Quantcast

Česko je pro MTV nezajímavé, lokální verze nebude

| Tisk

logoJiž tři roky se intenzivně spekuluje o tom, zda v Česku vznikne lokální mutace světového hudebního kanálu MTV, nadnárodního koncernu Viacom.

Nyní je rozhodnuto: nevznikne. Oznámil to Dean Possenniskie, generální manažer pro skupinu rozvíjejících se trhů MTV Networks Europe.

Stejný muž, který v roce 2004 oznámil: „MTV Europe je dobře rozvinutá, máme 13 národních programů. Zájem na expanzi už není natolik silný jako před dvěma lety. Když se objeví vhodný partner a dobré podmínky, tak se do toho pustíme i v České republice. Pro nás je klíčová spolupráce s místními partnery, např. v Polsku by to nešlo bez UPC. Takže i tady hledáme partnera, jenž má finanční zázemí, know-how a bude schopen zabezpečit fungování stanice.

MTV Networks Europe partnera v Praze našla. Stal se jím producent Petr Keller.

Ten skutečně intenzivně pracoval na byznys plánu, který představoval v londýnské centrále. Neuspěl. Přestože vše vypadalo v září 2005 nadějně. „Je možné, že se české MTV dočkáme. Hodně věcí se ale změnilo. Není možné se v tuto chvíli bavit o nějakých detailech. Není vhodné zveřejňovat nějaké specifikující informace. Vše je v jednání, pochopte...,“ říkal před rokem serveru parabola.cz Keller.

A jak lokální mutace MTV vypadají? Projekt české, případně česko-slovenské verze MTV – stejně jako ostatní lokální verze MTV po celém světě – jsou na principu frančízy. Což je klasický současný model podnikání. MTV Networks Europe vlastně prodává značku MTV, know-how, zboží, nebo-li content. V dané lokalitě se musí najít někdo, kdo televizi MTV chce provozovat. Stává se vlastně samostatným podnikatelem, který prodává světoznámý produkt MTV.

Zjistilo se, že v Česku není ekonomická síla provozovat samostatný lokální kanál MTV.

Nemáme žádné plány ohledně expanze do České republiky, neboť zdejší distribuční trh je příliš malý na to, aby pokryl investici nutnou k vytvoření národního kanálu," říká Dean Possenniskie.

MTV Networks Europe si podle Possenniskie zjistila na základě výsledků průzkumu trhu, že by vysílání v češtině bylo neekonomické. To potvrdil i zdroj z prostředí kabelových televizí.

Zklamaný je i Petr Keller: „Po nějaké době intenzivních kontaktů vše usnulo. Nemyslím si ale, že tento projekt definitivně padnul. Česko je dle mého názoru stále na čekací listině.



A jaké klíčové body hrají důležitou roli pro to, aby MTV působila na nějakém televizním trhu?

Klíčem pro expanzi je distribuce, důležitou roli také hraje velikost populace, růst reklamního trhu, stejně jako momentální existence nebo neexistence konkurence.

Od září bude lokální verze MTV v Estonsku, Lotyšsku a Litvě. „Co se týče baltických zemí, objevila se zde příležitost vytvořit první hudební kanál pro všechny tři státy najednou. Na Ukrajině nás zase láká početná populace spolu s rychle rostoucím reklamním trhem," vysvětluje Possenniskie.

V květnu rovněž zahájily vysílání dvě hudební televize v síti - MTV Švýcarsko a MTV Rakousko. Ty nahradily společný kanál pro obě země. Vysílá i kanál pro Turecko a počítá se rovněž s dalším komediálním programem v Německu.

Radek Pešout





Reklama




Vybrané články