Quantcast

IFA 2006: T-Systems představí využití satelitů pro kina

| Tisk

logoT-Systems, dceřiná společnost Deutsche Telekom, představí na mezinárodním veletrhu IFA Berlin (koná se od 1. do 6.září 2006) techniku nové generace, která využije přenos signálu přes satelit. Vše bude k vidění v hale 6.2.

Novinka T-Systems spočívá ve využívání satelitu jako distribučního média. Jako příklad uvádí firma možnost distribuce nových filmů pro digitální kina přes satelit. Obchodní partneři Deutsche Telekom dodají filmy, které se pak "pošlou" přes satelit a na druhé straně je pak v kinech přijmou s příslušným hardware a software.

Nové řešení T-Systems má urychlit distribuci filmů do digitálních kin. Na nový film již nebudou muset kina čekat několik dnů ale díky této kurýrní službě jen několik málo hodin. Zlepší se i technická kvalita. Místo dřívějších celuloidových pásků se budou používat datové soubory s příslušnou digitální technikou, které v kinech přinese lepší podání barev a ostřejší obraz.

Filmový mategiál bude vyhovovat specifikaci skupiny Digital Cinema Initiative (DCI), která sdružuje největší hollywoodská studia.

Novou technologii T-Systems již využívají dvě kina - v Norimberku a ve Vídni.

Mobilní televize na MP3 přehrávačích


T-Systems představí i novinky v oblasti mobilní televize. V přenosových standardech DVB-H (Digital Video Broadcasting Handhelds) a DMB (Digital Multimedia Broadcasting) vysílá T-Systems speciálně přizpůsobené rozhlasové a televizní programy pro mobilní zařízení. Vedle mobilních telefonů a notebooků poprvé i pro MP3 přehrávače. Návštěvníci IFA 2006 budou mít možnost otestovat příjem na koncových zařízeních.

U příležitosti IFA 2006 přenáší T-Systems ve standardu DMB celkem 8 televizních programů místo obvyklých čtyř. Diváci mohou přijímat programový paket MFD (Mobiles Fernsehen Deutschland), který obsahuje stanice Pro Sieben, MTV Germany, N24 a ZDF. Nabídka je nyní dočasně rozšířena o stanice RTL, Super RTL, n-tv a IFA kanál. Vedle toho je možné na koncových zařízeních přijímat 20 digitálních rozhlasových programů v novém standardu rádia BigFM, které k vysílané hudbě přenáší odpovídající fotografie a obrázky.

Martin Vyleťal





Reklama




Vybrané články