České Radiokomunikace chystají nové funkce HbbTV
| Tisk
České Radiokomunikace (CRA) rozvíjejí hybridní televizní vysílání a nově nabízejí v rámci své služby HbbTV managera funkci časové synchronizace. Umožňuje přesné časové propojení HbbTV aplikace s televizním vysíláním.
Doplňující informace šířené prostřednictvím internetu se díky tomu dají navázat na konkrétní reklamní spot v lineárním vysílání. Přesné načasování může televize využít i mimo reklamní prostor - pro nabídku vlastních pořadů. Díky HbbTV bude možné propojit televizní obrazovku i s dalšími zařízeními, jako mobil nebo tablet. CRA také připravují možnost platby prostřednictvím HbbTV platební brány. Informovala dnes o tom CRA.
Hybridní vysílání HbbTV propojuje svět klasické lineární televize s internetem a pomalu se stává součástí nabídky řady televizních stanic. Aktuálně nabízí funkci „červeného tlačítka“ šest tuzemských televizních stanic. První komerční televize, které využívají HbbTV manager (nástroj pro management a správu HbbTV prostředí) od CRA a nabídly HbbTV aplikace, byly TV Prima a TV Óčko.
Časová synchronizace umožňuje zadavatelům reklamy propojit právě vysílaný televizní spot nebo pořad se svou reklamní HbbTV aplikací zahrnující další informace, videa nebo i možnost objednávky zboží či služeb. V podstatě tak mohou ze své reklamy vytvořit interaktivní formát a poskytnout divákovi více informací včetně zajištění zpětné vazby. Kromě klasické reklamy má časová synchronizace výhody i v oblasti sponzoringu, nebo self promotion televizních stanic, kdy například na konci pořadu mohou diváka odkázat na archiv odvysílaných dílů.
V rámci nového standardu HbbTV 2.0 bude možná i funkce tzv. multiscreen, tedy propojení TV obrazovky s dalšími zařízeními - s počítačem, ale i mobilem a tabletem. Aplikace v televizoru spustí aplikaci na spárovaném mobilním zařízení a bude tak mnohem jednodušší hlasovat, potvrdit objednávku, nebo například autorizovat platbu.
Tím se také otevírá další možnost HbbTV, a to nákup přímo z televize. CRA plánují přímo do HbbTV zahrnout funkci platební brány, jejímž prostřednictvím bude možné provést platbu ať už přímo v prostředí televizní obrazovky, nebo na spárovaném zařízení.
Díky HbbTV mohou diváci získat přístup i k dalšímu obsahu, který televizní stanice zpřístupní prostřednictvím svých aplikací. Může to být například archiv televizních pořadů, další obsah distribuovaný vedle lineárního vysílání nebo rozšiřující informace a zajímavosti k pořadům.
V současné době je k HbbTV v Česku připojeno přes 1 milion televizí. V roce 2017 bude penetrace HbbTV nadále růst mj. také proto, že samotné televizní společnosti investují do propagace a rozšiřování HbbTV funkcí. Do roku 2020 se odhaduje nárůst televizorů umožňujících HbbTV na 3,6 milionu domácností, z nichž má být 2,44 milionu aktivně připojených k internetu.
redakce
Doplňující informace šířené prostřednictvím internetu se díky tomu dají navázat na konkrétní reklamní spot v lineárním vysílání. Přesné načasování může televize využít i mimo reklamní prostor - pro nabídku vlastních pořadů. Díky HbbTV bude možné propojit televizní obrazovku i s dalšími zařízeními, jako mobil nebo tablet. CRA také připravují možnost platby prostřednictvím HbbTV platební brány. Informovala dnes o tom CRA.
Hybridní vysílání HbbTV propojuje svět klasické lineární televize s internetem a pomalu se stává součástí nabídky řady televizních stanic. Aktuálně nabízí funkci „červeného tlačítka“ šest tuzemských televizních stanic. První komerční televize, které využívají HbbTV manager (nástroj pro management a správu HbbTV prostředí) od CRA a nabídly HbbTV aplikace, byly TV Prima a TV Óčko.
Časová synchronizace umožňuje zadavatelům reklamy propojit právě vysílaný televizní spot nebo pořad se svou reklamní HbbTV aplikací zahrnující další informace, videa nebo i možnost objednávky zboží či služeb. V podstatě tak mohou ze své reklamy vytvořit interaktivní formát a poskytnout divákovi více informací včetně zajištění zpětné vazby. Kromě klasické reklamy má časová synchronizace výhody i v oblasti sponzoringu, nebo self promotion televizních stanic, kdy například na konci pořadu mohou diváka odkázat na archiv odvysílaných dílů.
V rámci nového standardu HbbTV 2.0 bude možná i funkce tzv. multiscreen, tedy propojení TV obrazovky s dalšími zařízeními - s počítačem, ale i mobilem a tabletem. Aplikace v televizoru spustí aplikaci na spárovaném mobilním zařízení a bude tak mnohem jednodušší hlasovat, potvrdit objednávku, nebo například autorizovat platbu.
Tím se také otevírá další možnost HbbTV, a to nákup přímo z televize. CRA plánují přímo do HbbTV zahrnout funkci platební brány, jejímž prostřednictvím bude možné provést platbu ať už přímo v prostředí televizní obrazovky, nebo na spárovaném zařízení.
Díky HbbTV mohou diváci získat přístup i k dalšímu obsahu, který televizní stanice zpřístupní prostřednictvím svých aplikací. Může to být například archiv televizních pořadů, další obsah distribuovaný vedle lineárního vysílání nebo rozšiřující informace a zajímavosti k pořadům.
V současné době je k HbbTV v Česku připojeno přes 1 milion televizí. V roce 2017 bude penetrace HbbTV nadále růst mj. také proto, že samotné televizní společnosti investují do propagace a rozšiřování HbbTV funkcí. Do roku 2020 se odhaduje nárůst televizorů umožňujících HbbTV na 3,6 milionu domácností, z nichž má být 2,44 milionu aktivně připojených k internetu.
redakce