Anketa: Krize pomůže placené televizi u nás
| Tisk
Jak samotná krize ovlivní rozvoj placené satelitní a kabelové televize u nás? Půjde o zpomalení rozvoje služeb nebo se neočekává žádný otřes? Server parabola.cz oslovil zástupce provozovatele služeb pay-tv a hledal odpovědi na otázky s krizí související.
"
Z dlouholeté zkušenosti vím, že služeb placené televize se kdokoliv - člověk nebo rodina s nižšími příjmy - těžko zříká. Už proto, že pro něj představuje hlavní a často jediné pojítko s kulturou a zábavou. Bývá také hlavním zdrojem informací. Proto nepředpokládám, že by placené televizi v době krize ubývali diváci," říká serveru parabola.cz František Malina, tiskový mluvčí a ředitel PR společnosti UPC Česká republika, která provozuje kabelovou a satelitní televizi UPC, resp. UPC Direct.
"
Co se týče růstu počtu jejích nových zákazníků, pak tento proces bude, možná ještě více než krizí, ovlivněn způsobem přechodu na digitální vysílání. Mnohem těžší ovšem bude přesvědčovat potencionální zájemce o výhodách nových dodatkových digitálních služeb, jako je například příjem televizního signálu ve vysokém rozlišení (HDTV), Video on Demand (VOD) a podobně," dodává Fr. Malina.
"
Dosavadní zkušenosti ze světa ukazují, že období hospodářského útlumu přispívá k rozvoji placené televize. Očekávám, že tomu tak bude i u nás," konstatuje Jaromír Glisník, výkonný ředitel společnosti TradeTec, jedné z firem, která se podílí na chodu satelitního paketu Skylink. "
Jakmile lidé začnou šetřit na dovolených a jiných nákladnějších koníčcích, budou hledat cenově přístupnější formy trávení volného času. Placená televize je relativně nejlacinější zábavou. I u nás platí, že se placené televizi nejlépe daří v oblastech s vysokou nezaměstnaností a sociálními problémy," přibližuje Jaromír Glisník.

Uvnitř společnosti budeme podle potřeby provádět interní opatření a směrem k zákazníkům půjde především o rozšíření a vylepšení nižších programových nabídek a o ještě větší a komplexnější zatraktivnění těch vyšších. Počítáme také s tím, že zákazník, který se rozhodne pro doporučený balíček služeb, bude velmi zajímavě zvýhodněn i cenově. Na řadu přijde i postupná restrukturalizace analogové televizní nabídky," vyjmenovává změny Fr. Malina.
Satelitní Skylink chce i během krizového období upřednostňovat kvalitu nad kvantitou. "
V oblasti placené televize existuje velmi silné konkurenční prostředí a zákazníci si mají možnost výběru. Skylink se bez ohledu na finanční krizi hodlá profilovat jako platforma přinášející tu nejvyšší kvalitu za ceny přístupné prakticky každé domácnosti," líčí Jaromír Glisník za Skylink. "
Naší prioritou není kvantita (počet programů), ale kvalita signálu. Během roku však plánujeme také rozšíření programové nabídky," doplňuje.
Co od roku 2009 očekávají operátoři? "
Růst obecného povědomí o tom, že služby UPC jsou skutečně nejvýhodnější na trhu, co se týče poměru cena/kvalita/zákaznická podpora (zájem o náš internet potvrzuje, že takováto tichá pošta skutečně funguje) a tedy i to, že počet našich zákazníků přes všechny „krizové nálady“ poroste," uzavírá Fr. Malina, mluvčí UPC.
Skylink odhaduje dosažení 30 procentního podílu satelitní televize na českém trhu. "
Očekávám, že v příštím roce bude pokračovat dynamický růst podílu satelitního vysílání na českém trhu. Předpokládám, že během roku 2009 překročí 30 % a dále poroste," kalkuluje Jar. Glisník a dodává, že "
bude rovněž pokračovat rozvoj HDTV, na satelitu přibude řada nových HD programů."
Martin Vyleťal