UPC Direct klesla ve všech 3 zemích. Oživení má přinést Thor

| Tisk

logo Středoevropská satelitní placená televize UPC Direct během prvních tří měsíců letošního roku klesala na všech třech trzích - českém, slovenském a maďarském, kde celkově ztratila 8700 klientů. Změnu a oživení zájmu o služby této platformy by mělo přinést přesun UPC na satelitní systém Thor (0,8°W), který již začal probíhat. Nová pozice přináší širší programovou nabídku a zejména start programů ve vysokém rozlišení obrazu (HDTV). Rostl ale zájem o digitální TV v kabelové síti (DVB-C), rychlý internet a telefonii.

Česká republika
Na konci prvního kvartálu roku 2010 měl provozovatel služby celkem 99.400 abonentů, což znamená pokles pod magickou hranici 100 tisíc abonentů (-4.700 klientů).

V dosahu kabelové sítě UPC je celkem 1.319.00 domácností, z toho 1.209.200 na obousměrné síti. UPC Česká republika má celkem 1,1846 milionů zákazníků. Z toho si analogovou televizi předplácí 142,8 tisíc klientů (-9.300), digitální 388 tisíc (+8.300), spolu se satelitní DTH video služby využívá 630 tisíc klientů.

K internetu od UPC se připojuje 379 tisíc domácností (+17 tisíc zákazníků) a telefonii využívá 175,4 tisíc domácností (+9.200 klientů).

Slovensko
Na Slovensku ztratil provozovatel platformy v průběhu prvních tří měsíců letošního roku méně klientů než v Česku - 1.500. Celkem zde provozovatel má 31 tisíc zákazníků.

V dosahu kabelové sítě UPC je na Slovensku 491.900 domácností, z toho 438,1 tisíc na obousměrné síti. Analogovou televizi přes kabelovou nabídku UPC sleduje 166.400 klientů (-12.100), digitální 67.400 (+6.100). Na internet je od UPC připojeno 63.600 slovenských domácností (+2.000), telefonii má 28.700 domovů (+1.500).

Maďarsko
Pokles zájmu o placenou satelitní televizi zaznamenal poskytovatel služby také v Maďarsku, kde služba obvykle nabírala nové zákazníky. Během sledovaného období (první kvartál 2010) klesl počet klientů o 2.500. Služby zde využívá 183.500 diváků, což je nejvíce ze všech tří zemí střední Evropy, kde je služba nabízena.



V dosahu služeb kabelové UPC je 1.236.900 domácností v Maďarsku, tedy méně než v České republice. Z toho obousměrná síť je pro 1.222.600 klientů. Analogovou TV nabídku od UPC přijímá 411.700 domácností (-36.800), digitální 185.700 (+28.300).

Internetové připojení od UPC má 346.400 maďarských domácností (+10.100), službu UPC Telefon 258.300 klientů (+5.600).

Rumunsko
Stranou nemůžeme nechat ani sesterskou platformu Focus Sat, která působí v Rumunsku (na satelitním systému Thor UPC Direct s Focus Sat sdílí transpondéry). Ta během monitorovaného období získala 1.600 klientů a má jich celkově 182.600, což je zatím méně než v sousedním Maďarsku.

Ke kabelové síti UPC se může v Rumunsku připojit 2.068.400 domácností, z toho 1.743.100 je na obousměrné síti. Analogové vysílání kabelové TV využívá 791.100 domácností (-46.500), digitální 245.600 (+14.600). K internetu je od UPC připojeno 271.400 klientů, přes UPC telefonuje 153.100 domácností.

Martin Vyleťal