Quantcast

Platforma Trikolor TV má 4,35 milionu zákazníků

| Tisk

logo Koncem roku 2008 zhruba 10% ruských rodin, které se rozhodli pro příjem programů ze satelitu, sledovalo nabídku domácí platformy Trikolor TV. Po třech letech existence této satelitní služby evidoval provozovatel Trikolor TV celkem 4 350 000 zákazníků z celého Ruska - od Kaliningradu po Čitu, od Murmansku po Krasnodar. Rok 2008 byl pro tuto platformu velmi úspěšný. Během loňského roku ztrojnásobila počet zákazníků a zároveň drží titul absolutního lídra mezi největšími DTH operátory v růstu satelitní televize na světě. Píše Broadband TV News.

Jedním z hlavních důvodů popularity Trikolor TV je stálá dostupnost bezplatného základního balíčku federálních programů, který se skládá ze 12 ruských stanic. Základní neplacený balíček je poskytován na dobu neurčitou, ihned po instalaci a registraci přijímacího zařízení. Trikolor TV je obdobou českých a slovenských platforem CS Link a Skylink. Základní programy jsou trvale k dispozici bez poplatku, rozšířená nabídka je placená.

V roce 2008 se počet klientů bezplatného balíčku zvýšil ze 1,5 milionu (stav 1.1.2008) na 4,35 milionu (stav k 31.12.2008), což představuje meziroční nárůst o 190 procent (2,85 milionu klientů). Hlavním příčinou růstu je zařazení prvního národního programu Pervyj kanal a dále spuštění služby Trikolor TV Siberia pro východ Ruska. Dříve byla služba dostupná pouze v západním Rusku.

Vedle základního balíčku nabízí Trikolor TV také doplňkový balíček Optimum, který zahrnuje 19 kanálů různého zaměření. Nový zákazník Trikolor TV má k dispozici po celý rok placený balíček Optimum. Po roce se rozhodne, zda si jej objedná. Cena je 600 rublů / 12 měsíců.

Na konci roku 2008 měl provozovatel Trikolor TV celkem 2,437 milionu nových zákazníků, z toho 84 procent klientů, kteří v roce 2007 přijímali v rámci promo akce bezplatně placený balíček, si objednalo balíček Optimum. K 31.12.2008 měla služba celkem 3,093 milionu abonentů balíčku Optimum, což je o 2,193 milionu (243 procent) více než na začátku loňského roku.

Největšího procentuálního růstu dosáhla indická platforma Dish TV, která v roce 2006 získala 750 tisíc abonentů (růst o 100 procent) a 1,2 milionu klientů (růst o 80%) v roce 2007. V počtu abonentů nejvíce za rok 2007 rostla americká platforma DirecTV. Během předloňského roku získala 850 tisíc klientů (růst o 5,5 procenta), následuje ji britská Sky Digital s meziročním růstem 387 tisíc klientů (4,7 procenta).



"Jsme přesvědčeni, že satelitní televize - to není luxus, ale pravidlo o životě, která by měla být přístupná každému," komentoval statistiky Vjačeslav Mordačev, generální ředitel společnosti Nacionalnaja Sputnikovaja kompanija, která provozuje Trikolor TV. "Pro nás je postavení světového lídra v oblasti růstu vážným důvodem k hrdosti, protože se potvrzuje, že jsme se ubírali správným směrem," dodal.

Platforma Trikolor TV je šířena pro západní část Ruska přes satelit Eutelsat W4 (36°E) v systému DRE-Crypt (MPEG-2/DVB-S). Pro východ země je obdobná nabídka pod názvem Trikolor TV Siberia šířena přes družici Bonum 1 (56°E) v systému podmíněného přístupu DRE-Crypt. Programy se zde vysílají již v modernějším kompresním formátu MPEG-4 (DVB-S).

redakce





Reklama




Vybrané články