Quantcast

UPC Direct ztrácí v Česku zákazníky

| Tisk

logo Středoevropská satelitní pay-tv platforma UPC Direct měla na konci druhého kvartálu letošního roku celkem 323 400 zákazníků v České republice, na Slovensku a v Maďarsku. V Česku potvrdila klesající zájem o tuto službu. Rostl ale zájem o kabelový internet.

Česká republika

Nové hospodářské výsledky Liberty Global potvrdily, že i ve druhém čtvrtletí letošního roku klesá zájem o služby satelitní placené televize UPC Direct. Během tří měsíců přišla služba o 3 tisíce klientů a na konci června 2008 evidovala 119.900 zákazníků. K lepším výsledkům v Česku nepomohlo ani letošní zařazení nových programů HBO Comedy a NASN Europe a ani nové prodejní akce v podobě ročních pre-paid karet (předplacené karty) s cenově zvýhodněným předplatným programů základní nabídky Rodina (350,-Kč měsíčně) a včetně prémiových kanálů HBO+HBO2+HBO Comedy (499,-Kč měsíčně). Při objednání služby na webu UPC jsou ceny ještě nižší a dokáží konkurovat jiné multikanálové službě - Digi TV.

Kabelovou televizi od UPC Česká republika využívalo na konci sledovaného období (30.6.2008) 783.500 zákazníků, což je růst o 10.300 klientů. Analogovou nabídku si předplácelo 373.600 zákazníků (pokles o 35 tisíc) a digitální 186.400 klientů (růst o 30.900 zákazníků). Na internetu od UPC surfuje 283.700 uživatelů (růst o 15.700) a telefonii firmy využívá 107.800 klientů (růst o 16.100).

Slovensko

Na Slovensku rostla satelitní televize UPC Direct minimálně. Za 3 měsíce zde získala 100 nových klientů a celkově zde eviduje rovných 30 tisíc abonentů.

Kabelovou televizi UPC Broadband Slovakia využívá 348.300 zákazníků. Analogovou nabídku 240.100 zákazníků (pokles o 15.300 klientů) a digitální 11 tisíc klientů (růst o 4.900 zákazníků). Na internet od slovenského UPC se připojuje 46.800 zákazníků (nárůst o 1.800 zákazníků) a telefonii využívá 13.700 zákazníků (růst o 1.300 zákazníků).

Maďarsko

Tradičně nejúspěšnějším trhem UPC Direct je maďarský. Nejinak tomu bylo na konci sledovaného období, kdy operátor zde měl 173.500 zákazníků a dosáhl nejvyššího kvartálního růstu - má o 500 zákazníků více. Lépe se dařilo službám kabelové sítě UPC, kterou zde využívá 974 tisíc domácností (pokles o 4.200). Analogovou nabídku programů přijímá 640.500 domácností (pokles o 55.900 klientů), digitální 48.100 klientů (růst o 48.100 klientů).

Internet od UPC využívá 305.500 maďarských domácností (růst o 6.100), telefonii 214.500 klientů (růst o 5.100).



Rumunsko

Na rumunském trhu satelitní platforma UPC Direct nepůsobí ale existuje zde obdoba pod názvem Focus Sat. Služba se vysílá ze satelitu Thor 3 (0,8°W) a na konci sledovaného období měla více abonentů než UPC Direct v Česku. Focus Sat si v Rumunsku abonuje 130 tisíc zákazníků (růst o 5.300 klientů).

Kabelovou televizi od UPC přijímá 1.314.300 zákazníků (pokles o 27.100). Nabídku TV programů v analogovém přenosu využívá 1.131.600 domácností (pokles o 36.300), digitální 52.800 domácností (růst o 4 tisíce). Internet od UPC využívá 218.200 rumunských domácností (růst o 10.700), telefon 118.800 domácností (růst o 6.600).

redakce





Reklama




Vybrané články