Reklamní trh střední Evropy roste
| redakce | tiskReklamní trh střední a východní Evropy je jedním ze dvou regionů na světě, který nejrychleji roste. Zjistil to průzkum firmy ZenithOptimedia.
Nejrychleji roste a poroste trh s reklamou v Moldavsku. Během let 2005 až 2009 se zvýší o 185,7 procent. Rumunský, ruský a slovenský trh poroste o 160,4%, 143,2% a 106,4 procenta.
Investice do reklamy se v Evropě zdvojnásobí z 19,160 milionů USD (14,352 milionů eur) v roce 2005 na 33,428 milionu USD v roce 2009.
Internet je nejrychleji rostoucím médiem na celém světě. Podle prognózy bude v roce 2009 celkem 8,7% reklamy směřováno právě na internet. Nadále ale nejvíce reklamy bude zadáváno do televize (37,6 procent) a daleko za ní jsou kina (0,5%), venkovní prostory (6%) a rádio (7,9%).
zdroj: broadbandtvnews