Quantcast

Digitalizace v Polsku: Propad sledovanosti 4 největších TV

| redakce | tisk

Podíl na sledovanosti čtyř největších polských televizních stanic TVP1, TVP2, TVN a Polsat se během období od 1. ledna do 13. června 2013 snížil v průměru o 13,2 procent ve srovnání se stejným obdobím roku 2012.

Vyplývá to z dat Nielsen Audience Measurement.

Celkový podíl čtyř největších polských stanic byl nižší než 40 procent. Je to nejnižší úroveň v historii, připomíná Dziennik Gazeta Prawna.

V současné době se pokles podílu stanic ještě neprojevuje v příjmem z reklamy i když tématické kanály jsou stále až 3x levnější než 4 největší polské stanice. Z přibližně 3,6 miliardy zlotých výdajů do televizní reklamy zamíří do tématických kanálů zhruba 600 až 800 milionů zlotých ročně.

Podle Starlinku, v první kvartále 2013 reklamní příjmy největších stanic klesly o 14 procent.

Ve srovnání s rokem 2012 klesla sledovanost TVP1 ve věkové skupině 16 až 49 let o pětinu, TVP2 ztratila 15 procent, Polsat 13 procent. Pouze TVN zaznamenala jednociferný pokles ve výši 5 procent.

Nicméně podíl jiný stanic TV Puls, TVN7 a TV4 vrostl o 28 procent na 9,8 procenta. Zvýšení sledovanosti těchto stanic pomohla digitalizace pozemního vysílání.

V Polsku se vysílá přes 170 tématických stanic, které jsou šířeny přes kabelové a satelitní operátory.

Z údajů společnosti Nielsen dále vyplývá, že kde je stále přítomno analogové vysílání, TVN, Polsat, TVP1 a TVP2, dosahují tyto 4 největší polské stanice až 88 procentní podíl na sledovanosti. V místech, kde již proběhla digitalizace podíl těchto stanic klesl na 60 procent a u kabelových operátorů dokonce na 45 procent.

Diváci stále tráví stejný čas před televizní obrazovkou ale rozdělují jej do sledování více stanic. V roce 2009 sledoval průměrný Polák 6 stanic, letos 15 programů.

zdroj: satkurier.pl





Reklama




Vybrané články