Quantcast

TV Óčko otestovala prodej a nákup reklamy přes HbbTV

| redakce | tisk

Co se ještě nedávno zdálo jako science-fiction, se dnešním dnem stává skutečností. Televize ÓČKO ve svém hybridním vysílání poprvé úspěšně otestovala programatický prodej a nákup reklamy.

Pilotní testování proběhlo pod taktovkou společností hybrid a R2B2. "Programatický nákup reklamy v televizi nemá ve světě obdoby. Jsme hrdí na to, že jsme u zrodu něčeho tak velkého. Dovolím si tvrdit, že tímto krokem výrazně ovlivníme budoucnost HbbTV, ale i televizí. Děkujeme našim partnerům - televizi ÓČKO a Českým Radiokomunikacím, že umožnili učinit další ze zásadních milníků v rámci televizního vysílání. V neposlední řadě také inovativní společnosti Sazka, která do toho šla s námi," popisuje Lukáš Hnilička, CEO společnosti hybrid, která se specializuje zejména na reklamní a komerční řešení hybridních technologie HbbTV.

TV Óčko otestovala prodej a nákup reklamy přes HbbTV
▲ TV Óčko otestovala prodej a nákup reklamy přes HbbTV

Programatický nákup médií byl dosud používaný v internetovém prostředí. Nyní se může stát běžnou součástí reklamy i na hybridní platformě na televizní obrazovce. Reklamní formát, v tomto případně vodorovný banner, je totožný s klasickou internetovou verzí, stejně probíhá i plánování i měření výkonu kampaně. První zapojenou nákupní platformou je Adform.

Znatelnou výhodou je nepřehlédnutelnost formátů. "Neexistuje zde uživatelská slepota bannerů tak jako na internetu. Navíc zde nejsou ani žádné adblocky blokující zobrazování reklam," říká Hnilička. "Pro klienta se stává přístup na televizní obrazovku daleko dostupnější - pro nákup využívá své online prostředí, klasické online formáty a existující obchodní vztahy. Kombinace programatických možností a prestiže televizního mediatypu přináší nevídané příležitosti. Pro programatiku je to významný krok a očekáváme, že vývoj překročí všechny odhady," uvádí Martin Čelikovský ze společnosti R2B2.





Reklama




Vybrané články