Německá MTV2 Pop končí, nahradí ji Nickelodeon
| TiskNedávno jsme Vám ve Zprávičkách přinesli neoficiální informaci o ukončení německé hudební televize MTV2 Pop Channel, která byla velmi oblíbená i u našich diváků. Na dnešní tiskové konferenci MTV potvrdila ředitelka obchodu MTV Central & Emerging Markets ukončení vysílání kanálu MTV2 Pop Channel. Stane se tak dne 12.9.2005, kdy se na pozicích této stanice objeví jiný program amerického koncernu Viacom - dětský kanál Nickelodeon. Paralelně dojde ke kompletní změně zbývajících německých hudebních kanálů VIVA, VIVA PLUS a MTV Central, které mají získat nový hudební formát.
MTV2 Pop Channel zahájila vysílání dne 1.5.2001 v analogovém přenosu na satelitu Astra, na pozici 19,2°E a v německých kabelových sítích nahradila původní méně populární hudební televizi VH-1 Germany. MTV2 Pop Channel se zpočátku soustředila na taneční hudbu bez moderovaného programu, čímž si zajistila u diváků velký ohlas a úspěch. Volné vysílání v digitálním přenosu bylo zahájeno až 11.12.2002, kdy byly vyřešeny problémy s volným vysíláním na satelitu Astra.
V loňském roce koncern Viacom převzal konkurenční hudební televize VIVA a VIVA PLUS a od od té doby se spekulovalo o tom, kolik stanic bude Viacom do budoucna provozovat. Podle expertů dojde k ukončení některého ze 4 hudebních stanic MTV/VIVA. Nejvíce se hovořilo o VIVA PLUS, která už několikrát změnila hudební formát. Možná si diváci vzpomenou na první vysílání VIVA II, které připomínalo dnešní vysílání VH1 a VH1 Classic. Poté se z VIVA ZWEI stala stanice pro rockovou muziku. V další fázi vývoje došlo k překlopení stanice do podoby "hudební zpravodajské stanice". Nevhodně zvolená grafika, příliš mnoho RNB, hip hopu a dalších stylů ukázalo, že ani tento formát nemá příliš velký ohlas u diváků. Pod názvek VIVA PLUS se dočkala televize dalšího "relaunchu" do interaktivní hudební stanice s večerním programem pro náročného diváka.
Nickedeon na německém trhu působil již v 90.letech minulého století - přesněji v letech 1995 až 1998, kdy působil jako nekódovaný kanál pro děti. Bohužel, stanice vznikla příliš brzo nebo příliš pozdě. Na trhu nezískala dostatečný ohlas a z ekonomických důvodů bylo vysílání na německém trhu ukončeno. O obnovení kanálu Nickelodeon se hovořilo již v minulých letech - v souvislosti s možným startem v placené digitální televizi Premiere a v digitálních nabídkách kabelových operátorů. Novou šanci má Nickelodeon po převzetí kanálů VIVA Viacomem. Navíc bude mít od počátku zajištěné pokrytí a dostupnost programu. Navíc ukončení MTV2 Pop Channel (12.9.) přijde takřka přesně rok po skončení konkurenční stanice Onyx TV (15.9.2004). Na německém trhu začíná fungovat společnost Deluxe Television, která k 1.4.2005 spustila první program Deluxe Music, který je cílen na diváky ve věku od 30 do 55 let. Ještě v letošním roce se mají objevit další dva program Deluxe Nova (DJ sety) a Deluxe Classic (vážná hudba).
A jaký bude Nickelodeon? Stanice má podle Viacomu přinášet kvalitní dětské programy a má přispět ke konkurenci v oblasti televizních stanic pro děti na německém trhu. Nickelodeon přinese úspěšné programy pro předškoláky a teenagery. Večerní program stanice bude věnován seriálům pro diváky starší 14 let. V polovině července bude zprovozněna německá web-stránka Nickelodeonu.
A co čeká zbývající hudební stanice Viacomu? Nový formát:
Stanice Viva bude určena především německým hvězdám a tvářím s pop hudbou. Zatím se pracuje na devíti nových programech - karaoke show "Shibuya", dokumentární reality show "Men Block", seznamce "Ich will dich!" (pracovní titul), "You've Got A Friend" (pracovní titul), herní show "Zock um Dein Wohnzimmer" (prac. titul) a blíže neupřesněný seriál.
Německé MTV naopak přinese mezinárodní a progresivní hudební pořady, inovovanou komediální show a úzce specializované hudební pořady. V současné době provozovatel pracuje na 8 pilotních projektech, show "Pimp My Fahrrad", seznamovací herní show "Your Face Or Mine", reality show "30 Dinge, die man unter 30 nicht tun sollte", lifestylovým magazínem "Pimp My Whatever", německé verzi skryté kamery "Boiling Points" a dokumentární reality show "MTV MADE" stejně tak i na nových komediálních formátech "Ulmens Auftrag". Jednou z novinek bude i komediální formát "Chappelle's Show".
VIVA Plus si uchová svůj stávající hudební interaktivní formát a bude i nadále nabízet možnost výběru klip přes telefon i internet.
Podle ředitele prodeje MTV Central Alexandra Duphorna nabízí koncern Viacom programy pro diváky v široké cílové skupině od tří do 49 let.
dle S+K
redakce
MTV2 Pop Channel zahájila vysílání dne 1.5.2001 v analogovém přenosu na satelitu Astra, na pozici 19,2°E a v německých kabelových sítích nahradila původní méně populární hudební televizi VH-1 Germany. MTV2 Pop Channel se zpočátku soustředila na taneční hudbu bez moderovaného programu, čímž si zajistila u diváků velký ohlas a úspěch. Volné vysílání v digitálním přenosu bylo zahájeno až 11.12.2002, kdy byly vyřešeny problémy s volným vysíláním na satelitu Astra.
V loňském roce koncern Viacom převzal konkurenční hudební televize VIVA a VIVA PLUS a od od té doby se spekulovalo o tom, kolik stanic bude Viacom do budoucna provozovat. Podle expertů dojde k ukončení některého ze 4 hudebních stanic MTV/VIVA. Nejvíce se hovořilo o VIVA PLUS, která už několikrát změnila hudební formát. Možná si diváci vzpomenou na první vysílání VIVA II, které připomínalo dnešní vysílání VH1 a VH1 Classic. Poté se z VIVA ZWEI stala stanice pro rockovou muziku. V další fázi vývoje došlo k překlopení stanice do podoby "hudební zpravodajské stanice". Nevhodně zvolená grafika, příliš mnoho RNB, hip hopu a dalších stylů ukázalo, že ani tento formát nemá příliš velký ohlas u diváků. Pod názvek VIVA PLUS se dočkala televize dalšího "relaunchu" do interaktivní hudební stanice s večerním programem pro náročného diváka.
Nickedeon na německém trhu působil již v 90.letech minulého století - přesněji v letech 1995 až 1998, kdy působil jako nekódovaný kanál pro děti. Bohužel, stanice vznikla příliš brzo nebo příliš pozdě. Na trhu nezískala dostatečný ohlas a z ekonomických důvodů bylo vysílání na německém trhu ukončeno. O obnovení kanálu Nickelodeon se hovořilo již v minulých letech - v souvislosti s možným startem v placené digitální televizi Premiere a v digitálních nabídkách kabelových operátorů. Novou šanci má Nickelodeon po převzetí kanálů VIVA Viacomem. Navíc bude mít od počátku zajištěné pokrytí a dostupnost programu. Navíc ukončení MTV2 Pop Channel (12.9.) přijde takřka přesně rok po skončení konkurenční stanice Onyx TV (15.9.2004). Na německém trhu začíná fungovat společnost Deluxe Television, která k 1.4.2005 spustila první program Deluxe Music, který je cílen na diváky ve věku od 30 do 55 let. Ještě v letošním roce se mají objevit další dva program Deluxe Nova (DJ sety) a Deluxe Classic (vážná hudba).
A jaký bude Nickelodeon? Stanice má podle Viacomu přinášet kvalitní dětské programy a má přispět ke konkurenci v oblasti televizních stanic pro děti na německém trhu. Nickelodeon přinese úspěšné programy pro předškoláky a teenagery. Večerní program stanice bude věnován seriálům pro diváky starší 14 let. V polovině července bude zprovozněna německá web-stránka Nickelodeonu.
A co čeká zbývající hudební stanice Viacomu? Nový formát:
Stanice Viva bude určena především německým hvězdám a tvářím s pop hudbou. Zatím se pracuje na devíti nových programech - karaoke show "Shibuya", dokumentární reality show "Men Block", seznamce "Ich will dich!" (pracovní titul), "You've Got A Friend" (pracovní titul), herní show "Zock um Dein Wohnzimmer" (prac. titul) a blíže neupřesněný seriál.
Německé MTV naopak přinese mezinárodní a progresivní hudební pořady, inovovanou komediální show a úzce specializované hudební pořady. V současné době provozovatel pracuje na 8 pilotních projektech, show "Pimp My Fahrrad", seznamovací herní show "Your Face Or Mine", reality show "30 Dinge, die man unter 30 nicht tun sollte", lifestylovým magazínem "Pimp My Whatever", německé verzi skryté kamery "Boiling Points" a dokumentární reality show "MTV MADE" stejně tak i na nových komediálních formátech "Ulmens Auftrag". Jednou z novinek bude i komediální formát "Chappelle's Show".
VIVA Plus si uchová svůj stávající hudební interaktivní formát a bude i nadále nabízet možnost výběru klip přes telefon i internet.
Podle ředitele prodeje MTV Central Alexandra Duphorna nabízí koncern Viacom programy pro diváky v široké cílové skupině od tří do 49 let.
dle S+K
redakce