Quantcast
CryptoBox 800 UHD

Eutelsat kritizován za šíření ruských programů

| redakce | tisk

André Lange, koordinátor Výboru Denise Diderota, který vede kampaně proti válečné propagandě, řekl: "Není normální, aby francouzská družice sloužila k podněcování války a genocidy. Eutelsat by měl skutečně zaujmout neutralitu a ne se stavět jen na jednu stranu".

Komentář zveřejnil deník The Times, který uvádí, že Eutelsat stále vysílá televizní kanály pro přibližně 15 milionů domácností v celém Rusku. Jedná se o ruské platformy NTV Plus a Trikolor TV.

Satelity Eutelsatu (foto: Eutelsat/satkurier.pl)
▲ Satelity Eutelsatu (foto: Eutelsat/satkurier.pl)

Kritici tvrdí, že blokuje možnost pronajímat kapacitu některým vysílacím společnostem, které nejsou pod kontrolou Kremlu, a tím omezuje přístup ke "svobodným a spravedlivým" informacím pro značnou část obyvatelstva, píše The Times.

V reakci na to Eutelsat uvedl, že zachovává silný závazek neutrality a že se satelitní operátor řídí rozhodnutími regulačních orgánů. Pokud se změní předpisy a sankce, vysílání do Ruska skončí.

Dvě ruské platformy NTV Plus a Trikolor, které vysílají na satelitech Eutelsat z pozice 36°E, vyřadily v březnu tohoto roku ze své nabídky mezinárodní televizní stanice BBC World News, CNN, Deutsche Welle, Euronews (v ruštině), France 24, NHK World, RAI News 24 a TV5 Monde. Později Eutelsat ukončil na satelitním systému Eutelsat Hot Bird na pozici 13°E volně vysílané televizní kanály RT HD (dříve Russia Today HD), RTR Planeta, Rossija 24, Pervyj a Pobeda HD po přijetí šestého balíčku sankcí EU proti ruské propagandě.

Výbor Denise Diderota, který založili evropští odborníci na satelitní politiku na počest francouzského filozofa, kritika umění a spisovatele, kritizoval chování operátora Eutelsat a požádal o sankce EU proti ruským platformám Trikolor a NTV Plus.

zdroj: advanced-television.com, coe.int, satkurier.pl





Reklama




Vybrané články