Quantcast

UPC Direct v roce 2002

| Tisk

UPCKdyž se v České Republice a na Slovensku hovoří o digitální placené satelitní televizi, je každému zřejmé, že jde o tolik diskutovanou placenou televizi UPC Direct. V létě a na podzim 2002 přišla společnost UPC s několika významnými akcemi. Pojďme se na tyto akce podívat blíže:
  • akce proti černému příjmu - společnost UPC se po dlouho přetrvávající diskusi odhodlala bojovat proti rozšiřujícímu se černému příjmu programů UPC Direct. Začátkem července provedla po delší době změnu kódů u všech programů. Díky internetu byla v krátké době opět dostupná aktuální data pro funkci nelegálních karet. Ukázalo se, že jako u jiných společností změna kódu nepomůže v boji proti neplatícím divákům. Důležitý den byl čtvrtek 15.srpna 2002, kdy společnost UPC provedla razantní krok proti pirátům. V tento den změnila na kartách identy všem platícím divákům. Takřka všechny nelegálně pořízené karty včetně dovozových karet Wizja byly tímto zákrokem zablokovány. .
  • podzimní prodejní akce - krátce po změnách identů přišla UPC s několika velmi zajímavými akcemi na podporu prodeje služby UPC Direct. Noví zákazníci si mohli pořídit základní nabídku 'Rodina' spolu s prémiovými kanály HBO a Private Gold se slevami od 30 až 33% po dobu až 6ti měsíců. Nejzajímavější možností a výhodou pro nové zájemce o službu však bylo pozastavení výběru záloh na zařízení při jeho pořízení.
    Podzimní prodej UPC Direct se zřejmě vydařil. Na zvýšení prodeje se výraznou měrou podílelo zamezení neoficiálního příjmu. Dalším neméně významným faktorem bylo spuštění nových programů - Stanice O a zejména programu Galaxie sport i v paketu UPC Direct.
  • změna uplinku UPC - další den 'D' přišel 3.12.2002. Na tento den byla naplánována změna uplinku UPC Direct. V časných ranních hodinách bylo ukončeno vysílání z uplinkového střediska u Londýna a po nezbytné několikahodinové přestávce byly programy UPC Direct vysílány z domovského uplinkového střediska v holandském Amsterodamu, přímo z domovského prostředí společnosti UPC.
    Změna uplinku však přinesla nečekané komplikace - vedle neohlášené změny v uspořádání programů na pronajatých transpondérech UPC, došlo i k několika technickým problémům: po několik dnů nebyl k dispozici elektronický programový průvodce (EPG), u prémiových kanálů (zvláště HBO) došlo ke zhoršení obrazu (nižší datový tok) a následnému 'kostičkování' obrazu. Problémy s kvalitou obrazu přetrvávají na programech UPC dodnes. Na problémech se podílí zřejmě také i nezdařený start a zničení družice Astra 1K, na kterou měly být pakety UPC Direct v této době převedeny. (Na druhou stranu ale problémy s kvalitou obrazu řeší UPC už dva roky.)
    Informace o problémech, stížnosti a zkušenosti čtenářů se na našem serveru objevují v mnoha diskuzních příspěvcích i reakcích na články. Za všechny naše nespokojené čtenáře jsme opět zaslali společnosti UPC Česká republika v prosinci několik dotazů ke všem problémovým záležitostem. Do dnešního dne jsme bohužel neobdrželi žádnou odpověď.
  • strategie UPC - společnost UPC zvolila dobrou strategii do budoucna - chce totiž divákům přednostně nabízet TV programy v českém či slovenském jazyce. V nabídce UPC Direct chybí několik programů, po kterých diváci často volají - Romantica a SuperMax. Romantica již v paketu UPC Direct vysílala a zřejmě z ekonomických důvodů bylo vysílání programu zastaveno. Naopak SuperMax v nabídce UPC Direct nikdy nebyl, i když krátce před startem UPC Direct v srpnu 2000 se s jeho zařazením do paketu počítalo.

    UPC má určitě stále zájem získat do základní nabídky 'Rodina' všechny terestrické stanice z ČR i ze Slovenska. Nejúspěšnější (za dva roky provozu UPC Direct) je jednání s českou komerční TV Prima. Ta by se mohla během několika málo měsíců objevit v paketu UPC Direct. Nejsledovanější česká komerční TV Nova o šíření svého programu v placené TV zájem nemá. Jednání s Českou televizí je zatím zřejmě v podobné situaci.

    Na Slovensku je situace podstatně složitější - jedinou celoplošnou TV, která má vypořádané vysílací práva se satelitním šířením je komerční TV Markíza, která si obstarává vysílací práva i pro ČR, tak, aby mohla být dostupná i pro české diváky na kartách Czech Link. Slovenská televize (STV) zřejmě doposud nemá vyřešenou satelitní distribuci.
Závěr
Jaký byl rok 2002 z hlediska provozovatele UPC Direct nemůžeme posoudit, tyto informace nemáme k dispozici, i když se dá předpokládat, že vzhledem ke změnám v loňském roce byl prodej služby pro provozovatele úspěšný a ten získal velký počet nových smluv. K prodeji dopomohlo značnou měrou zamezení nelegálního příjmu i výhodné prodejní akce, zejména ty, u kterých byla zrušena záloha na přijímací zařízení. Tato výhoda byla opět umožněna i do konce ledna 2003.
Z hlediska diváka se dá odhadnout, že určitý postup k lepšímu nastal, díky zařazení sportovního kanálu Galaxie Sport, díky novému českému hudebnímu programu Stanice O, i díky šanci na možný příjem TV Prima.
Přetrvávajícím problémem je horší kvalita obrazu, která je způsobena nízkými přenosovými datovými toky jednotlivých programů. Zejména u prémiového programu HBO je tento problém často kritizován nejen čtenáři našeho serveru.


Častým tématem i v naší poště je obecná nespokojenost čtenářů s vyřizováním reklamací, poukazování na špatnou komunikaci pracovníků UPC se zákazníky a další připomínky. Konkrétní případy je však třeba řešit hlavně s pracovníky UPC.
Svoje zkušenosti i připomínky však můžete i nadále směrovat také do reakcí na tento i další články o UPC Direct, nebo do Diskuze na tomto serveru.
Přejme si navzájem, aby byl letošní rok i co do příjmu UPC Direct úspěšnější než ten minulý.

Parabola.cz





Reklama




Vybrané články