Široká nabídka DVB-T antén

Skupina Markíza byla v roce 2018 suverénním lídrem na trhu

| redakce | tisk

Televizní skupina Markíza si s programy Markíza, TV Doma a TV Dajto v roce 2018 udržela a zároveň výrazně posílila svoji pozici jednoznačného celodenního lídra na slovenském televizním trhu.

V cílové skupině 12 až 54 let dosáhla průměrný celodenní tržní podíl ve výši 28,5% a konkurenční skupinu JOJ (20,3%) tak předstihla s rozdílem až 8,2 procentního bodu. Meziročně si skupina Markíza polepšila o 1,5 procentního bodu, zatímco skupina JOJ si naopak pohoršila o 2,9 procentního bodu.

TV skupiny - celodenní tržní podíly v cílové skupině 12 až 54 let (graf: TV Markíza)
▲ TV skupiny - celodenní tržní podíly v cílové skupině 12 až 54 let (graf: TV Markíza)

Jedničkou na trhu byla skupina Markíza v drtivé většině dní v loňském roce - 349 ze 365.

Počet dní v pozici lídra na trhu v cílové skupině 12 až 54 let (graf: TV Markíza)
▲ Počet dní v pozici lídra na trhu v cílové skupině 12 až 54 let (graf: TV Markíza)

Samotná stanice TV Markíza byla v roce 2018 nejsilnější mezi slovenskými stanicemi, kdy v cílové skupině 12-54 zaznamenala průměrný celodenní tržní podíl 1,3%. Konkurenční TV Joj (13,9%) vykázala ve stejném období o 7,4 procentního bodu slabší výsledek. Meziročně si TV Markíza polepšila o 1,8 procentního bodu.

Celodenní tržní podíly v cílové skupině 12 až 54 let (graf: TV Markíza)
▲ Celodenní tržní podíly v cílové skupině 12 až 54 let (graf: TV Markíza)

V hlavním vysílacím čase, označovaném jako prime-time, v čase od 19. do 23. hodiny patřilo skupině Markíza jednoznačné celoroční vítězství, kdy zaznamenala průměrný podíl na trhu 29,5% a konkurenční skupinu Joj (24,9% předstihla o 4,6 procentního bodu. Samotná TV Markíza dosáhla v prime-time průměrný tržní podíl 21,8% a s rozdílem 4,1% bodu tak porazila konkurenční TV Joj (17,7%).