Skylink: Za zpoplatnění jsme pochvalu nečekali
| redakce | tiskK 1.9.2012 zavádí provozovatel satelitní platformy Skylink tzv. servisní poplatek, který budou platit někteří diváci, kteří sledují výhradně neplacené programy. S výměnou staré karty CryptoWorks zákazník získá tzv. poplatkové prázdniny až na dobu dvou let.
"Za zpoplatnění jsme ani pochvalu nečekali
," uvedl v rozhovoru pro SME člen lucemburské společnosti M77 Group, která Skylink a CS Link provozuje, Jaromír Glisník.
M77 Group neví, kolik lidí bude platit servisní poplatek. "Nevíme, kolik z aktivních karet se reálně připojí. Mohou být v šuplíku dávno nefunkční. Velké množství karet proto odpadne jen proto, že nejsou už funkční
," vysvětluje Jaromír Glisník. "Až 80 procent zákazníků si vybere jeden ze způsobů, jak se poplatku vyhnout - či už půjde o poplatkové prázdniny spojené s výměnou karty nebo koupi placených balíčků. Jen tento týden jsme dali na trh 40 tisíc karet na výměnu, další objednávky na 40 tisíc karet ještě nejsou vyřešené
," dodává.
Konkurenční platforma Magio Sat jistý čas poskytovala službu Bez závazků. Po pořízení set-top-boxu mohl divák sledovat televizi bez pravidelných poplatků. Produkt v tichosti zmizel z nabídky operátora. "Žádný operátor nemá zájem o zákazníka, který nic neplatí. Bylo to v čase, kdy jsme věděli, že jde o nekoncepční řešení, proto jsme už věděli, že takový způsob se nedá ufinancovat. Ale možná si to jen potřebovali vyzkoušet
," dodává za M77 Jaromír Glisník.