Quantcast

BBC PRIME: David Brent se vytancoval na vrchol

| redakce | tisk

Klasická scéna z oceněného seriálu The Office byla zvolená za klip BBC číslo jedna v soutěži sponzorované BBC Motion Gallery.

Časopis Broadcast obdržel více než 5.000 hlasů od lidí ze zábavního průmyslu, celebrit a čtenářů a kompletní výsledky jsou zveřejněny v příloze My BBC k vydání časopisu z tohoto týdne. Příloha nabízí přehlídku nejlepších klipů z nekonečného archívu programů a snímků BBC.

Alternativní tanec Davida Brenta, který získal 20% všech hlasů, setřásl tvrdou konkurenci ze strany ostatních klipů BBC se seriálů jako jsou Blackadder (Černá zmije), Doctor Who, The Blue Planet (Modrá planeta), Cathy Come Home, Morecambe & Wise a Dad?s Army.

Slavná nemocniční scéna z epizody Blackadder Goes Forth (Černá zmije pokračuje) , byla zvolena za druhý nejoblíbenější klip BBC s celkem 18% hlasů, zatímco na třetím místě se umístili legendární ničemové Dalekové, ze seriálu Doctor Who se 14% hlasů. Christopher Eccleston, který hraje v devátém díle horlivě přijímaného seriálu BBC ONE Doctor Who, se objevuje ve dvou oblíbených dramatických klipech: Our Friends In The North a Flesh and Blood.

Nezapomenutelné chvíle v minulosti také zaujímají významné místo v soutěži, včetně Live Aid, pádu Berlínské zdi v roce 1989, obléhání iránské ambasády v roce 1980, přistání na měsíci v roce 1969 a dokonce i záznam ve kterém Jeremy Axman vyslýchá Michaela Howarda v Newsnight.

Snímek Stanley Matthewse ve finále poháru FA v roce1953, Olympijské hry v Moskvě z roku 1980 a nejlepší výkon George Besta ve finále světového poháru v roce 1968 jsou pouze malou ukázkou oblíbených sportovních klipů čtenářů na BBC. V kategorii snímků pro děti jsou jasnými vítězi Teletubbies, Doctor Who a Blue Peter v závěsu s Animal Magic a Grange Hill.

Simon Gibbs, výkonný ředitel BBC Motion Gallery komentuje výsledky slovy: ?Rozmanitost a kvalita programů BBC se jasně odráží v tomto výběru klasických klipů. Kde jinde by mohli Teletubbies, Stanley Matthews a Dalekové stát vedle sebe? Je to fascinující pohled na skvělou televizi.?

Conor Dignam, editor časopisu Broadcast říká: ?Zaznamenali jsme obrovský zájem ze strany zábavního průmyslu a někdy velmi vysoké počty hlasů. Jedná se o klipy, které měly značný dopad na naše čtenáře a některé z nich dokonce inspirovaly k práci na v televizi.?

Výsledky byly vyhlášeny při příležitosti zahájení BBC Showcase, největšího světového veletrhu s televizními programy pořádaném jediným distributorem, který přiláká přibližně 500 zájemců o nákup televizních programů z celého světa.

zdroj: TZ BBC PRIME





Reklama




Vybrané články