Do Evropy za 1 milion EUR
| TiskRok 2004 je pro Českou republiku klíčovým rokem. Vedle postupného slaďování české legislativy s evropskou a několika fázemi tolik kritizované vládní podoby reformy veřejných financí už Česká republika spolu se Slovenskem a dalšími osmi státy odpočítává dny, kdy se země stane právoplatným členem Evropské unie.
První květen 2004 se stane historickým mezníkem v dějinách 10 zemí. Česká republika pro přiblížení k EU již leccos udělala. To nejdůležitější ji teprve čeká - představit zemi divákům v Evropě. Podle různých studií se obyvatelé zemí v EU o nově přistupující země zajímají. Informací na internetu je dostatek. Horší je to ale s propagací země přes televizní programy. Česká republika je zajímavé specifikum východní Evropy. Vedle hudebního kanálu TV Óčko totiž nevysílá celodenně a nekódovaně na satelitech žádný český TV program, který by zemi propagoval v zahraničí a to nejen průmysl, ale ani kulturní památky o dalších zajímavostech nemluvě. Divákům v EU proto samozřejmě chybí jakékoliv informace o nových "euro občanech" z ČR.
Vládní agentura Czech Tourism v minulých měsících vypsala v Londýně veřejnou zakázku na zajištění vysílacího času pro reklamní kampaň na propagaci ČR. Vítězem se stala britská společnost McCann-Erickson. Již koncem března 2004 se objeví první z 600 půlminutových reklamních spotů, které se postupně objeví na čtyřech celoevropských kanálech - CNN International, BBC World, Eurosport a Discovery Europe. Za tuto propagaci zaplatí ČR (Czech Tourism) 1 milión Eur!.
Zdá se Vám částka za propagaci země vysoká? Nemusela by být v takové výši, případně tato reklama nemusela být vůbec, kdyby... se z České republiky vysílal nekódovaný program, který by propagoval zemi v zahraničí. Z přistupujících zemí např. Polsko jich má hned několik - zřejmě nejdůležitější roli zde teď hraje veřejnoprávní TV Polonia, z Maďarska se vysílá volně také druhý program maďarské televize M2.
Propagace země vyjde Českou republiku poměrně draze. V nejbližší době se očekávají první spoty. Jaké myslíte že budou?
Kde můžeme přijímat "evropskou čtyřku" (nekódované vysílání):
Poznámka: Populárně-naučný kanál Discovery je šířen jen jako placený kanál v rámci satelitních platforem (u nás v UPC Direct).
podle MaM
redakce
První květen 2004 se stane historickým mezníkem v dějinách 10 zemí. Česká republika pro přiblížení k EU již leccos udělala. To nejdůležitější ji teprve čeká - představit zemi divákům v Evropě. Podle různých studií se obyvatelé zemí v EU o nově přistupující země zajímají. Informací na internetu je dostatek. Horší je to ale s propagací země přes televizní programy. Česká republika je zajímavé specifikum východní Evropy. Vedle hudebního kanálu TV Óčko totiž nevysílá celodenně a nekódovaně na satelitech žádný český TV program, který by zemi propagoval v zahraničí a to nejen průmysl, ale ani kulturní památky o dalších zajímavostech nemluvě. Divákům v EU proto samozřejmě chybí jakékoliv informace o nových "euro občanech" z ČR.
Vládní agentura Czech Tourism v minulých měsících vypsala v Londýně veřejnou zakázku na zajištění vysílacího času pro reklamní kampaň na propagaci ČR. Vítězem se stala britská společnost McCann-Erickson. Již koncem března 2004 se objeví první z 600 půlminutových reklamních spotů, které se postupně objeví na čtyřech celoevropských kanálech - CNN International, BBC World, Eurosport a Discovery Europe. Za tuto propagaci zaplatí ČR (Czech Tourism) 1 milión Eur!.
Zdá se Vám částka za propagaci země vysoká? Nemusela by být v takové výši, případně tato reklama nemusela být vůbec, kdyby... se z České republiky vysílal nekódovaný program, který by propagoval zemi v zahraničí. Z přistupujících zemí např. Polsko jich má hned několik - zřejmě nejdůležitější roli zde teď hraje veřejnoprávní TV Polonia, z Maďarska se vysílá volně také druhý program maďarské televize M2.
Propagace země vyjde Českou republiku poměrně draze. V nejbližší době se očekávají první spoty. Jaké myslíte že budou?
Kde můžeme přijímat "evropskou čtyřku" (nekódované vysílání):
stanice | družice | freq./pol. | SR,FEC nebo zvuk |
CNN International | Astra 2 (28.2°E) | 12,051/V | 27500, 2/3 |
CNN International | Astra 1 (19.2°E) | 11,627/V | 7,02/7,20 (analog) |
CNN International | Astra 1 (19.2°E) | 11,777/V | 27500, 3/4 |
BBC World | Astra 1 (19.2°E) | 12,285/V | 27500, 3/4 |
BBC World | Hot Bird (13°E) | 11,114/V | 7,02+7,20 (analog) |
BBC World | Hot Bird (13°E) | 12,597/V | 27500, 3/4 |
BBC World | Thor 3 (1°W) | 11,325/H | 24500, 7/8 |
Eurosport | Astra 1 (19.2°E) | 11,258/V | 6,50 (analog) |
Eurosport | Astra 1 (19.2°E) | 11,954/H | 27500, 3/4 |
Poznámka: Populárně-naučný kanál Discovery je šířen jen jako placený kanál v rámci satelitních platforem (u nás v UPC Direct).
podle MaM
redakce