CS Film a CS Mini na dalším vzestupu
| Tisk
Rozhovor s Leošem Pohlem, jednatelem provozovatele filmových kanálů CS film a CS mini o novinkách na kabelových a satelitních programech CS Film a CS Mini.
V říjnu loňského roku jsme s Vámi dělali rozhovor v souvislosti s nástupem do funkce jednatele placených TV programů CS film a CS mini a s Vaším ukončením Vaší „mise“ v terestrickém a satelitním operátorovi. Naznačoval jste řadu změn. Pojďme si udělat malou inventuru.
Parabola.cz: Naznačoval jste změny v dětské televizi CS mini. Můžete je nyní čtenářům představit?
Leoš Pohl: V letošním roce jsme zaměřili naše investice a pozornost na naši televizi českých a slovenských filmů pro děti CS mini. Důvodem byla nejen zostřující se konkurence na tomto segmentu televizního trhu, kdy na českém trhu působí kolem desítky dětských TV programů a dva již zaměřené na naši cílovou skupinu, ale především ten fakt, že jsme od jeho startu v roce 2007 (tenkrát ještě pod názvem CS film dětem) nic na něm nezměnili.
Při posuzování možných změn, které by přicházeli v úvahu, byl nejdůležitější fakt, že CS mini nemá na českém ani slovenském trhu přímou konkurenci. Dětský program zaměřený na cílovou skupinu předškolní a mladší školní děti s původní českou a slovenskou produkcí a dále ten fakt, že patříme mezi největší producenty pořadů pro děti (v posledních dvou letech jsme vyrobili více jak stovku pořadů pro tuto cílovou skupinu). Rozhodli jsme se, v duchu, že službu dělá nejen její kvalita, ale především obal, změnit kompletně vizuál CS mini. Vyrobilo ho pro nás ostravské studio Polar a myslím si, že se mu velice podařilo. Pokusili jsme se vizuál vytvořit jako hravý příběh se dvěma malými průvodci. Myslím, že se přibližuje světové špičce v oboru. Posuďte sami. Součástí vizuálu jsou i dva malí průvodci programem. Jedná se o dvě „íčka“ z názvu CS MINI. Jsou to dvě animované postavičky, jedna rozumnější a druhá menší neposednější. Ty jsou průvodci vším, co vzniká u nás pro děti. Od uvádění nových pořadů, přes nabídku prodeje DVD naší výroby až po soutěž. Počátkem dubna spustíme Velkou filmovou soutěž pro děti s řadou dárků a malých i velkých překvapení.
Vedle novinek na televizi CS mini jste v minulých dnech uvedl do provozu i internetové stránky stanice. Co zde diváci a čtenáři nyní a budoucnu najdou? Pro koho je/bude web CS Mini určen?
Dlouho jsme se zabývali otázkou rozšířením programové nabídky CS mini. Nasnadě byl celodenní TV program, ale ten s ohledem na kapacitní možnosti našich klientů/operátorů sítí i po digitalizaci, se nám nezdál jako nejvhodnější. Vsadili jsme na internet. Je zde sice větší konkurence v tomto oboru a zároveň i pirátství než v broadcastu, ale jsou zde i větší možnosti. Především v interaktivitě, ale i kapacitě. Navíc, jak ukazují průzkumy, roste návštěvnost videa na internetu (již více než 50% návštěvníků internetu alespoň jednou týdně), ale i naše cílová skupina např. podle průzkumů v USA ukazuje, že děti do 5 let navštíví internet alespoň jednou týdně. Vzhledem k tomu, že klesá návštěvnost klasických webových stránek ve prospěch videa a s naší cílovou skupinou se nejlépe komunikuje prostřednictvím obrázků, rozhodli jsme se pro televizní portál. Tento týden jsme spustili www.csmini.cz. Zde postupně umístíme naši televizní nabídku prostřednictvím video on demand, ale především interaktivní hry, které jsou pouze z naší produkce. Součástí jsou i oblíbené písničky z dětských filmů. Umožňujeme dětem, aby se podíleli na tvorbě tohoto portálu s námi a to formou sdílených obrázků a foto v naší galerii. První příležitostí bude připravovaná Velká filmová soutěž pro děti. Věřím, že tento portál nám umožní rozšiřovat naší nabídku geometrickou řadou v mnohem bohatší struktuře.
CS Mini se zaměřuje především na starší českou, slovenskou a česko-slovenskou hranou a animovanou tvorbu. Archív z tohoto období je víceméně omezený. Plánujete se brzy/v budoucnu zaměřit i na novější produkci?
Novější produkce je součástí našeho vysílání již od samotného začátku vysílání CS mini. Jak již jsem dříve řekl. Produkovalii jsme více jak stovku hraných i animovaných pořadů pro děti a ve výrobě hodláme stejně rychle pokračovat. Možná více ve prospěch animované tvorby.
Vysíláte i řadu pořadů TV Polar. Rozšíříte spolupráci s touto televizní společností?
Ostravské studio Polar je pro CS mini nejvýznamnějším partnerem. Má nejen bohaté výrobní zázemí, grafická pracoviště, ale především nadšený a inspirativní zaměstnance. Koprodukoval s námi nejen většinu nových pořadů pro CS mini, ale vznikl zde nový vizuál a portal csmini.cz. Je důkazem, že i na regionální úrovni vznikají fantastické věci. Fantastické v tom, že za vynikající originální kvalitu platíme pro nás jako kabelovou/satelitní českou televizi přijatelnou cenu.
Sliboval jste oživení vysílacího schématu CS Filmu. Na co se mohou diváci těšit?
Samozřejmě. Konkurence nás nutí být neustále lepšími a o krok napřed. Rozhodli jsme se obohatit vysílací schéma CS filmu o pořady vložené mezi celovečerní filmy. Pořady zaměřujeme především na filmovou tvorbu. Kromě již dokumentárního cyklu „Stalo se…“ (čs. filmové týdeníky od roku 1946), jsme postupně nasadili filmové magazíny Kinotipy (pozvánky do kina), DVD Aréna (informace o novinkách na DVD trhu), Filmové hity (nejvýznamnější písničky z českých i zahraničních filmů) a magazín o českém a slovenském filmu „csfmag“.
Na podzim jste uspořádal Velkou filmovou soutěž. Jak ji s odstupem času hodnotíte?
Velká filmová soutěž na podzim byla spojena s CS filmem. Zapojilo se do ní několik set tisíc soutěžících, kterým jsme rozdali více jak pětset cen. Mezi nimi i desítku televizorů. Soutěž byla tak úspěšná, že jsme ve spolupráci s Deníky Bohemia spustili podobnu soutěž na jejich stránkách, se kterou se zájemci mohou setkat v každém úterním vydání. Počátkem dubna připravujeme Velkou filmovou soutěž pro děti. Bližší informace o ní jsou na www.csmini.cz.
V minulém rozhovoru jste naznačil nové produkty. Můžete je představit?
Vlajkovou lodí, na kterou jsme skutečně pyšní je československý filmový magazín „csfmag“. Jedná se nejen o interaktivní webový magazín o českém a slovenském filmu, plný videí a článků (www.csfmag.cz), ale i o televizní pořad s týdenní periodicitou, který se těší mimořádné divácké oblibě. Nadále rozvíjíme multimediální encyklopedii Filmy A-Z. umístěnou na našich webových stránkách (www.csfilm.cz) Jedná se o obrovskou encyklopedii českých filmů a jejich tvůrců. Neustále aktualizovaný text postupně doplňujeme nejen fotografiemi, ale především různými druhy souvisejících videí. Koncem loňského roku jsme spustili teleshoppingový portal www.filmpost.cz, který je provázán s vysíláním cs filmu a obsahuje nabídku známých českých filmů a seriálů na DVD. Portál je zároveň agregátorem objednávek na tato DVD. Jsme zvědavi jak se rozvine naše spolupráce v rámci projektu iFontés na podporu zpřístupnění kulturního dědictví a turistického ruchu.
Spustil jste nový projekt CS Muzika, který funguje jako VOD služba na internetu. Jaké máte další plány s CS Muzika? Zvažujete i přenesení projektu na televizní obrazovky?
Je to projekt, který je mnohem starší než konkurenční Muzika CS. Dokazuje to i registrace ochranné známky na Úřadu. Zároveň je tento projekt takovým nováčkem u nás. Nejedná se o TV kanál retro českých a slovenských písniček, ale šlo nám především o programovou nabídku písniček z českých, slovenských i zahraničních filmů. Projekt se postupně zviditelňuje nejen v již zmíněných Filmových hitech, které budou později interaktivní, ale i v dalších pořadech, které postupně uvedeme nejen na CS filmu, ale i CS mini. Testujeme i portálovou podobu tohoto projektu.
Můžete mít problém s názvem? Vlastník CS TV balíku Ivan Hronec vlastní televizi s prakticky stejný názvem - Muzika CS...
Ochranou značku jsme zaregistrovali a nic nenaznačuje, že by měl být na naší straně nějaký problém.
Vytvořil jste vlastní rodinu "CS" kanálů - CS mini, CS film a CS muzika. Jaký další projekt do rodiny CS kanálu chystáte?
Jak jsem uvedl již výše. Do rodiny již patři interaktivní magazín csfmag, portál csmini.cz, multimediální encyklopedie Filmy A-Z, teleshoppingový portal Filmpost.cz. Na podzim připravujeme spuštění ještě jednoho projektu, o kterém nyní ještě nechci hovořit, ale naším prvotním cílem nyní bude projekty silněji komercionalizovat. A to ať již v podobě podpory prodeje nebo placených služeb nebo inzerce. Ale je i řada dalších obchodních modelů, které postupně zvažujeme.
Jak hodnotíte Váš CS Film s Vaším konkurentem Kino CS po uvedení všech novinek, které připravuje a plánujete?
Myslím si, že počet našich klientů/operátorů a diváků/předplatitelů, které jsou vyjádřeny nejen našimi výnosy z předplatného, ale především vyjádření spokojenosti ve sledovanosti dokázané peoplemetrovými měřeními jsou jasným vyjádřením stavu našeho konkurenčního boje. Tyto výsledky dokazují naši ekonomickou i tvůrčí sílu a schopnost inovací, která nám umožňuje nejen další rozšiřování naší nabídky. I když skromnosti nikdy neuškodí, troufám si tvrdit, že jsme pro nejbližší období nadále o několik kroků před naší konkurencí. Ale čert, natož konkurence, nikdy nespí.
Československá filmová společnost, provozovatel kanálů CS film a CS mini, zahájila spolupráci se společností Hudební televize, provozovatele Retro Music Television. Můžete přiblížit podobu spolupráce?
Zatím je omezená pouze na programovou a obchodní spolupráci, o které jsem již hovořil.
Jaké další novinky s Retro Music TV chystáte?
CS film a Retro Music Television mají k sobě nejen blízko svým programovým zaměřením. Je to pro nás především obrovské zázemí a podpora v projektu CS muzika.. Je velkou studnicí nejen hudebních klipů, ale především odborníků s nápady. Jsem přesvědčen, že spolupráce se bude ještě dále rozvíjet. Je to otázka nyní probíhajících jednání.
Myslím, že v nejbližších dnech překvapíme informací o našem dalším novém partnerovi.
Rok a půl jsou Vaše televize v peoplemetrech. Co Vám data přinesla? Projeví se výsledky na úpravě programového schématu Vašich stanic?
Po roce a půl může tvrdit, že patříme mezi nejsledovanější placené filmové kanály. Dokazuje to, že se našim divákům líbíme. Peoplemetry chápeme především jako kontinuální výzkum trhu, který nám umožňuje vycházet naši divákům vstříc. I když dochází téměř k trojnásobnému navyšování reklamy oproti loňskému roku, dáváme přednost zásadám charakteristickým pro placenou televizi než televizi placenou reklamou (zachování diváckých stereotypů, nepřerušování filmů reklamou, pevné začátky atd.). Přesto chceme naše diváky více vtáhnout do přípravy programu. Dokazuje to i připravovaná divácká anketa.
Jaké další novinky chystáte?
Sílící konkurence mně nutí předem neinformovat. A myslím, že jsem toho řekl již hodně. Určitě novinek bude celá řada, dalo by se říci, že více než doposud. Důležité bude, aby byly ve prospěch našich klientů - operátorů a diváků a samozřejmě i vlastníků.
DVB-T síť 3 nedávno provedla technické změny parametrů, které měly za cíl zvýšit kapacitu multiplexu. Kapacita multiplexu se zvýšila, v některých místech republiky ale nyní není signál...
Moje závazky mi nyní neumožňují kroky nového operátora komentovat…..
Multiplex 3 je prakticky prázdný. Vedle Prima LOVE a Public TV zde vysílá Rádio Proglas. Změny na síti 3 měly za cíl zřejmě snížit ceny za distribuci programů. Uvažoval jste o možnosti změn parametrů sítě 3 v době, kdy jste byl předsedou představenstva CDG? Proč jste podobný krok nezrealizovali?
Bohužel, nemohu ani naznačovat. Samozřejmě názor na to mám a dosti vyhraněný.
Naplňuje se Vaše předpověď v oblasti satelitního vysílání v ČR. Máte pro nás její aktualizaci?
Placená televize v posledních měsících u nás stagnuje. Je to nejen důsledek sezónnosti, pirátských ataků, ale i stále více posilující Free-to-view a Free-to-air nabídky TV programů, která s oživujícím reklamním trhem se bude dále rozšiřovat. Je to i důsledek změn satelitních pozic, boje proti pirátství (časté technické změny) i vyčkávacích taktik po vstupu nových hráčů na tento trh. Myslím si, že bude ještě nutno počkat na liberalizaci trhu, kterou právní rámec umožňuje po ukončení analogového vysílání, pak již prioritou nebude boj o prodej karet pro satelitní příjem a dají se čekat u nejvýznamnějších satelitních operátorů velice významné změny ve struktuře nabídky. Očekávám ještě další koncentraci na tomto trhu.
Děkuji za rozhovor.
Martin Vyleťal
V říjnu loňského roku jsme s Vámi dělali rozhovor v souvislosti s nástupem do funkce jednatele placených TV programů CS film a CS mini a s Vaším ukončením Vaší „mise“ v terestrickém a satelitním operátorovi. Naznačoval jste řadu změn. Pojďme si udělat malou inventuru.
Parabola.cz: Naznačoval jste změny v dětské televizi CS mini. Můžete je nyní čtenářům představit?
Leoš Pohl: V letošním roce jsme zaměřili naše investice a pozornost na naši televizi českých a slovenských filmů pro děti CS mini. Důvodem byla nejen zostřující se konkurence na tomto segmentu televizního trhu, kdy na českém trhu působí kolem desítky dětských TV programů a dva již zaměřené na naši cílovou skupinu, ale především ten fakt, že jsme od jeho startu v roce 2007 (tenkrát ještě pod názvem CS film dětem) nic na něm nezměnili.

Při posuzování možných změn, které by přicházeli v úvahu, byl nejdůležitější fakt, že CS mini nemá na českém ani slovenském trhu přímou konkurenci. Dětský program zaměřený na cílovou skupinu předškolní a mladší školní děti s původní českou a slovenskou produkcí a dále ten fakt, že patříme mezi největší producenty pořadů pro děti (v posledních dvou letech jsme vyrobili více jak stovku pořadů pro tuto cílovou skupinu). Rozhodli jsme se, v duchu, že službu dělá nejen její kvalita, ale především obal, změnit kompletně vizuál CS mini. Vyrobilo ho pro nás ostravské studio Polar a myslím si, že se mu velice podařilo. Pokusili jsme se vizuál vytvořit jako hravý příběh se dvěma malými průvodci. Myslím, že se přibližuje světové špičce v oboru. Posuďte sami. Součástí vizuálu jsou i dva malí průvodci programem. Jedná se o dvě „íčka“ z názvu CS MINI. Jsou to dvě animované postavičky, jedna rozumnější a druhá menší neposednější. Ty jsou průvodci vším, co vzniká u nás pro děti. Od uvádění nových pořadů, přes nabídku prodeje DVD naší výroby až po soutěž. Počátkem dubna spustíme Velkou filmovou soutěž pro děti s řadou dárků a malých i velkých překvapení.
Vedle novinek na televizi CS mini jste v minulých dnech uvedl do provozu i internetové stránky stanice. Co zde diváci a čtenáři nyní a budoucnu najdou? Pro koho je/bude web CS Mini určen?
Dlouho jsme se zabývali otázkou rozšířením programové nabídky CS mini. Nasnadě byl celodenní TV program, ale ten s ohledem na kapacitní možnosti našich klientů/operátorů sítí i po digitalizaci, se nám nezdál jako nejvhodnější. Vsadili jsme na internet. Je zde sice větší konkurence v tomto oboru a zároveň i pirátství než v broadcastu, ale jsou zde i větší možnosti. Především v interaktivitě, ale i kapacitě. Navíc, jak ukazují průzkumy, roste návštěvnost videa na internetu (již více než 50% návštěvníků internetu alespoň jednou týdně), ale i naše cílová skupina např. podle průzkumů v USA ukazuje, že děti do 5 let navštíví internet alespoň jednou týdně. Vzhledem k tomu, že klesá návštěvnost klasických webových stránek ve prospěch videa a s naší cílovou skupinou se nejlépe komunikuje prostřednictvím obrázků, rozhodli jsme se pro televizní portál. Tento týden jsme spustili www.csmini.cz. Zde postupně umístíme naši televizní nabídku prostřednictvím video on demand, ale především interaktivní hry, které jsou pouze z naší produkce. Součástí jsou i oblíbené písničky z dětských filmů. Umožňujeme dětem, aby se podíleli na tvorbě tohoto portálu s námi a to formou sdílených obrázků a foto v naší galerii. První příležitostí bude připravovaná Velká filmová soutěž pro děti. Věřím, že tento portál nám umožní rozšiřovat naší nabídku geometrickou řadou v mnohem bohatší struktuře.
CS Mini se zaměřuje především na starší českou, slovenskou a česko-slovenskou hranou a animovanou tvorbu. Archív z tohoto období je víceméně omezený. Plánujete se brzy/v budoucnu zaměřit i na novější produkci?
Novější produkce je součástí našeho vysílání již od samotného začátku vysílání CS mini. Jak již jsem dříve řekl. Produkovalii jsme více jak stovku hraných i animovaných pořadů pro děti a ve výrobě hodláme stejně rychle pokračovat. Možná více ve prospěch animované tvorby.
Vysíláte i řadu pořadů TV Polar. Rozšíříte spolupráci s touto televizní společností?
Ostravské studio Polar je pro CS mini nejvýznamnějším partnerem. Má nejen bohaté výrobní zázemí, grafická pracoviště, ale především nadšený a inspirativní zaměstnance. Koprodukoval s námi nejen většinu nových pořadů pro CS mini, ale vznikl zde nový vizuál a portal csmini.cz. Je důkazem, že i na regionální úrovni vznikají fantastické věci. Fantastické v tom, že za vynikající originální kvalitu platíme pro nás jako kabelovou/satelitní českou televizi přijatelnou cenu.
Sliboval jste oživení vysílacího schématu CS Filmu. Na co se mohou diváci těšit?
Samozřejmě. Konkurence nás nutí být neustále lepšími a o krok napřed. Rozhodli jsme se obohatit vysílací schéma CS filmu o pořady vložené mezi celovečerní filmy. Pořady zaměřujeme především na filmovou tvorbu. Kromě již dokumentárního cyklu „Stalo se…“ (čs. filmové týdeníky od roku 1946), jsme postupně nasadili filmové magazíny Kinotipy (pozvánky do kina), DVD Aréna (informace o novinkách na DVD trhu), Filmové hity (nejvýznamnější písničky z českých i zahraničních filmů) a magazín o českém a slovenském filmu „csfmag“.
Na podzim jste uspořádal Velkou filmovou soutěž. Jak ji s odstupem času hodnotíte?
Velká filmová soutěž na podzim byla spojena s CS filmem. Zapojilo se do ní několik set tisíc soutěžících, kterým jsme rozdali více jak pětset cen. Mezi nimi i desítku televizorů. Soutěž byla tak úspěšná, že jsme ve spolupráci s Deníky Bohemia spustili podobnu soutěž na jejich stránkách, se kterou se zájemci mohou setkat v každém úterním vydání. Počátkem dubna připravujeme Velkou filmovou soutěž pro děti. Bližší informace o ní jsou na www.csmini.cz.
V minulém rozhovoru jste naznačil nové produkty. Můžete je představit?
Vlajkovou lodí, na kterou jsme skutečně pyšní je československý filmový magazín „csfmag“. Jedná se nejen o interaktivní webový magazín o českém a slovenském filmu, plný videí a článků (www.csfmag.cz), ale i o televizní pořad s týdenní periodicitou, který se těší mimořádné divácké oblibě. Nadále rozvíjíme multimediální encyklopedii Filmy A-Z. umístěnou na našich webových stránkách (www.csfilm.cz) Jedná se o obrovskou encyklopedii českých filmů a jejich tvůrců. Neustále aktualizovaný text postupně doplňujeme nejen fotografiemi, ale především různými druhy souvisejících videí. Koncem loňského roku jsme spustili teleshoppingový portal www.filmpost.cz, který je provázán s vysíláním cs filmu a obsahuje nabídku známých českých filmů a seriálů na DVD. Portál je zároveň agregátorem objednávek na tato DVD. Jsme zvědavi jak se rozvine naše spolupráce v rámci projektu iFontés na podporu zpřístupnění kulturního dědictví a turistického ruchu.
Spustil jste nový projekt CS Muzika, který funguje jako VOD služba na internetu. Jaké máte další plány s CS Muzika? Zvažujete i přenesení projektu na televizní obrazovky?
Je to projekt, který je mnohem starší než konkurenční Muzika CS. Dokazuje to i registrace ochranné známky na Úřadu. Zároveň je tento projekt takovým nováčkem u nás. Nejedná se o TV kanál retro českých a slovenských písniček, ale šlo nám především o programovou nabídku písniček z českých, slovenských i zahraničních filmů. Projekt se postupně zviditelňuje nejen v již zmíněných Filmových hitech, které budou později interaktivní, ale i v dalších pořadech, které postupně uvedeme nejen na CS filmu, ale i CS mini. Testujeme i portálovou podobu tohoto projektu.
Můžete mít problém s názvem? Vlastník CS TV balíku Ivan Hronec vlastní televizi s prakticky stejný názvem - Muzika CS...
Ochranou značku jsme zaregistrovali a nic nenaznačuje, že by měl být na naší straně nějaký problém.
Vytvořil jste vlastní rodinu "CS" kanálů - CS mini, CS film a CS muzika. Jaký další projekt do rodiny CS kanálu chystáte?
Jak jsem uvedl již výše. Do rodiny již patři interaktivní magazín csfmag, portál csmini.cz, multimediální encyklopedie Filmy A-Z, teleshoppingový portal Filmpost.cz. Na podzim připravujeme spuštění ještě jednoho projektu, o kterém nyní ještě nechci hovořit, ale naším prvotním cílem nyní bude projekty silněji komercionalizovat. A to ať již v podobě podpory prodeje nebo placených služeb nebo inzerce. Ale je i řada dalších obchodních modelů, které postupně zvažujeme.

Jak hodnotíte Váš CS Film s Vaším konkurentem Kino CS po uvedení všech novinek, které připravuje a plánujete?
Myslím si, že počet našich klientů/operátorů a diváků/předplatitelů, které jsou vyjádřeny nejen našimi výnosy z předplatného, ale především vyjádření spokojenosti ve sledovanosti dokázané peoplemetrovými měřeními jsou jasným vyjádřením stavu našeho konkurenčního boje. Tyto výsledky dokazují naši ekonomickou i tvůrčí sílu a schopnost inovací, která nám umožňuje nejen další rozšiřování naší nabídky. I když skromnosti nikdy neuškodí, troufám si tvrdit, že jsme pro nejbližší období nadále o několik kroků před naší konkurencí. Ale čert, natož konkurence, nikdy nespí.
Československá filmová společnost, provozovatel kanálů CS film a CS mini, zahájila spolupráci se společností Hudební televize, provozovatele Retro Music Television. Můžete přiblížit podobu spolupráce?
Zatím je omezená pouze na programovou a obchodní spolupráci, o které jsem již hovořil.
Jaké další novinky s Retro Music TV chystáte?
CS film a Retro Music Television mají k sobě nejen blízko svým programovým zaměřením. Je to pro nás především obrovské zázemí a podpora v projektu CS muzika.. Je velkou studnicí nejen hudebních klipů, ale především odborníků s nápady. Jsem přesvědčen, že spolupráce se bude ještě dále rozvíjet. Je to otázka nyní probíhajících jednání.
Myslím, že v nejbližších dnech překvapíme informací o našem dalším novém partnerovi.
Rok a půl jsou Vaše televize v peoplemetrech. Co Vám data přinesla? Projeví se výsledky na úpravě programového schématu Vašich stanic?

Po roce a půl může tvrdit, že patříme mezi nejsledovanější placené filmové kanály. Dokazuje to, že se našim divákům líbíme. Peoplemetry chápeme především jako kontinuální výzkum trhu, který nám umožňuje vycházet naši divákům vstříc. I když dochází téměř k trojnásobnému navyšování reklamy oproti loňskému roku, dáváme přednost zásadám charakteristickým pro placenou televizi než televizi placenou reklamou (zachování diváckých stereotypů, nepřerušování filmů reklamou, pevné začátky atd.). Přesto chceme naše diváky více vtáhnout do přípravy programu. Dokazuje to i připravovaná divácká anketa.
Jaké další novinky chystáte?
Sílící konkurence mně nutí předem neinformovat. A myslím, že jsem toho řekl již hodně. Určitě novinek bude celá řada, dalo by se říci, že více než doposud. Důležité bude, aby byly ve prospěch našich klientů - operátorů a diváků a samozřejmě i vlastníků.
DVB-T síť 3 nedávno provedla technické změny parametrů, které měly za cíl zvýšit kapacitu multiplexu. Kapacita multiplexu se zvýšila, v některých místech republiky ale nyní není signál...
Moje závazky mi nyní neumožňují kroky nového operátora komentovat…..
Multiplex 3 je prakticky prázdný. Vedle Prima LOVE a Public TV zde vysílá Rádio Proglas. Změny na síti 3 měly za cíl zřejmě snížit ceny za distribuci programů. Uvažoval jste o možnosti změn parametrů sítě 3 v době, kdy jste byl předsedou představenstva CDG? Proč jste podobný krok nezrealizovali?
Bohužel, nemohu ani naznačovat. Samozřejmě názor na to mám a dosti vyhraněný.
Naplňuje se Vaše předpověď v oblasti satelitního vysílání v ČR. Máte pro nás její aktualizaci?
Placená televize v posledních měsících u nás stagnuje. Je to nejen důsledek sezónnosti, pirátských ataků, ale i stále více posilující Free-to-view a Free-to-air nabídky TV programů, která s oživujícím reklamním trhem se bude dále rozšiřovat. Je to i důsledek změn satelitních pozic, boje proti pirátství (časté technické změny) i vyčkávacích taktik po vstupu nových hráčů na tento trh. Myslím si, že bude ještě nutno počkat na liberalizaci trhu, kterou právní rámec umožňuje po ukončení analogového vysílání, pak již prioritou nebude boj o prodej karet pro satelitní příjem a dají se čekat u nejvýznamnějších satelitních operátorů velice významné změny ve struktuře nabídky. Očekávám ještě další koncentraci na tomto trhu.
Děkuji za rozhovor.
Martin Vyleťal