Quantcast

Sanremo 2024 s rekordní sledovaností i příjmy z reklamy

| redakce | tisk

Jen před několika málo hodinami skončil letošní ročník populární hudební soutěže Sanremo 2024 a již jsou k dispozici první statistiky ohledně toho, jak si show vedla u diváků a v neposlední řadě u zadavatelů reklam.

V pořadí 74. ročník Sanrema, který se konal od 6. do 10. února, přinesl veřejnoprávnímu vysílateli Rai, který je pořadatelem pěvecké soutěže, skvělé výsledky.

První večer sledovalo show 10,561 milionu diváků, což pro Rai1 přineslo 65,1% share. Ve středu 7.2. Sanremo sledovalo 10,361 milionu diváků (60,1% share), ve čtvrtek Sanremo mělo 10 milionu diváků (rovněž 60,1% share). Výrazný nárůst sledovanosti mělo Sanremo v pátek večer, kdy vysílání sledovalo 11,891 milionu diváků (67,8% share). Závěrečný, sobotní, večer Sanrema si nenechalo ujít 14,301 milionu diváků s rekordním podílem 74,1 procent na italském trhu a show doslova zválcovala všechny konkurenční pořady. Za zmínku stojí i noční show "VivaRai2! Viva Sanremo!", kterou sledovalo mezi druhou a třetí hodinou ráno 1,931 milionu diváků (61% share).

Vysoká sledovanost Sanrema pomohla Rai vytěžit z reklamních bloků maximum. Rai předpokládala příjmy z reklamy ve výši 56 milionů eur, nakonec vydělala 60,2 milionů eur (cca 1,5 mld Kč). Za organizaci celého festivalu vynaložila Rai „jen“ zhruba třetinu z této částky.

Sanremo sledovali diváci nejenom v Itálii ale i v dalších zemích, jednak prostřednictvím volného ( FTA) satelitního vysílání Rai a rovněž skrze vysílací společnosti (nejen) z Evropy. Tentokrát se show nevysílala v Rusku.





Reklama




Vybrané články