UPC Direct se rozšířil o nový program: TV Paprika

| Tisk

logoProgramová nabídka digitální satelitní placené televize UPC Direct se v České republice a na Slovensku rozšířila o maďarský gastronomický kanál TV Paprika. Uživatelé set top boxů Philips, které se dodávají k UPC Direct najdou program na 34.předvolbě, což je kanál na kterém v minulosti vysílal francouzský módní kanál Fashion TV.

TV Paprika je kanál specializovaný na gastronomii. "Důležitou úlohou televizní stanice TV Paprika je proto popularizace národních kuchyní, prezentace kultury piva a vína, jakož i podpora a posílení gastroturistiky," uvedl pro ČTK ředitel české pobočky maďarského provozovatele Peter Kocsis.

TV Paprika bude vysílat 14 hodin programu denně, kterým vyplní zhruba 15 procent českých a slovenských a 35 procent převzatých zahraničních pořadů. Polovina programu by měla pocházet z vlastní produkce. Celý program TV Paprika bude vysílán v české jazykové verzi.

Gastronomická televize odstartovala vysílání loni na podzim v Maďarsku v rámci kabelových sítí a maďarské nabídky UPC Direct. V září a v říjnu loňského roku vysílala jen jako programový blok v rámci vysílání maďarského kanálu Filmmuzeum. TV Paprika expanduje letos na český a slovenský trh, v roce 2006 odstartuje v Rumunsku a Rakousku a přibližně v roce 2007 se počítá se vstupem TV Paprika na polský trh.

Parametry vysílání TV Paprika v UPC Direct:

programfreq.pol.SRFECSIDVPIDAPID
TV Paprika11,992 GHzH275003/420332351361


TV Paprika již v minulém týdnu vysílala zkušebně informace o pořadu v EPG v češtině, česká audio stopa byla zapojena dnes po 10.hodině. Zároveň byly aktivovány stránky stanice na www.tvpaprika.cz a www.tvpaprika.sk.

Program TV Paprika se v současné době u nás vysílá pouze na satelitní platformě UPC Direct. V nejbližší době se program objeví i v kabelových sítích UPC. Kdy to bude už jen záleží na tom, kdy Rada pro rozhlasové a televizní vysílání schválí registraci programu pro šíření v kabelu. V úvahu přichází zařazení po 20.lednu 2005. I druhý největší kabelový operátor v Česku, společnost Karneval Media projevila zájem o zařazení programu do nabídky Karnevalu.



Po letošním neúspěšném roce - co se týče nových programů - se UPC Direct v Česku ale i na Slovensku rozšiřuje o druhý nový program. Před týdnem se v paketu UPC Direct objevil nový sportovní kanál Eurosport 2, který nahradil původní sportovně-informační kanál Eurosport News, který se postupně stahuje z evropského trhu.

O UPC DIRECT
UPC Direct je satelitní placená televize pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko. Je vysílána na družicí Astra 1G, která je zaparkována na pozici 19,2 stupňů východně, na kmitočtech 11,992 GHz, 12,304 a 12,382 GHz (polarizace je ve všech případech horizontální, SR 27500, FEC 3/4). Signály programů jsou zabezpečeny proti neautorizovanému příjmu systémem Cryptoworks.

Pro příjem paketu UPC Direct je zapotřebí digitální receiver buď s vestavěným modulem Cryptoworks nebo slotem Common Interface (CI) do kterého se vloží modul Cryptoworks. Zájemci o službu UPC Direct je na základě smlouvy zapůjčena dekódovací karta UPC. Druhou možností objednávky služeb UPC je odebrání dekódovací karty spolu s dotovaným receiverem Philips.

dle Mam

redakce