Quantcast

JustWatch: Netflix roste s reklamou a po zpoplatnění sdílení účtů

| redakce | tisk

Dva významné kroky pomohly k tomu, aby přední americká streamovací platforma opět rostla a získávala na jednotlivých trzích nové zákazníky a stávající si i udržela.

Provozovatel streamovací služby Netflix zvrátil trend - klesající poptávce po předplatném. Jen během roku 2022 ztratil 3 procenta na globálním trhu streamovacích platforem. Vyplývá to z reportu streamovacího průvodce JustWatch.

V listopadu loňského roku Netflix na vybraných trzích představil variantu předplatného s reklamou. Netflix si pro test nové verze vybral velké trhy - USA, Velkou Británii, Austrálii, Brazílii, Kanadu, Francii, Německo, Itálii, Japonsko, Jižní Koreu a Mexiko. Zatím není známo, zda cenově výhodnější předplatné s reklamou bude nabízet i c dalších zemích.

Vývoj podílu streamovacích služeb na globálním trhu (foto: Just Watch)
▲ Vývoj podílu streamovacích služeb na globálním trhu (foto: Just Watch)

Druhá zásadní změna přišla letos v květnu, kdy Netflix představil nová "pravidla hry" a začal vybírat poplatky za sdílení uživatelských účtů s osobami mimo domácnost. Zejména tato nová obchodní politika způsobila, že Netflix opět roste a připsal si 6 milionů klientů a to jen za období tří měsíců.

Netflix si nadále udržuje pozici jedničky na globálním streamovacím trhu, jak ostatně dokládá graf u tohoto článku, který znázorňuje vývoj v posledních dvou letech. Druhou v pořadí je Prime Video. Třetí příčku obsadila SVOD služba Disney+ a čtvrtou HBO Max / Max.





Reklama




Vybrané články