Quantcast

TV Nova se rozhodla vybudovat TV rodinu a míří na internet

| Tisk

logo Prvním prosincem odstartovala Nova Cinema, která je považována za druhý program „velké“ Novy. Ta ovšem už má kanály celkem tři.

TV Nova a Nova Cinema. Silná marketingová značka, neboli brand. Hlavní plnoformátový kanál cílený na skupinu 15 – 54 let. Dvojka má za cíl oslovit tytéž diváky jen s tím rozdílem, že když si nevyberou na hlavním kanálu, tak mají možnost na seriálovém a filmovém. Hlavně ať nikdo neutíká ke konkurenci…

Tak přesně toto je smyslem. TV Nova naplňuje svoji strategii, která má jasný cíl: znepříjemnit život konkurenci a hlavně novým digitálním televizím. Využívá mnoha výhod. Zejména až neskutečně silné značky Nova až po jednotné zázemí uvnitř televize.

Tím třetím kanálem je současná Galaxie sport. Ta nyní prochází mnoha změnami. Tou hlavní je stěhování z Hradce Králové do Prahy, na Barrandov. Ze stejných prostor bude odbavována hlavní Nova, Nova Cinema a Galaxie sport. Ovšem už příští rok 2008 se může jmenovat Nova sport a potichu se k tomu směřuje…

Co je cílem? Samozřejmě snížení nákladů, větší efektivita, sdílení silného zázemí a v dnešní době stále důležitějšího faktoru: marketingové značky. Nova sport zní mnohem lépe a u klasického diváka více zaboduje, než Galaxie sport. Přestože může jít o obsahově stejné kanály.

Takže ještě jednou. TV Nova, Nova Cinema, Nova sport. Nabízí se čtvrtý kanál, který se asi někdy v budoucnu zrealizuje rovněž: Nova News. Zpravodajská stanice v režii Novy.

TV Nova má k tomu předpoklady. Nedávno otevřela zcela nové zpravodajské News centrum, které vybavila HD technikou. Dominantní je zejména vysílací studio s obrazovkovou stěnou. Management televize přiznal, že se nechalo inspirovat velkými zpravodajskými televizemi, jako je např. britská Sky News. Nova také disponuje rozsáhlým regionálním týmem reportérů.

Česká komerční jednička se netají tím, že jde ve šlépějích velkých mediálních domů. Přestože inspirace kanálu Nova Cinema byla převzata z rumunského vzoru Pro Cinema, která patří do rodiny Pro TV vlastněné stejným majitelem jako česká Nova – CME, je tu snaha kopírovat německé mediální konglomeráty – RTL Group a ProSiebenSat1. Ty ovšem volí odlišnou strategii.



V české digitalizaci chce Nova hrát dominantní roli a i nadále zůstat jedničkou na trhu. Uvědomuje si, že klasická televize pomalu ale jistě půjde do ústraní a tak je nutné vytvářet synergie s jinými typy elektronických médií.

Vlastník Novy se možná stane majitelem jednoho z internetových portálů či přímo bude vlastnit oba dva – Atlas.cz a Centrum.cz. Naplnila by se tak vize bývalého generálního ředitele Novy Vladimíra Železného, který už v roce 1999 prorokoval, že svět televize a internetu bude propojený.

Tento významný vizionář, přes všechny zápory, se toho asi dočká téměř po deseti letech, kdy s touto myšlenkou koketoval. Ovšem už u toho nebude a naopak cíl splní současný generální ředitel Petr Dvořák.

Ať to dopadne jakkoliv, TV Nova už je tak rozjetá, že ostatní ji budou těžko dohánět. Zdá se, že Prima TV se chce vydat jinou cestou a o podobný pokus usilovala i francouzská mediální skupina Lagardere CZ, která provozuje např. rádia Evropa 2 a Frekvence 1. Ta ovšem za současného stavu do české digitalizace nenastoupí a vypadá to, že ještě nějakou dobu počká…

Ing. Radek Pešout
MediaShow Digital





Reklama




Vybrané články