve finální podobě schvaluje Programová rada Českého rozhlasu.

Webová stránka obsahuje zároveň poptávku z jednotlivých stanic po konkrétních pořadech, tématech či formátech, o něž mají stanice zájem. „Vzhledem k napnutému rozpočtu bych zájemcům doporučil, aby si nejprve prohlédli aktuální poptávku ze stanic, případně audioportálu mujRozhlas, a pokud je něco zaujme, neváhali přijít s odpovídající nabídkou. To ovšem neznamená, že s vlastními náměty nemají šanci uspět. Jen musejí počítat, že cesta k realizaci bude o něco složitější. Nicméně Český rozhlas vyčlenil prostředky i na tyto nové formáty, které nevycházejí ze stávajících vysílacích schémat stanic,“ doplnil ředitel Programu Českého rozhlasu Ondřej Nováček.

Autoři či producenti mohou podávat výhradně náměty na audio formáty, které jsou primárně určeny k poslechu, nikoliv náměty ke zveřejnění v textové či audiovizuální podobě. Textový či audiovizuální obsah ovšem může být součástí projektů primárně určených k poslechu. Podmínky pro podání námětu jsou shodné pro formáty určené pro lineární vysílání Českého rozhlasu i pro podcasty k on demand konzumaci.

zdroj: ČRo





Reklama




Vybrané články