Inspekce: Skylink neporušil vlastní obchodní podmínky ani zákony
| redakce | tiskProvozovatel satelitní platformy Skylink, lucemburská mediální společnost M77 Group, neporušil vlastní obchodní podmínky a ani slovenské zákony. Takové jsou závěry šetření Slovenské obchodní inspekce (SOI), která se začala problematikou zpoplatnění služby zajímat od minulého týdne.
Od září 2012 budou většina zákazníků Skylink i sesterské služby CS Link platit měsíční tzv. servisní poplatek ve výši 29,-Kč (v Česku), resp. 1,20 eur (na Slovensku). Zavedení poplatku vyvolalo mezi některými diváky rozhořčení. Nicméně je všechno v souladu s obchodními podmínkami i zákony na Slovensku. Píše o tom deník SME.
Podle inspekce je důležité, že firma lidi o změně informovala nejméně 3 měsíce před účinností nových obchodních podmínek.
Základní soubor programů zůstává nadále zadarmo. Poplatek je za technické zabezpečení a podporu poskytování služby.
"Servisní poplatek nijak nesouvisí s programovou nabídkou. Neplacená programová nabídka zůstává i nadále bezplatná. Servisní poplatek je účtován za správu karty, obsluhu a servis satelitního televizního příjmu. Většina českých a slovenských stanic (ČT1, ČT2, ČT4 Sport, Nova, Prima, STV Jednotka, STV Dvojka, Markíza a další) šíří své programy ze satelitu kódovaně z důvodů vysílacích práv omezených na daný region. Pro příjem nezpoplatněných kódovaných stanic je potřeba funkční dekódovací karta. Správnou funkčnost karty zajišťuje naše společnost a jsou s tím spojené nemalé náklady na provoz, administraci, technické zajištění včetně provozu zákaznického servisu
," říká webu parabola.cz Marek Němec ze společnosti PRAM, která M77 Group zastupuje.
Reklamní spoty Skylinku bude ještě prověřovat Rada pro reklamu.
Skylink má v Česku a na Slovensku kolem 1,7 milionu aktivních karet. Většina diváků sleduje jen nabídku GRÁTIS.
zdroj: SME