Quantcast

UPC Direct provede 15.11.2010 změnu vysílací cesty

| Tisk

logo Společnost UPC DTH, poskytovatel středoevropské digitální satelitní placené televize UPC Direct, představil na dealerském setkání, které se konalo 4. listopadu 2010 ve Žďáru nad Sázavou, novinky a plány společnosti na nejbližší období.

V úvodu prezentace pan Jiří Kraval, Sales Director pro Českou republiku a Slovensko, pohovořil o změnách, které UPC Direct od začátku června 2010 absolvoval, jako např. konsolidace operačního modelu (vybudování nového týmu v Lucembursku, vytvořené nové identity a komunikace, spuštění nové webstránky pro všechny trhy), přetočení parabol nebo spuštění nových kanálů a programových balíčků (nové programy pro všechny trhy, spuštění vysílání v HD formátu, přejmenování a v některých případech i přecenění služeb za účelem přizpůsobení se konkurenčnímu prostředí, opětovné zaměření se na penetraci DVR a HD).

Prezentace dále pokračovala prodejní a marketingovou částí, kdy společnost představila současný low endový produkt Direct Medium karta za 299,- s nejméně 72 programy, který je zaměřen na zákazníky, kteří momentálně preferují konkurenční produkty. Dále provozovatel představil stabilní Direct Medium za 399,- včetně Media boxu, i Direct+ za 552,- s téměř 90ti programy. Nezapomněl zdůraznit nejširší nabídku HD programů na trhu za 149,- s možností DVR za 99,-Kč měsíčně.


obrázek
Obrázek č. 1 - Srovnání služby s konkurencí

Hlavní směr prodejní části byl ale směřován do brzké budoucnosti, kde se chce UPC Direct profilovat jako cenově i produktově nejdostupnější hráč na trhu s jednoznačně nejširší nabídkou programů.

Na nejbližší období je připraveno několik novinek zaměřené na nové zákazníky. Jednou z nich je bezplatný přístup k programovému balíčku Filmbox (stanice Filmbox Extra 1 a Filmbox Family) do konce letošního roku pro všechny nové zákazníky.

Během listopadu (přesný datum zatím není stanoven) se na trhu opět objeví populární předplacené karty a to v následujících podobách - Direct Medium na 6 měsíců, Direct Medium na 12 měsíců a Direct Medium + HBO Max Pak na období 12 měsíců. Výhody předplacených karet jsou zřejmé: za jednorázový poplatek získá zákazník přístup k vybranému balíčku služeb na zvolené období, zákazník nemusí uzavírat žádnou smlouvu s prodejcem ani vysílatelem. Další nespornou výhodou je i anonymita karty - zákazník při pořízení této služby o sobě neposkytuje žádné informace.


obrázek
Obrázek č. 2 - Předplacené karty UPC

Prepaid karty UPC byly dříve nabízeny u prodejců se satelitní a anténní technikou v České republice. Postupně došlo k doprodání skladových zásob a dlouho se čekalo na nové dodávky, které byly zřejmě odloženy z důvodu přechodu na satelitní systém Thor. Jak již bylo výše uvedeno - předplacené karty jsou anonymní. Provozovatel služby nemohl uživatele těchto karet informovat o důležité změně v budoucím šíření satelitní služby.

Pro zájemce o samostatné karty nabízí provozovatel novou službu "Direct Medium Karta" (299,-Kč měsíčně). Služba je poskytována zákazníkům, kteří vlastní satelitní set top box a potřebují jen dekódovací kartu. Balíček služeb získají zákazníci jen na smlouvu.

Všechny výše popisované prodejní akce jsou poskytovány na území České republiky.

Vedle prodejních akcí operátora se připravují dvě významné technické změny. K 15.11.2010 bude ukončeno šíření zbývajících programů UPC Direct na evropském satelitním systému Astra (19,2°E). Pro český a slovenský trh skončila služba z pozice 19,2°E k 30.9.2010, nicméně řada programů v českém a slovenském jazyce je na této pozici nadále vysílána.

Ve stejný den - tedy 15.11.2010 - dojde ke změně vysílací cesty programů na satelity Thor 5 a Thor 6 a optimalizaci distribučních tras. V současné době operátor využívá 10 transpondérů. Signály programů se zpracovávají v Amsterdamu. Transportní toky pro 7 transpondérů se dopravují do Nittledalu, odkud jsou uplinkovány na satelit Thor. Zbývající tři transpondéry jsou uplinkovány ze švédského Stockholmu.


obrázek
Obrázek č. 3 - Vysílací cesta UPC na satelity Thor (do 15.11.2010)



K 15.11.2010 bude obsah pro všech 10 transpondérů připravován a zpracováván v Amsterdamu. Následně bude signál dopravován do Lucemburska, odkud budou obsahy vysílány na satelity Thor 5 a Thor 6. V maximální míře bude využíván simulcrypt UPC Direct s Focus Sat, Telenorem a NBC. Přechod na lucemburské uplinky si vyžádá několika minutový výpadek poskytovaných služeb.


obrázek
Obrázek č. 4 - Vysílací cesta UPC na satelity Thor (od 15.11.2010)

Nové UPC Direct, jak je dočasně nazývána služby z nové pozice 0,8°W, je podporováno mnoha způsoby - letáky a samolepkami na prodejnách ale také billboardy, které přímo podporují místní autorizovaná prodejní místa.


obrázek
Obrázek č. 5 - Billboardy na nové UPC Direct

Martin Vyleťal





Reklama




Vybrané články