Quantcast

ATVS: EMFA by měl posílit nezávislost médií

| redakce | tisk | názory

Pravidla na ochranu plurality a nezávislosti médií, zajištění ochrany novinářských zdrojů před špionážním softwarem či zvýšená transparentnost vlastnictví médií a transparentnost při přidělování státní reklamy.

To jsou některé z hlavních bodů Evropského nařízení o svobodě sdělovacích prostředků (EMFA), které je již na evropské úrovni v platnosti. Nařízení obsahuje i ustanovení, která si vyžádají implementaci v právním řádu SR na to, aby byla vykonatelná. Slovenský zákon o mediálních službách již některé instituty EMFA obsahuje a upravuje.

Předseda představenstva ATVS a generální ředitel skupiny Markíza Peter Gažík reaguje, že obsah EMFA vnímají členové Asociace soukromých vysílatelů Slovenska (ATVS) pozitivně.

Věříme, že po implementaci těch ustanovení Evropského aktu o svobodě médií do slovenské legislativy, která nejsou přímo vykonatelná, dojde k výraznému posílení nezávislosti a mediální plurality poskytovatelů mediálních služeb. Tento krok je klíčový pro zajištění nezávislé, objektivní a spravedlivé žurnalistiky, která bude chránit práva novinářů a garantovat, že informace poskytované veřejnosti budou nestranné a nezávislé na politických či ekonomických tlacích.“

Některé části nařízení přitom již domácí vysílatelé dlouhodobě uplatňují. Jde například o transparentní zveřejňování vlastnické struktury, ve které jdou slovenští soukromí vysílatelé příkladem celému mediálnímu prostředí.

Transparentnost je pro nás základním pilířem, který posiluje důvěru našich diváků a partnerů. Diváci a divačky velmi jednoduše umí zjistit, kdo je naším vlastníkem. Jsme mimo jiné i zapsaní v Registru partnerů veřejného sektoru. Vědět jednoduše a přehledně nalézt vlastnickou strukturu je podle nás jedním ze základních parametrů, který odlišuje standardní média od takzvané alternativní a dezinformační scény,“ doplnil Peter Gažík.

Rovněž z pohledu ATVS vyzdvihl, že už v současnosti máme na Slovensku nezávislého a silného regulátora. Tím je Rada pro mediální služby. Její role je podle Petra Gažíka neocenitelná při zabezpečování kvality a objektivity v mediálním prostoru.

Jsme proto připraveni být pro zákonodárce konstruktivním partnerem a chceme být součinní při zavádění Evropského aktu o svobodě médií do naší legislativy. Chceme s veřejným sektorem aktivně spolupracovat, abychom zajistili, že nová pravidla budou přínosem pro celý mediální svět a společnost jako takovou,“ uzavřel předseda představenstva ATVS a generální ředitel skupiny Markíza Peter Gažík.

zdroj: ATVS

názory čtenářů




Reklama




Vybrané články