Lineární TV zůstala dominantní formou sledování vysílání
| redakce | tiskI přes pokles počtu diváků zůstává podle studie Omdia lineární televize dominantní formou sledování video obsahu pro spotřebitele v USA, Velké Británii a dalších hlavních ekonomikách.
V roce 2019 sledovalo lineární televizi v USA 63% diváků, 16% diváků dlouhodobě a 12% z nich obsah s časovým posunem. Vyplývá to z reportu Omdia Cross-Platform Television Viewing Time Report 2020.
Podíl lineární televize na sledování televize klesl ze 67 procent v roce 2018: Podobné trendy nastaly ve většině ostatních zemích, které pokrývá report. Zpráva o vývoji chování diváků pokrývá USA, Austrálii, Nizozemí, Španělsko, Itálii, Německo, Francii a Velkou Británii.
Průměrná doba sledování lineárního televizního vysílání se na všech trzích s výjimkou jednoho snížila, přičemž poklesy se pohybovaly od čtyř minut v Itálii po 19 minut v USA. Nizozemí bylo jediným trhem, kde nedošlo k poklesu lineární televize a zůstala nezměněná ve srovnání s předchozím průzkumem.
"Ačkoliv sledování tradiční lineární televize prochází širokým úpadkem, tato forma zábava zůstává základním pro návyky většiny lidí," řekl Rob Moyser, analytik pokrývající televizní média, poskytovatele služeb a platforem v Omdii. "V některých zemích stále dominuje sledování lineární televize, například v Itálii dosahuje 90% podílu," dodal.
Stále rostou video služby na požádání jako jsou Netflix nebo Amazon Prime. Růst on-line dlouhého obsahu v roce 2019 se pohyboval od 55% v Austrálii až po 10% v Nizozemí.
Nárůst počtu abonentů OTT služeb, spuštění D2C a nárůst partnerských televizí a placených TV podporují nárůst on-line a dlouhodobého sledování videa.
Nejrychleji rostoucím segmentem trhu nelineárních služeb jako ale sociální média. Sledování sociálních médií napříč sledovanými zeměmi se v roce 2019 zvýšilo o deset minut, což je růst, který překonal všechny ostatní formy nelineárního televizního videa.
USA vede ve sledování sociálních médií s průměrným časem 49,3 minut. Růst sociálních médií podpořil masivní růst čínské služby pro sdílení videí TikTok.
Průzkum společnosti dále zjistil, že průměrná celková denní sledovanost na trzích se zvýšila na osobu a den v roce 2019 meziročně o čtyři minuty.
Televize zaznamenaly masivní nárůst sledovanosti v březnu a dubnu 2020 v době restriktivních opatření jednotlivých zemí. Itálie měla nejvyšší celkový čas sledování TV v Evropě. V březnu Italové sledovali televizní vysílání v průměru 5 hodin a 46 minut.
Italové strávili v březnu 2020 před televizní obrazovkou 346 minut denně, což představuje nárůst o 34,1% ve stejném období loňského roku, což je nejvyšší celkový čas na sledování v Evropě.
zdroj: Advanced television