Exklusivně: Na Barrandově se má připravovat česko-slovenská MTV
| Tisk
Před rokem se ta zpráva dostala do médií - připravuje se česká verze MTV. "Začneme na českém trhu. Když se ujistíme, že to tady funguje, budeme se v dlouhodobém horizontu zajímat i o slovenský trh," říkal tehdy Dean Possenniski, manažer pro nové trhy MTV Europe. O společné česko-slovenské mutaci světové hudební televize MTV manažeři MTV Europe nechtěli ani slyšet. Nyní se zdá, že naopak tato verze je ve hře.
MTV Europe už čtyři roky zkoumá český trh, který je údajně zajímavější než turecký, bulharský či slovinský. "Nyní se ale připravuje rozjezd balkánské MTV Adria," informuje server parabola.cz důvěryhodný zdroj z prostředí MTV. V Česku MTV Europe začala spolupracovat s producentem Petrem Kellerem, který sídlí na pražském Barrandově, a jeho společností Partnership Films. Navíc již šest let pracuje s českou pobočkou Zone Vision. Naopak na pražském Václavském náměstí sídlí firma Go Media - MTV Europe. Partnery MTV jsou i firmy UPC či Czech Digital Group (CDG). Pro MTV zajišťuje producentské služby i Janka Kellerová z Bluegekko.
Právě Kellerová uspořádala 4. května v komplexu City Anděl prezentaci průzkumu mladé generace z hlediska jejich životního stylu. Na večírku byl mj. Andy Davidson, analytik trendů mládeže pro MTV International či nový VJ pro MTV Europe. Právě finále konkurzu, které bylo zaměřeno na Česko, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko a Izrael sponzorovala izraelsko-česká oděvní firma Kenvelo. Ta navázala s MTV Europe mediální a reklamní partnerství. Spekuluje se, že Kenvelo by mělo být hybnou silou rozjezdu případné česko-slovenské mutace MTV. "To, že MTV Europe má zájem v Praze vybudovat pobočku je patrné. Svědčí o tom i akce, které zde pořádá. Navíc v Kellerovi našla partnera, který usilovně pracuje na byznys plánu," říká serveru parabola důvěryhodný zdroj z prostředí MTV.
"Nejsem schopen říci, zda tuzemská MTV začne vysílat za měsíc nebo za půl roku. Mohu jen potvrdit, že se na byznys plánu skutečně pracuje. Je nutné si uvědomit, že rozjezd televize není jednoduchý, navíc hodně finančně náročný. MTV má vybudovanou značku. Přes dvacet pět let na ní pracuje v USA, přes patnáct v Evropě. Ačkoliv v Česku není lokální verze MTV, image této televize je silná. MTV Europe si nemůže dovolit dobré jméno společnosti pokazit, proto než něco udělá, dobře si to promyslí. Na takovém projektu pracuje tým odborníků," komentuje situaci pro server parabola.cz Martin Kocourek ze Zone Vision Czech.
Jak je možné, že vzniká balkánská MTV? V čem je tento trh atraktivnější než český či slovenský? "Všechno záleží na partnerech v té dané oblasti. Lokální verze MTV jsou postaveny na principu frančízy, což je klasický současný model podnikání. MTV Europe Networks vlastně prodává značku MTV, know-how, zboží, nebo-li content. V dané lokalitě se musí najít někdo, kdo televizi MTV chce provozovat. Stává se vlastně samostatným podnikatelem, který prodává světoznámý produkt MTV. Už to ostatně by mu mělo zajistit výsluní na daném televizním trhu, neboť MTV má vybudovanou image," vysvětluje serveru parabola.cz odborník z prostředí MTV a pokračuje: "Jenomže vše musí být důkladně promyšlené. Partner MTV, který projeví zájem o provozování, což v našem případě je třeba Petr Keller, musí najít lokální partnery, kteří televizi zafinancují. Právě proto se třeba konalo setkání zástupců MTV Europe a mediálních agentur působících na českém trhu. Hledá se synergie, cesta vzájemné důvěry a vysvětlování, co MTV může reklamním partnerům nabídnout. Právě tento partnership se demonstruje na vzájemné spolupráci MTV Europe a Kenvela."
"MTV Europe se české či případně česko-slovenské verze MTV nebrání. Vše skutečně záleží na byznys plánu a na zafinancování projektu. Primárně je jasné i to, že lokální verze MTV nebude volně šířena, ale v úvahu připadá např. UPC. Jenom Německo a Itálie vzhledem k obrovskému trhu má MTV volně na satelitu," konstatuje serveru parabola.cz Kocourek.
MTV Europe si navíc dobře uvědomuje, že lokální verze MTV jsou nejlepší cestou, jak se nejvhodněji dostat k divákům v konkrétní zemi. Program je vždy přizpůsoben konkrétní mentalitě národa. "MTV vysílá pro cílovou skupinu 0 - 34 let. Primárně však pro 15 - 24 let. V MTV této skupině lidí říkáme mládež. Sekundárně pro 25 - 34 let. V MTV této skupině lidí říkáme mladí. Ačkoliv v tom na první pohled není patrný rozdíl, tak je v tom rozdíl obrovský. Zejména v chápání mediálních agentur," sděluje serveru parabola.cz Davidson, analytik z MTV International, a pokračuje: "Naším velkým průzkumem, který jsme dělali v devíti evropských zemích, jsme zjistili, že stále více si dnešní mládež a mladí lidé zvykají na lokálnější, osobnější média. Tady jde o to, že díky expanzi médií si postupně přivykají vídat v televizi/médiích místo neurčitého obrazu mládeže přímo sebe a své město - mnohem pravděpodobněji se naladí na sdělení, se kterými jsou úzce spřízněni. Všimněte si nárůstu popularity lokálních hudebních projektů a značek v mnoha zemích. V Česku je to třeba Aneta Langerová, v Británii naopak čerstvě objevená kapela Mystery Jets. V Německu lokální verze reality show Big Brother, tady u vás Pop Idol (Česko hledá SuperStar)."
Radek Pešout