Quantcast

MS v biatlonu 2024 z Česka s televizními rekordy v Česku i v zahraničí

| redakce | tisk

MS v biatlonu 2024, které se koná od středy 7. února do neděle 18. února v Novém Městě na Moravě, si získává televizní diváky nejenom v Česku ale i v dalších zemích Evropy.

Světová událost v biatlonu tak pomáhá propagovat Českou republiku v zahraničí. Svědčí o tom televizní víkendová sledovanost ze dne 10. a 11.2.2024 nejen v Česku ale i v dalších zemích, především ve Švédsku a Norsku, kde podíly televizních stanic na trhu s biatlonem byly doslova rekordní.

Na domácím českém trhu kanál ČT Sport v neděli odpoledne u stíhacího závodu žen dosáhl 30,5% share, což je nárůst o 7 procentních bodů ve srovnání s loňskem.

Německý veřejnoprávní kanál Das Erste během nedělního stíhacího závodu mužů sledovalo v průměru 4,1 milionu diváků, zatímco francouzský program L'Équipe dosáhl u stíhacího závodu žen průměrné sledovanosti 1,6 milionu diváků. Zajímavé je, že francouzský vysílatel zaznamenal nejvyšší průměrnou sledovanost tohoto konkrétního závodu od roku 2017 a 33% nárůst diváků ve srovnání s loňským rokem.

Slovinský kanál SLO2 dosáhl v sobotu večer svého nejvyššího tržního podílu 27,4% během mužského sprintu.

Rakouská ORF zaznamenala nejlepšího hodnocení stíhacího závodu mužů s 29,88% podílem na trhu, což znamená nárůst o více než 5 procentních bodů s rokem 2023.

Finský kanál YLE TV2 sledovalo v neděli odpoledne u stíhacího závodu žen na 10 km 425.700 diváků.

Švédská SVT dosáhla rekordního 72,84% podílu na trhu během stíhacího závodu žen a zaznamenala nárůst ze 874 tisíc v roce 2023 na průměrnou sledovanost 1.022.000 divákům během přímého přenosu sobotního sprintu mužů.

Vysokou sledovanost hlásí také norská NRK, která dosáhla nejvyšší sledovanosti stíhacího závodu mužů s podílem na trhu 78,7%, přičemž norští sportovci získali všechny medaile z tohoto závodu.

zdroj: EBU





Reklama




Vybrané články