Quantcast

Společnost Discovery Communications oslavuje 25. výročí od založení

| Tisk

Společnost Discovery Communications již pětadvacet let vyrábí přelomové a inspirativní pořady, které pobavily a poučily miliony zvídavých diváků po celé zeměkouli.

Discovery Channel je nejrozšířenější placený kanál na světě a disponuje portfoliem programů v každé evropské zemi. To svědčí o naší síle, kvalitě našich pořadů a klientsky orientovaném přístupu k rozvíjení nových iniciativ s našimi partnery,“ uvedla Katarzyna Kieli, SVP, General Manager Discovery Networks Central Europe.

Discovery působí v České republice již 13 let a velmi nám záleží na tom, abychom si zachovali podnikatelského ducha. Investujeme do pochopení našeho publika a u našich zaměstnanců podporujeme inovaci, což nám umožňuje neustále rozvíjet naše značky, koncepty kanálů a rozšiřovat naši distribuci.“

Společnost Discovery každoročně investuje stovky milionů dolarů do obsahu, aby naplnila misi našeho zakladatele Johna Hendrickse z roku 1985: „vycházet vstříc zvídavým divákům“. Od Iceberg Alley, vůbec prvního pořadu vysílaného na Discovery Channel, po kultovní Sharks Week (který je nyní tak populární, že se na kanálu Animal Planet proměnil v Sharks Month) nebo po seriály zaměřené na některé z největších vědeckých objevů a historických nálezů století. Discovery nadále vyrábí průkopnické a strhující pořady a rozšiřuje pro své klienty možnosti, jak sledovat své oblíbené pořady.

Od ostatních stanic se lišíme hlavně svou inovativností a už od svého vzniku Discovery dodává přelomový obsah pro každou platformu,“ řekla Katarzyna Kieli, SVP, General Manager Discovery Networks Central Europe. „Společnost Discovery Communications je v mediální branži jedinečná. Jsme televizní průkopníci. Discovery v posledních pětadvaceti letech postupně razila cestu digitálnímu vysílání, vysokému rozlišení a nyní trojrozměrnému obrazu, vzdělávala i bavila, a my to v tom hodláme pokračovat dalších pětadvacet let.“

Discovery má důvod k oslavám i nač se těšit, protože v následujících dvanácti měsících zahájí významné projekty. TLC, v současné době nejrychleji rostoucí zábavní kanál v USA, bude spuštěn na 75 trzích po celém světě a do jara 2011 se dostane do 100 milionů domácností. Discovery Communications v USA rovněž 10. 10. 2010 spustí dětský kanál The Hub, což je joint venture se společností Hasbro, 1. 1. 2011 začne vysílat Oprah Winfrey Network a v partnerství se Sony a IMAXem zprovozní i první kanál, který bude 24 hodin denně a sedm dní v týdnu vysílat trojrozměrně.

Už od samého založení v roce 1985 se Discovery profiluje jako společensky zodpovědná firma, jak na obrazovce, tak v reálném světě. Na počest 25. výročí od svého založení dá Discovery všem svým zaměstnancům příležitost strávit 18. června dobrovolnickou prací pro místní charitativní projekty. Iniciativa „Discover Your Impact Day“ je zcela v souladu s firemní misí a vybízí zaměstnance, aby žili velkoryse a udělali něco pozitivního pro svět v prvním dni globálního dobrovolnictví zorganizovaném společností Discovery.

V České republice do portfolia Discovery patří: Discovery Channel, Animal Planet, Discovery HD Showcase, Discovery Science, Discovery World, Discovery Travel&Living, ID Investigation Discovery.

V Evropě, na Středním východě a v Africe vysílá 13 značek Discovery pro 230 milionů kumulativních předplatitelů v 115 zemích, s pořady lokalizovanými do 28 jazyků.

CHRONOLOGICKÝ PŘEHLED PĚTADVACETILETÉHO PŮSOBENÍ DISCOVERY V ZEMÍCH EMEA

1985:
* John Hendricks, zakladatel a předseda Discovery, spustil Discovery Channel ve Spojených státech pro 156 000 předplatitelů. Vůbec prvním vysílaným pořadem byla Ledovcová ulička.

1986:
* Už o svém prvním výročí v červnu 1986 se Discovery může pyšnit sedmi miliony předplatiteli.

1987:
* Discovery Channel se zapsal do dějin televize tím, že v USA živě odvysílal 66 hodin živého sovětského televizního vysílání.

1988:
* Discovery Channel připravil Žraločí týden, týdenní pásmo pořadů o žralocích, které se jako vůbec první podnik svého druhu dočkalo na kabelové televizi masivní propagace.

1989:
* Discovery expanduje do Velké Británie a Skandinávie.
* V USA je odvysílán pořad Války o slonovinu, vůbec první, který byl natočen na zadání Discovery.

1990:
* Discovery Channel je nyní dostupný ve více než 50 milionech domácností.

1991:
* Akvizice stanice TLC (The Learning Channel).

1992:
* Discovery Channel vysílá pořad Ve společnosti velryb, natočený v 15 zemích a několika oceánech po celém světě.

1995:
* Discovery Channel odvysílal cenami ověnčený šestidílný seriál Jugoslávie: smrt národa.

1996:
* Discovery Channel začal vysílat v subsaharské Africe (krom Nigérie). Dnes je v Africe jedničkou v infozábavě.
* V zemích EMEA má premiéru kanál Animal Planet, což je třetí stanice Discovery žijící z reklamy a jediný kanál věnovaný vztahům mezi lidmi a zvířaty.
* Discovery vyhlásila plány spustit první digitální kabelové stanice včetně Science Channel (který je v zemích EMEA znám pod označením Discovery Science).

1997:

* Discovery Channel Global Education Partnership spustil v Jihoafrické republice první Výukové centrum.

1998:
* Discovery Channel vysílá naživo z Titaniku do více než sta zemí po celém světě.
* V USA je spuštěna stanice Discovery en Español, vůbec první kanál Discovery ve španělštině.

1999:
* Poprvé je odvysílán dokumentární pořad o objevení Kleopatřina paláce při průzkumu přístavu v Alexandrii.
* Viceprezident Jan Andreassen otevírá v Kodani skandinávskou pobočku Discovery Networks, v níž dnes pracuje bezmála 70 zaměstnanců.

2000:
* Discovery ve 150 zemích vysílá pořad Uvnitř vesmírné stanice, v němž líčí vývoj, stavbu a nasazení mezinárodní vesmírné stanice Freedom.
* Discovery financuje expedici, která má na Sibiři vykopat z permafrostu mamuta. Dokumentární pořad Vzkříšení mamuta pak dosáhne v televizní branži rekordu; odhaduje se, že ho po celém světě vidělo 62 milionů diváků.
* Globální sledovanost Animal Planet přesahuje 100 milionů domácností.
* Putování s dinosaury překoná veškeré rekordy sledovanosti v dějinách Discovery Channel.

2001:
* Discovery Channel se stává celosvětově nejrozšířenější televizní značkou: po celém světě ho má předplaceno víc než 400 milionů domácností.

2003:
* Pořad Expedice Jamese Camerona: Bismarck dosáhl zatím největší sledovanosti v rámci Discovery Channel v Dánsku.
* Společnost Discovery Communications oznámila přelomovou spolupráci se světoznámou primatoložkou Jane Goodallovou.

2004:
* Discovery Channel spouští provoz ve Francii a funguje tak ve všech zemích západní Evropy.
* V zemích EMEA začíná na Discovery Channel první sezóna Amerického choppera.
* Společnost Discovery Communications dosáhla celosvětově jedné miliardy kumulovaných předplatitelů.

2005:
* Společnost Discovery Communications oslavuje dvacáté výročí založení Discovery Channel.
* Discovery se stává průkopníkem HD platformy a v regionu EMEA spouští kanál Discovery HD (který byl v roce 2010 přejmenován na HD Showcase).
* Discovery Channel se stává hlavním sponzorem Discovery Channel Pro-Cycling Team, jehož členem je i Lance Armstrong, sedminásobný vítěz Tour de France.
* V dubnu se ve 150 zemích začne vysílat první sezóna Nejsmrtelnějšího úlovku.
* Hrdinové letu 93, dokumentární pořad o událostech 11. září, si pustí lidé ve více než sedmi miliónech domácností. Stane se nejoceňovanějším pořadem na Discovery Channel od Vzkříšení mamuta.

2006:
* Discovery vyrobí svůj první celovečerní film Nostradumus, který pojednává o muži, který věštil budoucnost.
* Společnost Discovery Communications začíná poskytovat obrazový materiál pro Google Earth.
* David Zaslav, někdejší prezident NBC Universal Cable, Domestic TV a New Media Distribution, je jmenován prezidentem a generálním ředitelem Discovery Communications.
* Discovery Communications spouští DMAX, vlastní nekódovanou televizní stanici, kterou v Německu přijímá 27 milionů domácností.

2007:
* Discovery Channel vysílá Zázračnou planetu, která se stává nejlépe hodnoceným přírodovědným pořadem všech dob a nejsledovanější kabelovou událostí; kterou vidělo více než 65 milionů diváků.
* V Egyptě je jedna tři a půl tisíce let stará mumie identifikována jako Hatšepsut, jedna z mála egyptských královen. Discovery Channel financuje její výzkum a jeho výsledky odhalí celému světu v pořadu Egypt – tajemství ztracené královny.
* Roční tržby divize Discovery Networks International poprvé překonají hranici jedné miliardy dolarů.

2008:
* Discovery Networks EMEA zadaly studii „Druh: manuál k evropským mužům“, zatím největší a nejkomplexnější studii mužského chování a postojů.
* Úspěšný pořad Discovery Channel Hry s časem se ve zvláštním díle spojil s rockovou kapelou Metallica.
* Je odvysílán díl Bořičů mýtů věnovaný Jamesi Bondovi, v němž jsou rozbořeny mýty o Bondových udělátcích, zbraních a krátkých dovolených v JAR.
* 21 let po zahájení Žraločího týdne na Discovery Channel se sesterský kanál Animal Planet rozhodne poprvé uspořádat Žraločí měsíc ve všech zemích EMEA.
* Discovery se stává mezinárodní jedničkou v poskytování televizních pořadů s vysokým rozlišením: HD kanály má v 17 trzích mimo USA včetně Rakouska, Belgie, Dánska, Finska, Německa, Irska, Nizozemska, Norska, Polska, Švédska a Velké Británie s více než čtyřmi milióny předplatiteli.
* Pořad Everest: za hranice možností od Discovery Channel získává v Maďarsku Zlatou čepel – nejdůležitější místní cenu v maďarské branži marketingové komunikace.
* V USA debutuje Planet Green jako první televizní stanice, která se bude věnovat udržitelnému rozvoji a planetě.
* Akcie společnosti Discovery Communications se začínají veřejně obchodovat na burze NASDAQ.

2009:
* Discovery Channel získává první místo v kategorii „Nejlepší mezinárodní kanál“ v rámci Zlatého paprsku, první národní ceny pro satelitní, kabelové a internetové televize v Rusku.
* V regionu EMEA je spuštěn kanál Animal Planet HD.
* V Polsku začíná vysílat kanál ID:Investigation Discovery, který se soustředí na faktický investigativní obsah. Dnes vysílá v 21 zemích regionu EMEA.
* Shaun Ellis z Animal Planet (Život s vlčím mužem), Jay Rodriguez (Nejlepší psí kadeřník) a Jonathan Goodwin (Jediná cesta úniku) z Discovery Channel navštíví Rusko.
* Dobrodruh Medvěd Grylls a herec Will Ferrell se dají dohromady kvůli speciálnímu dílu nesmírně oblíbeného seriálu Boj o přežití od Discovery Channel.
* Discovery Channel uvádí ve světové premiéře Objevení Ardi, dokumentární pořad o pátrání, které vyvrcholilo přelomovým oznámením o fosilních pozůstatcích druhu Ardipithecus ramidus – nejstarší kostry v hominidní větve rodokmenu primátů.
* Discovery Challenge se stává prvním původním pořadem z jižní Evropy a tři francouzští mistři světa – Fabien Barthez, Robert Pirès a Stéphane Diagana – si ze setkání s Discovery Channel odnášejí spoustu zážitků.
* V Dánsku pořad Zničeno ve vteřině překonal všechny rekordy ve sledovanosti a stal se pořadem s největším publikem ve svém cílovém segmentu, se sledovaností 4,2 % mezi muži ve věku 25-39 let.

2010:
* V rozjezdu TLC se kombinuje proslulá mezinárodní značka společnosti Discovery s rodinnými pořady ušitými na míru místnímu publiku; v regionu EMEA byl tento kanál poprvé spuštěn v Norsku.
* Discovery Communications v partnerství s OSN oslavuje „Rok biodiverzity“.


* Discovery Communications, Sony a IMAX oznamují plán spustit v USA první 3D kanál, který bude vysílat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
* V pořadu Odhalení krále Tutanchamóna pátrá světově proslulý egyptolog Zahi Hawass po identitě rodičů a prarodičů krále Tutanchamóna, po příčině jeho smrti a podrobnostech jeho vlády.
* Discovery Channel je v Nizozemsku označen za nejlepší mediální značku.
* V Itálii má premiéru původní pořad kanálu Discovery Channel Italy Jak se dělá fotbal, v němž se zkoumá věda za tím, co je všeobecně pokládáno za nejpopulárnější sport na světě.
* Světově proslulý boxer Nikolaj Valujev se stal pro Discovery Russia tváří pořadu Obrovská manie.
* V Rusku se pořad Top Gear poprvé vysílal v ruském dabingu. Světově proslulí britské moderátory Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye dabují ruské hvězdy Nikolaj Fomenko, Oskar Kučera and Michail Petrovskij.
* Discovery Channel spouští provoz v Albánii a působí tak ve všech evropských zemích.
* Společnost Discovery Communications je světová mediální jednička v dokumentaristice, která má ve 180 zemích světa více než 1,5 miliardy kumulativních předplatitelů.

Monika Kinal





Reklama




Vybrané články