Quantcast

Budoucnost patří Bubbles Hits, věří dva mladíci. A Británie je v očekávání

| Tisk

screenshotZní to jako pohádkový příběh, je to ale realita. Na Ostrovech brzy bude nový televizní kanál. Bubbles Hits se má stát budoucností mezi hudebními kanály.

Když se před 25 lety poprvé ve Spojených státech v domácnostech rozzářila MTV, první videoklip měl výmluvný název: Video, které zabilo rozhlasovou hvězdu. Od té doby je rádio skutečně ve stínu mocné televize.

Ta nabízela nepřetržitý proud hudebních klipů, a zrodil se fenomén. Posledních šest let je ale zase všechno jinak. Hudební kanály nabízející divákovi nepřetržitý proud videoklipů jsou minulostí. Tedy skoro. MTV se vrhla na jiný styl: zábavné formáty pro mládež, ve kterých videoklipy plní jen „výplňovou“ funkci. Pokud nejde o čistě tematický kanál...

Jenže je tu i jiný problém. Hudební televize jsou přeplněny televizní reklamou. Tou klasickou. Dlouhé videospoty, které citelně rozřezávají hudební proud. Je skoro už obvyklé, že MTV zahraje tři písničky a jede dlouhý reklamní brejk. Ten skončí a zase tři písničky. A zase reklamní brejk. Takto stále dokola...

Líbí se to někomu? Ani dvěma mladým Irům se to nelíbilo. Třiadvacetiletý James Hyland a o rok mladší Lee Walsh založili a vytvořili novou hudební televizi. Už 14. srpna 2006 bude vysílat nekódovaný program v paketu Sky Digital (Eurobird 1). Nyní probíhají první technické testy (parametry příjmu jsou na konci článku).

James Hyland sedí v zasedací místnosti v kancelářském komplexu umístěném v centrálním Londýně. Nadšeně vypráví o revolučním systému financování televize. „Když jsme u nás doma v Corku vyprávěli, jak chceme financovat hudební televizi, všichni brblali,“ svěřuje se deníku The Independent.

Princip přitom spočívá na jednoduchém principu. Reklamní sdělení bude na obrazovce nepřetržitě. Ve formě textových odkazů a sponzoringu. Divák nebude ochuzen o hudební videoklipy a přitom oko instinktivně bude číst to, co se mu chce sdělit.

Vlastně to není v ČR nic nového. Poprvé s tím přišel mobilní operátor Vodafone, který v masivní reklamní kampani si koupil plochu tuzemské TV Óčko. Rozevřená dlaň na diváka koukala, nešlo se jí vyhnout. Jenže, bude o takovéto sdělení ze strany inzerentů zájem? Je přece známo, že televizní reklama útočí na smysly diváka nejvíce ze všech forem inzerce. Jak reklamní sdělení bude chtít diváka přesvědčit, že ta chuť nealko nápoje nebo ty fajnový džíny jsou prostě in?

Tyhle otázky si kladou i bossové z mocné a velké MTV. Ale ani oni nečekají a v minulých dnech spustili další ze svých produktů – MTV Flux, interaktivní zábavný kanál. Bude to nová budoucnost? A stane se současná MTV, tak jak ji známe, minulostí?

Kariéra Jamese Hylanda v mediálním průmyslu začala už ve 12 letech. Založil si pirátské rádio Happiness FM ve svém rodném městě Michelstown, v hrabství Cork. Poté byl DJ a hrával muziku v místních hospodách a na diskotékách. „Škola mě moc nebavila,“ přiznává britskému deníku.

V šestnácti letech opustil školu a našel si práci v lokálním rádiu Tipp FM. Před osmnáctým rokem se dal na dráhu pořadatele koncertů. Přivezl do hrabství dívčí skupinu Atomic Kitten. Bylo to jediné vystoupení v Corku. Dopadlo to neslavně. Nedostatečná publicita, málo prodaných lístků, ztracená zavazadla skupiny. Prodělal 80 tisíc liber. „Byla to jedna z mých životních zkušeností,“ usmívá se dneska.

Během dalších let se Hyland seznámil s Lee Walshem. Pracovali spolu v bezpečnostní agentuře. Když se za dva roky Hyland odstěhoval do irského Dublinu, začal se zajímat o audio produkci a jak se pořádají koncerty. Vzpomněl si opět na Walshe. Vznikly tak dvě společnosti: Pro Audio Images (věnuje se vybavení z audio produkce) a hudební kanál Bubble Hits.

Utratili jsme už hodně peněz. Každý nám říkal, že jsme příliš mladí. Setkal jsem se však s jedním chlápkem, který dělá v jedné velké reklamní televizní agentuře. Ten nám řekl, co musíme udělat. Zadal si i u nás první reklamu, za 8 tisíc liber,“ říká Hyland deníku The Independent.

Co je tou reklamou? Bude se testovat nový produkt z vyzváněcích tónů Crazy Frog. „Víme, že nebudeme mít zatím moc diváků,“ ví Hyland. „Mobilní operátoři ale jsou silní a vydávají miliony na propagaci mobilní zábavy.

James Hyland a Lee Walsh jsou smířeni s tím, že je lidé považují „za stupidní. Jasně, víme o tom. Ale časem se vyplatí vložit peníze do našich reklamních brejků.

Nalaďte si Bubble Hits!

Technické parametry zkušebního vysílání:
Satelit: Eurobird-1
Pozice: 28,5°E
Kmitočet: 12,560 GHz


Polarizace: vertikální
SR: 27500
FEC: 2/3

Identifikátory:
VPID: 2327
APID: 2328
Vysílání: nekódované

Radek Pešout





Reklama




Vybrané články