CryptoBox 800 UHD

Litva zakázala kanály Russia Today

| redakce | tisk

Litevská komise pro rozhlas a televizi (LRTK) pozastavila vysílání programů skupiny RT (dříve Russia Today) na svém území a upozornila na napojení vysílatele na známého ruského propagandistu Dmitrije Kiseleva.

Litevské rozhodnutí bylo učiněno poté, co Lotyšsko se k zablokování stanic RT odhodlalo minulý týden. Lotyšský regulační úřad vyhodnotil ruský televizní kanál jako "propagandu" a potvrdil, že je ovládán Kiselevem, který stojí v čele mezinárodní zpravodajské agentury Rossija Segodnja (v překladu Rusko dnes).

RT je pod kontrolou Kiseleva, na kterého jsou uvaleny sankce EU kvůli významné roli při šíření ruské propagandy, podpory anexe Krymu v roce 2014, jakož i ruské vojenské činnosti na východě a jihovýchodě Ukrajiny.

RT HD - záběr z příjmu stanice
▲ RT HD - záběr z příjmu stanice

Zákaz se vztahuje na pět kanálů patřících do mediální skupiny: RT, RT HD, RT Spanish, RT Documentary a RT Documentary HD. Bylo konstatováno, že provozovatel televizního vysílání šíří obsah prospěšný Kremlu a rozhodnutí přijalo litevské ministerstvo zahraničních věcí.

Ruské velvyslanectví ve Vilniusu toto rozhodnutí označilo za "další krok v boji proti alternativnímu pohledu a svobodě tisku".

Diskuse o případném zákazu stanic RT nyní probíhají i v Estonsku.

zdroj: satkurier.pl + telekritika.ua