Quantcast

CS Link: Rozšíření nabídky bude během několika týdnů

| Tisk

logo Společnost Media Vision, provozovatel satelitní platformy CS Link , prochází v současné době řadou změn. Nedávno otevřela nový transpondér, zahájila vysílání ve vysokém rozlišení, otevírá nové kancelářské prostory a také připravuje rozšíření programové nabídky o žádané stanice. Které to budou? To je již jedna z otázek v rozhovoru s novým ředitelem společnosti Media Vision Danielem Kličkou.

Poslední rozhovor s poskytovatelem služeb na platformě CS Link byl na webu parabola.cz zveřejněn téměř před rokem. Rozhovor proto přináší i pohled zpět - co se dělo v předchozích měsících ale i to, co společnost plánuje pro nejbližší období.

Parabola.cz: Na podzim loňského roku měla společnost Gital, dodavatel karet a poskytovatel placené televize CS Link, problémy. Všechny služby za Gital tehdy převzala společnost Media Vision. Co se tehdy vlastně přihodilo?

Daniel Klička, Media Vision: Společnost Gital tehdy na sebe vyhlásila úpadkové (insolvenční) řízení a v zájmu zachování kontinuity provozu veškeré aktivity Gitalu přešly v říjnu loňského roku na společnost Media Vision. Důvodem byl vnější útok na společnost prostřednictvím údajné existence pohledávky v řádu několika desítek milionů korun. Od října loňského roku je tedy Media Vision úplným nástupcem veškerých s platformou souvisejících činností - pohledávky, závazky, prodeje, správa kódovacího systému, atd. jsou realizované společností Media Vision. Cokoliv bylo a je se společností Gital od loňského října nemělo na uživatele karet vliv.

Daniel Klička Zaznamenal jsem však několik mylných názorů, které ať už záměrně či nikoli tyto dva samostatné subjekty spojovaly z pohledu insolventního řízení v jeden a šířili tak obavy z budoucího fungování platformy, což bylo pro nás nepříjemné. Nicméně jsme věřili, že odborná veřejnost a následně i trh mají „svůj rozum“ a že přidáváním programů, stálou péčí o prodejce a kontinuální komunikací dáváme jasně najevo, že domnělá rizika neexistovala ani tehdy, tím méně nyní. Definitivním důkazem i pro ty největší pochybovače je jednoznačně pronájem nového transpondéru a zařazení Nova HD dne 15.6.. Pro nás je dobrou odezvou počet realizovaných prodejů v posledním období.

Jak to v současnosti se společností Gital vypadá? Co se s touto firmou děje?

V Gitalu zdárně probíhá insolvenční řízení s reorganizačním plánem, který byl schválen. Pokud vím mělo by dojít k vypořádání všech závazků a pohledávek a k dokončení insolvence. Co bude s Gitalem dál nepovažuji z mého pohledu za podstatné, ve hře je několik variant, které jsou spíše formální.

Bude společnost Gital vykonávat nějakou činnost - případně zajišťovat služby pro platformu CS Link?

Pochybuji o tom. Všechny aktivity firmy již 3/4 roku zajišťuje Media Vision a není žádný důvod to měnit.

Společnost Media Vision jako relativně nový poskytovatel satelitní televize není příliš známa. Můžete ji našim čtenářům představit? Kdo firmu vlastní?

Společnost Media Vision prošla nedávno změnou vlastnické struktury. Ze 60 procent je vlastněná holandskou společností SP D CORPORATION B.V. a ze 40 procent GES MEDIA ASSET. Ke změně došlo v nedávné době právě u těchto 40 procent, které ještě donedávna vlastnilo několik soukromých osob.

Kde dnes společnost Media Vision sídlí?

nové kancelářské prostory Media vision Současná situace je trochu složitá, souvisí se současnými změnami a především rozšiřováním firmy. Proto máme v tuto chvíli ještě starou oficiální adresu a sídlo Pod Hájkem, kterou lze najít na serveru justice.cz. V ostravské ulici 28. října firma fyzicky funguje a zároveň v tuto chvíli, respektive 1.7.2009 jsme se výrazně rozšířili - otevřeli jsme nové kanceláře v Praze - Karlíně.

Jaké návštěvy v novém sídle očekáváte? Obchodní partnery nebo koncové zákazníky Vašich služeb?

Samozřejmě rádi přivítáme v novém sídle kohokoliv, kdo nás bude chtít navštívit. Tato nová adresa bude následně i novým sídlem firmy. Musí ale dojít k několika administrativním krokům - například přidělení čísla popisného, jedná se o zcela nový komplex.

Mohou si zájemci koupit kartu CS Link přímo u Vás?

Koncovým uživatelům zatím neplánujeme nabídnout prodej karet v našich kancelářích, k tomu se jistě výrazně lépe hodí některá ze 600 partnerských prodejen po celé republice.
Obchodní partneři jako programeři, agentury, prodejci jsou tím kdo nás pravděpodobně bude převážně navštěvovat.

Media Vision se rozšiřuje o nové prostory, stoupá počet diváků Vaší platformy. Co po personální stránce, rozšiřujete tým?

K rozšíření týmu právě došlo a bude v dalších krocích docházet i do budoucna. Za posledních pár týdnů jsme přivítali 4 nové manažery do oddělení IT, markenting, prodej, back-office. Očekáváme, že nám pomohou nejen dosahovat ještě lepších výsledků, ale zároveň nám umožní věnovat se projektům, na které v minulosti nebylo dostatek kapacity.

Jaké cíle má společnost Media Vision jako provozovatel platformy CS Link?

Cíl nikdy není jen jeden. Vnímáme jednak element digitalizace, tedy příležitosti prodávat karty a chceme v tom pokračovat. Zatím nám to jde velice dobře v loňském roce jsme prodali 186 tisíc dekódovacích karet, což považuji za velice solidní výsledek. Letos chceme v tomto trendu pokračovat a zároveň si uvědomujeme, že vlna digitalizace přes náš trh přejde a je potřeba se věnovat i placené televizi. Co se týká kvality programů a přidávání dalších, to nevnímám jako cíl - to je samozřejmost. Vždy je třeba kvalitu hlídat a je důvod k úvahám o nových kanálech.

CS Link nedávno otevřel v pořadí čtvrtý transpondér na satelitu Astra (23,5°E). Vysílá na něm jako první program Nova HD. Napadá mne k tomu jako první otázka: Proč jste se nedohodli s konkurencí ohledně sdílení za šíření programu na satelitu? Ušetřit jste mohli obě firmy...

My jsme o takovou spolupráci (simulcrypt, sdílení nákladů - pozn. redakce) stáli a opakovaně jsme ji nabízeli. Mně se jeví taková cesta jako jediná rozumná, protože umožňuje snížit náklady v řádech statisíců až milionů korun měsíčně a následně uvolnění kapacit a zařazení dalších kanálů a další přiblížení nabídky potřebám koncového uživatele. Naše snaha nebyla bohužel akceptována. Každopádně jsem si jist, že odborná veřejnost se musí pozastavit nad tím, že jsou tu dvě platformy na stejné pozici, které uplinkují na svoje vlastní náklady totéž, což samozřejmě vrhá negativní světlo i na náš způsob zacházení s penězi, které by mohly být z pohledu firmy i koncového uživatele buďto ušetřeny nebo přinést něco dalšího. Co k tomu dodat, nejsem z toho nadšený.

Co dalšího na novou kapacitu připravujete?

Když jsme pronajali celý nový transpondér, zařadili jsme tam zatím pouze program Nova HD a budeme chtít pochopitelně využít celou kapacitu. Zaplnění bude postupné a první programy nasadíme nejbližších týdnech. Které kanály budeme zařazovat je trochu předčasné uvádět, neboť některá jednání ještě probíhají. Mohu Vás však ujistit, že nejdůležitějším faktorem pro výběr stanic je rozhodně poptávka trhu. Nedávno jsme provedli poměrně detailní telefonický průzkum, který nebyl zdaleka jediný za posledních několik měsíců a oslovili jsme více než polovinu našich prodejců, kterých jsme se kromě jiného ptali na to, jaký mají názor na Novu HD a na HDTV jako takové a zároveň na kanály, které vnímají jako nejžádanější mezi koncovými uživateli. Výstup z tohoto průzkumu hrál jednu z hlavních rolí při výběru.

Máte už představu o konkrétnějším datu, kdy nové programy začnete nabízet?

Určitou představu mám. Podoba ještě není finální a zařazení bude postupné. Považuji proto za předčasné datum uveřejňovat, nicméně dostáváme se do stavu, kdy se jedná o týdny.

Budete po rozšíření nabídky zvyšovat cenu?

Spíše plánujeme upravit strukturu nabídky placené televize. V určitých aspektech k úpravě ceny dojde – posílíme motivaci ke dlouhodobější formě předplatného. Zásadní však vidím spíše změnu struktury, která nás opět přiblíží o krok k potřebám našich uživatelů.

Zachováte při zvažované změně struktury, kterou jste naznačil, možnost předplacení programů formou a la carte (abonence samostatných programů)?

Určitě zachováme a la carte. Je to jednou z našich výrazných výhod, kterou si naši uživatelé velmi pochvalují a jsem přesvědčen, že princip byl v minulosti zvolen správně. A la carte budeme podporovat i v budoucnu, svoboda volby výběru hraje stále větší roli.

Využijete novou kapacitu pro zlepšení technické kvality poskytovaných služeb? Týká se to zejména kanálů Spektrum a Minimax, které zatím nemají odpovídající technickou kvalitu a ani elektronický programový průvodce (EPG) jako jediné placené programy ve Vaší nabídce.

Je to naším cílem, ke kterému bychom se v nejbližší době rádi dopracovali. Běžících
a připravovaných projektů však není málo, zatím nemohu říci konkrétně kdy k tomu dojde.

V současné době máte ve své nabídce program Nova HD. Přibude do Vaší neplacené HD nabídky i program ČT HD?

Uvažujeme o tom a zatím není žádný důvod říci, že se tomu budeme bránit a že to nemáme v plánu. Intenzivně o tom přemýšlíme. Zatím nemohu k tomu sdělit nějaké finální rozhodnutí či datum.

Bude program ČT HD ve Vaší nabídce od počátku, kdy začne vysílat?

Předpokládám, to. Napoví nám vyhodnocení reakcí na zařazení programu Nova HD, která nás posunula mezi poskytovatele HD formátu a budeme pozorovat reakce z pohledu prodejnosti karet i odezvy našich obchodních partnerů.

Kdy zařadíte do Vaší nabídky další programy ve vysokém rozlišení?

HD je budoucnost. Další HD programy budou přicházet. Otázkou je, jak rychle se to stane. Zatím je HD poměrně finančně náročná investice, kterou je potřeba dobře plánovat a mít představu o tom, zda je na trhu dostatek uživatelů, kteří jsou schopni takové programy přijímat. Zatím se HD rozjíždí poměrně zvolna a nechceme zatěžovat ekonomiku firmy investicemi, které zatím nejsou rentabilní a ohrožovat tak současný efektivní model, odnesl by to nakonec koncový uživatel a tomu se chceme vyhnout.

Plánujeme rozšiřovat počet tarifů pro neplacené programy? V minulosti vznikly Registrace, Základ, Standard a nejnověji Programy bez časového omezení. Běžný uživatel se v historických tarifech již začal pomalu ztrácet. Na Vašich nových stránkách www.cslink.cz je přehledná tabulka, která jasně popisuje umístění neplacených programů v jednotlivých tarifech. Uživatel obvykle ale neví, který tarif má.

Nové tarify pro neplacené programy již neplánujeme zavádět. Je nám zřejmé, že počet historických tarifů už některé uživatele mate, proto bychom rádi zachovali současný tarif. Nové kanály jsme proto v letošním roce zařazovali (Prima COOL a TV Barrandov) zcela bezplatně, jak jsme slibovali. Zároveň se snažíme všechny naše uživatele, kteří jsou na starších tarifech motivovat k tomu, aby je převedli tarif současný. Věřím že je to v zájmu všech.

potisk karty Cs Link Společnost Media Vision dodávala na trh karty pod původním označením Gital (potisk i obal). Kdy se na trhu objeví první karty s novým potiskem, obalem a logem CS Link?

Na jaře letošního roku jsme se rozhodli vrátit ke značce CS Link, čehož si mohli partneři i abonenti povšimnout hned v březnu, kdy jsme představili zcela nové webové stránky. Pochopitelně se snažíme dělat změnu postupně, některé vizuály, obaly, vybavení prodejen už také máme nějakou dobu v novém kabátě CS Link, jiné na náhradu novými teprve čekají. Současné dodávky karet jsou také již v novém brandu CS Link. Zároveň ale na prodejnách zbývá určité množství zásob. Nový potisk karty je třeba plánovat měsíce předem, proto ještě dnes najdete určité množství karet s předchozím logem.

Takže na trhu jsou nyní dva typy karet CS Link a Gital...

Ano, liší se však pouze vzhledem.

Fukčně jsou stejné?

Naprosto shodné. Odlišují se jen podobou.

V současné době se hovoří o přechodu zákazníků (vysílatelů) v systému CryptoWorks na kódovací systém Irdeto. Původní systém CryptoWorks bude mít technickou podporu jen do roku 2012. Uvažujete o tom, že budete využívat systém Irdeto? Přejdete ze systému CryptoWorks na Irdeto?

Plánujeme to. Před několika měsíci jsme se sešli se společností Irdeto, vyslechli jsme jejich nabídku. Uvažujeme o tom, kdy bude to vhodné období pro přechod a snažíme se připravit na tuto změnu.

Nyní jsme prošli výraznými změnami, související se spuštěním nového transpondéru, posílili a ještě posílíme tým, založili jsme nové call centrum v Praze, nabíráme další lidi – manažery, operátory, v nejbližší době počítáme se zařazením nových kanálů, přichází ta napínavější část roku, co se týče prodejů. Proto tyto změny, které nejsou nyní nezbytně nutné, nejsou v tuto chvíli na pořadu dne. Uvažujeme o tom, že bychom na Pi-sys, nový systém od Irdeta, přešli jakmile projdeme všemi změnami, které nyní probíhají.

potisk karty Cs Link Zkuste odhadnout, kdy začnete testovat nový systém od Irdeta.

Předpokládám, že tomu dojde ještě letos.

Přejdou testy kódování Irdeta do řádného provozu?

Na to zatím nemohu odpovědět. Půjde zatím jen o skutečné testy. To znamená osahat si systém a vyhodnotit rizika či překážky. Zatím jsme ubezpečováni, že Pi-sys funguje, ale pochopitelně si jej chceme otestovat sami. Z logiky, kterou nabízí sezónnost našeho byznysu, bychom ostrý provoz měli spustit v období, kdy aktivita trhu není nejvyšší. Spouštět nový kódovací systém během podzimu se mi nejeví smysluplné.

Zkuste čtenářům a Vašim zákazníkům vysvětlit, co to pro ně bude znamenat? Budou si muset vyměnit dekódovací kartu či dekodér?



Zatím jsme systém ani neotestovali a plánujeme to až za několik měsíců. Nicméně jsme ubezpečováni a je to naší podmínkou, že nový systém musí umět i staré kódování CryptoWorks. Pochopitelně, že tato novinka přinese i novou funkcionalitu, bude tedy důvodné průběžně karty vyměňovat. Ale v žádném případě by to nemělo znamenat jakékoli omezení či dokonce nefunkčnost. Jak jste sám uváděl, Irdeto by mělo do roku 2012 zajišťovat podporu. To nám dává dostatek času, abychom změnu provedli.

V současné době v České republice probíhá proces digitalizace a státní informační kampaň k přechodu z analogového na digitální vysílání. Jak tuto kampaň hodnotíte? Je podle Vás technologicky neutrální? Dostává stejný prostor satelitní příjem jako terestrický?

Myslím si, že neutrální není. Satelit je vždy někde v pozadí zájmu těch kteří informují, byť jako alternativa zmíněn bývá . Tomuto jevu však rozumím, má zcela přirozené příčiny. Domnívám se, že největší zásah měla tato kampaň na konci dubna, kdy docházelo v Praze k přechodu na digitální vysílání a zaznamenal jsem i pořady dobře provedené, s návody, jak naladit, co to pozemní digitál vlastně je a věřím tomu, že tato kampaň přispívá i k povědomí nejenom o tomto konkrétním řešení. Takže nám v podstatě pomáhá, i když k vyrovnanosti má daleko. Navíc věřím tomu, že samotný uživatel, který se ještě nerozhodl pro pozemní digitál, satelit nebo jinou volbu, použije takový návod tak, aby se lépe zorientoval. K samotnému rozhodnutí jej však vedou více jeho vlastní potřeby, možnosti a okolnosti. Tzn. jak kvalitní příjem chce mít, jak široký výběr, zda se někde smluvně dlouhodobě zaváže či bude-li hradit vysoké měsíční částky, které pro něj nejsou přijatelné. U nás, pokud nevyužije nabídku placené TV ihned, otevře si tuto možnost do budoucna a o obsahu a ceně se může rozhodovat kdykoli, ať už směrem nahoru či dolu. Proto máme nyní více 350 tisíc uživatelů a stále rosteme.

Informace k fotografiím: Foto č. 1 - Ředitel společnosti Media Vision Daniel Klička, foto č. 2 - Nové kancelářské prostory a sídlo Media Vision, foto č. 3 a 4 - Nový potisk karty CS Link.

Martin Vyleťal





Reklama




Vybrané články