freeSAT by UPC Direct má 123 500 zákazníků v Česku a na Slovensku
| Tisk
Nejméně nových klientů získala pay-tv platforma provozovatele v Česku - 400. Celkově zde na konci sledovaného období měla 79.600 abonentů. Na Slovensku měl operátor celkem 43.900, což je mezikvartální nárůst o 1.600 klientů.
Začátkem září představil provozovatel platformy UPC DTH novou značku freeSAT by UPC Direct pro český a slovenský trh a strategii. Cílem změn je posílit pozici nejstarší digitální satelitní placené televize u nás. Do začátku září byla služba v ČR a SR poskytována pod značkou UPC Direct.
Maďarská služba UPC Direct měla na konci třetího kvartálu 207.200 abonentů. Za tři měsíce zde získal 6.800 klientů. Nejúspěšnější je operátor v Rumunsku s Focus Sat a to jak v počtu nových klientů a také celkového počtu zákazníků. Na konci září 2011 měl operátor 255.500 klientů. Za tři měsíce narostla základna o 13.500 abonentů.
UPC DTH poskytuje své služby přes satelity Thor 5 a Thor 6 (pozice 0,8°W) skandinávského satelitního operátora Telenor Satellite Broadcasting (TSBc) pro 586.200 klientů v Česku, na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku.
V dosahu kabelové sítě UPC je v Česku 1.332.000 domácností, z toho obousměrných zásuvek je 1.223.700. Analogovou televizi české UPC využívá 87.100 domácností (-4.500 klientů ve srovnání s koncem června 2011), digitální nabídku 414.700 zákazníků (-5.100). Na internetu přes sítě UPC surfuje 423.300 klientů (-1.100), telefonii využívá 189 tisíc klientů (-2.300).
Na Slovensku je v dosahu kabelové sítě 484.900 domácností, z toho je 453.900 přípojek UPC obousměrných. Analogovou nabídku kabelové televize UPC na Slovensku sleduje 111.300 domácností (-5.400), digitální již 102.500 klientů (+5.200). Internet od UPC využívá 82.100 domácností (+4.400) a telefonní služby 43.100 klientů (+4.100).
redakce