Počet ekonomicky aktivních diváků Óčka roste
| Tisk
To zároveň znamená, že se zvyšuje počet ekonomicky aktivních diváků. Největší nárůst sledovanosti byl zaznamenán ve věkové skupině 50 – 59 let: ze 3 % na 8 %. Z lidí v produktivním věku (30 – 60 let) tuto televizi nyní sleduje v průměru 13 % populace. Počet diváků ekonomicky neaktivních celkově klesá, například podíl kategorie důchodců se dostal na minimum.
Vyplývá to z oficiálních údajů sledovanosti Media Projekt. Podle výsledků týdenní sledovanosti v období mezi 1. 4. 2003 a 30. 9. 2003 se Óčko oproti předchozímu pololetí celkově zlepšilo o 2 tisíce, ze 127 tisíc na 129 tisíc diváků.
„Vyšší sledovanost Óčka u diváků střední a starší generace se dá vysvětlit tím, že jsme začali vysílat více klipů jejich hudebních idolů, které zatím neměli možnost vidět,“ říká Heda Polívková z obchodního oddělení TV Óčko. „Zajímavý je i nárůst sledovanosti v kategorii hospodyň – ženy v domácnosti si začínají zvykat na Óčko jako na další možnost zábavy,“ dodává Polívková.
Co říkají údaje o vzdělání diváků Óčka? Nejvíce je hudební televize sledována lidmi z kategorie vyučen/SŠ bez maturity. Na druhém místě jsou středoškoláci s maturitou. O několik procent vzrostla sledovanost v kategorii vysokoškoláků (ze 7 % na 9 %).
Ohledně denní sledovanosti Óčka došlo k drobnému posunu: původní prime time mezi 21:00 a 23:00 se posunul na dobu mezi 20:00 a 22:00 a jeho sledovanost se navýšila přibližně o 20 %. Nejvyšší sledovanost v prime timu je nyní téměř 14 tisíc diváků.
Jaké je regionální rozložení sledovanosti? Na prvním místě je Praha, hned za ní poměrně překvapivě následuje Ústecký kraj. Další pořadí na předních místech je následující: Jihomoravský kraj, Moravskoslezský kraj, Zlínský kraj. Velký pokles zájmu byl zaznamenán ve Středočeském kraji.
tisková zpráva TV Óčko