Na český a slovenský trh míří dětský kanál Nickelodeon v češtině
| Tisk
Nickelodeon je ve nejpopulárnějším kanálem s animovanými filmy a pořady pro mladé diváky. Program patří společnosti Viacom International. Za přímého konkurenta stanice Nickelodeon lze považovat dětskou televizi Disney Channel. Ta již na českém a slovenském trhu působí. Vznikla v září 2009 rebrandingem původního kanálu Jetix.
Nickelodeon byl založen 1. prosince 1977 v USA. Kanál je určen dětem ve věku 6 až 12 let. V hlavním vysílacím čase (prime time) jsou vysílány pořady pro teenagery (děti ve věku od 13 do 17 let).
Technické parametry příjmu:
Satelit: Eutelsat Sesat (16°E)
Kmitočet: 11,166 GHz
Polarizace: horizontální
SR: 11850
FEC: 5/6 (ve středu 17.2.2010 změněn na 3/4)
Norma: DVB-S
Kódování: 16.2. zatím žádné, ve středu 17.2.2010 zakódováno CryptoWorks
Parabola od průměru: 90 cm
Nickelodeon (zkráceně také Nick) je jedním z rodiny kanálů Viacomu. Americký koncern dále provozuje specializované kanály Nick Replay, Nick Junior, Nick Junior 2 a Nick Toons TV. Většina se vysílá ve Velké Británii. Hlavní kanál Nickelodeon je šířen v řadě zemí Evropy. Nechybí ani v Polsku, Maďarsku a nově i v České republice a na Slovensku. Dceřiná firma MTV Networks na českém a slovenském trhu spolu s TV Nova koncem loňského roku spustila českou verzi hudební a lifeslylové televize pro mladé MTV.
Nickelodeon je prakticky ve všech zemích šířen jako placený kanál. Výjimkou je německý a rakouský trh a také země arabského světa, kde se diváci mohou těšit z volného (nezpoplatněného) kanálu Nickelodeon.
Martin Vyleťal