Tržby skupiny Primy dosáhly v roce 2024 téměř 7 miliard korun
| redakce | tisk | názoryNejvětší mediální skupina v Česku, skupina Prima, vůbec poprvé představila souhrnné finanční výsledky za rok 2024. Konsolidované tržby čtrnácti společností tvořících skupinu Prima dosáhly téměř 7 miliard korun (konkrétně 6,936 miliardy Kč). Zisk na úrovni EBITDA činil 1,712 miliardy korun.
„Skupinu Prima tvoří čtrnáct společností působících v různých segmentech mediálního trhu. Díky této rozmanitosti dokážeme klientům nabídnout komplexní mediální servis a realizovat jejich kampaně pohodlně pod jednou střechou
,“ uvádí generální ředitel skupiny Prima Marek Singer. „Letos poprvé v historii představujeme konsolidované finanční výsledky za uplynulý rok, které atakovaly hranici sedmi miliard korun. Jde o mimořádně úspěšné období, potvrzující správnost našeho strategického směřování i nového segmentového systému řízení. Největší část tržeb stále tvoří televizní reklama, dynamicky ale rostou i příjmy z rádiového a digitálního prostředí. Jsem přesvědčen, že nové rozdělení do segmentů nám umožní ještě lépe monetizovat obsah na různých platformách a cílit na konkrétní skupiny diváků
.“
Vlastní televizní stanice skupiny Prima i ty obchodované Media Clubem v uplynulém roce zůstaly dominantním zdrojem tržeb, když generovaly přes dvě třetiny všech příjmů. Výrazný meziroční nárůst zaznamenala rovněž rádia, kde se sdružují jak stanice Radio United Broadcasting, tak i další přední rádia jako Impuls, Evropa 2, Frekvence 1, Rock Zone, Bonton, rádio Dechovka. Tržby v oblasti rádií činily téměř jednu miliardu korun. Rostoucí trend potvrzuje i online prostředí. V této kategorii se dařilo nejen online projektům skupiny Prima (včetně prima+ a CNNPrima.cz), ale i dalším digitálním platformám zastupovaným Media Clubem a Impression Media. Celkové tržby z online médií v meziročním srovnání výrazně vzrostly a přiblížily se hranici půl miliardy korun. Stejný objem tržeb tvořily i ostatní poskytované služby.
Díky dynamickému vývoji mediálního trhu přistoupila skupina Prima letos k další zásadní změně, která má posílit její roli lídra trhu a zajistit dlouhodobý růst. Nově je řízení firmy rozděleno do pěti klíčových produktových segmentů: Televize, streamovací služba prima+, rádio, Digital Media a distribuce & OTT. Toto rozčlenění zrychlí rozhodovací procesy a umožní skupině Prima flexibilně reagovat na aktuální trendy i potřeby klientů.
zdroj: FTV Prima