Quantcast

UNI: Poměr filmů a seriálů na Universal Channel se změní

| Tisk

logo Na českém a slovenském trhu došlo před 3 týdny k výrazné změně - seriálový a filmový kanál Hallmark Channel byl nahrazen zbrusu novým programem Universal Channel. Jaké jsou další záměry provozovatele, jaké pořady pro nejbližší období připravuje a dočkáme se dalších programů ze sítě Universal Networks International? Na tyto a další otázky webu parabola.cz odpovídala Laxmi Hariharan, marketingová ředitelka pro střední a východní Evropu, Universal Networks International (LH) a Veronika Tamchynová, zástupce Universal Channel na českém a slovenském trhu (VT).

Parabola.cz: Hallmark Channel se nedávno změnil na Universal Channel. Proč k této změně došlo?

LH: Změna Hallmark Channel na Universal Channel v České republice a na Slovensku byla součástí globální strategie Universal Networks International. V roce 2009 naše společnost oznámila plán investovat do rozvoje svých pěti klíčových značek (Universal Channel, Diva Universal, Studio Universal, 13th Street a Syfy Universal) a do vlastní originální produkce.

foto Jakou máte strategii pro změnu značky Hallmark Channel na Universal Channel?

LH: Po dvouletém období rychlého růstu jsme v průběhu dvanácti měsíců udělali detailní průzkum mezi našimi obchodními partnery, zaměstnanci a diváky, na jehož základě jsme stanovili, jakým způsobem budeme do budoucna prezentovat naše portfolio televizních kanálů. Chceme oslovit diváky v jednotlivých regionech s kvalitní nabídkou pořadů Universal Channel na globální a lokální úrovni. Naší vizí je sladit globální značku s vkusem diváků, proto se také zabýváme výsledky sledovanosti v jednotlivých zemích.

Co mohou diváci od nové stanice Universal Channel očekávat? Jakým směrem se Universal Channel posune od Hallmark Channel?

LH: Universal Channel nabízí svým divákům nejen to nejlepší z Hallmark Channel, ale také zcela nové televizní programy, seriály a filmy z produkce nejlepších filmových studií na světě. Universal Channel má k dispozici více než 50.000 hodin televizních titulů a 9.000 hodin filmových titulů. Kromě změn v programové nabídce divákům přináší i nový, svěží a moderní vzhled vysílání.
Součástí globální strategie Universal Networks International jsou i nemalé investice do vlastní produkce, proto se mohou i diváci v Čechách těšit na mnohem více exkluzivních regionálních premiér.

VT: Ráda bych dodala, že Universal Networks začal plnit své plány již v den spuštění Universal Channel na českém trhu (3.9.2010), kdy jsme uvedli exkluzivní regionální premiéru seriálu z policejního prostředí Rookie Blue. Tento seriál byl natočen v koprodukci Universal Networks a ve Spojených státech a Kanadě měl premiéru letos v červnu. Se 7,3 milióny diváků ve Spojených státech se stal Rookie Blue nejvýše hodnoceným seriálem letošního léta na TV stanici ABC za posledních 6 let.

Pro jakou věkovou skupinu bude nový Universal Channel v Česku a na Slovensku určen?

LH: Programová nabídka Universal Channel oslovuje diváky ve věku od 25 let, spíše ženy než muže. Cílová skupina zůstává velmi podobná jako u Hallmark Channel, ale věříme, že novými pořady oslovíme i mladší diváky.

Proč se pro český, slovenský a maďarský trh rozhodlo rebrandovat Hallmark Channel právě na Universal Channel?

LH: Universal Channel je vlajkovou lodí společnosti Universal Networks International a patří v oblasti filmových a seriálových kanálů ke světové špičce.

Rebranding Hallmark Channel na Universal Channel byl jistě tou správnou volbou, již spuštění kanálu Universal Channel v České republice přineslo velmi dobrou sledovanost, která se dále během léta zvyšovala. V srpnu se naše televize stala nejsledovanějším zahraničním filmovým kanálem mezi cílovou skupinou dospělí 15-54 a ženy 25-55, a také mezi všemi měřenými kanály jsme obsadili celkovou 12. příčku. (zdroj: ATO Research)

foto Universal Channel jsou seriály a filmy. V jakém poměru jsou seriály a filmy na Vaší stanici zastoupeny a jakým směrem se bude vysílání Universal Channel proměňovat?

LH: Universal Channel ve své programové nabídce ponechá všechny nejoblíbenější pořady z původního vysílacího schématu Hallmark Channel – například Právo a pořádek, Médium, Dobrá manželka, Ochránce - a navíc přinese i řadu filmových a seriálových premiér. Mezi premiérové seriály patří Rookie Blue, Bratři a sestry, Dvojí identita, Sladký život v New Yorku, Prokletí Salemu či Osvícení. Na vyjmenování všech filmových novinek zde bohužel není dostatek prostoru. Současný poměr filmů a seriálů se možná začne měnit s časem, ale vše se bude odvíjet od výsledků sledovanosti.

VT: Na Universal Channel diváky čeká i řada exkluzivních regionálních premiér. Já bych ráda upozornila na tu nejbližší, která se nás čeká již 13.10. Diváci se mohou těšit na exkluzivní premiéru seriálu Městečko Haven, který byl natočen na motivy knihy Stephena Kinga.

Hallmark Channel dříve vysílal pořady s českým nebo slovenským dabingem. Postupem času ale přešel výhradně na český dabing. Jak to bude do budoucna? Bude Universal Channel prosazovat pro český a slovenský trh už jen český dabing?

VT: U nových pořadů zatím plánujeme jen český dabing, ale nevylučujeme, že do budoucna použijeme i slovenský dabing.

Jaká je vize Universal Channel co se týče lokalizace pro český a slovenský trh? Zachováte lokalizaci 100% obsahu výhradně v podobě dabingu do českého jazyka? Žádné titulky?

VT: Stejně jako Hallmark Channel bude i Universal Channel vysílat všechny filmy a seriály s dabingem.

Uvažujete o vlastním feedu Universal Channel, který bude speciálně připraven pro potřeby českého a slovenského trhu? V současnosti je programový feed pro tři země (+ pro Maďarsko). Stávající český feed Universal Channel má stejný program jako feed česko-slovensko-maďarský.

LH: Do budoucna plánujeme spuštění česko-slovenského feedu pro Universal Channel, zatím ještě ale nemohu potvrdit, kdy bude spuštěn.

VT: Ještě ráda zmínila, že jsme letos v létě spustili samostatné vysílaní reklamního feedu pro Česko a Slovensko, který již neobsahuje žádné maďarské reklamy.

Universal Networks International má ve svém portfoliu další čtyři zajímavé stanice. V jakém stádiu je jejich vstup na český a slovenský trh?



LH: V tento moment žádné plány nemáme, nicméně se vše bude odvíjet od potřeb místního trhu.

Vysílací společnosti se v současnosti hodně zaměřují na nové technologie – HDTV a 3D vysílání. Máte v plánu spustit kanály ve vysokém rozlišení, případně ve 3D na našem trhu?

LH: HD vysílání patří mezi jeden z cílů Universal Networks International globálně. Technologie se budou měnit postupně a časem by samozřejmě mělo dojít i na středoevropský region.

Děkuji Vám za rozhovor.

Martin Vyleťal





Reklama




Vybrané články