Quantcast

Rok 2009 byl pro nás úspěšný, shodují se poskytovatelé pay-tv

| Tisk

Jaký byl rok 2009? Úspěšný. Shodli se na tom poskytovatelé placené televize, které oslovil web parabola.cz. Podle jejich vyjádření navzdory krizi vzrostl počet jejich zákazníků a zároveň se rozšiřovala nabídka programů a služeb, včetně programů ve vysokém rozlišení (HDTV).

Server parabola.cz po včerejším shrnutí událostí roku 2009 přináší zhodnocení těch, kteří se na vývoji událostí nejvíce podíleli - poskytovatele placené televize.

UPC Direct a UPC

logo Nejstarší digitální satelitní pay-tv u nás zkvalitnila služby rozšířením nabídky set top boxů o PVR HD přijímač, který je připraven na sledování programů ve vysokém rozlišení. HD stanice nabídne UPC Direct v průběhu roku 2010 na nových satelitech Thor 5 a Thor 6 odkud se bude platforma v budoucnu vysílat. "Rok 2009 hodnotím pozitivně. U UPC Direct připomenu zejména úspěšné zavedení služby PVR (Personal Video Recorder), která divákovi umožňuje nahrávat i ty pořady, které právě nesleduje," řekl webu parabola.cz František Malina, tiskový mluvčí a ředitel PR společnosti UPC Česká republika.

A jak si vedla kabelová televize UPC? "Naše digitální kabelová televize se pak může pochlubit nejen zavedením a úspěšným rozvojem stejné služby, ale i rozvojem vysílání ve vysokém rozlišení (HD). Navíc se v roce 2009 těšila enormnímu zájmu zákazníků – jejich počet rostl v tisících doslova každý týden. Naše analogová televizní nabídka pak byla v roce 2009 zákazníky stále více vítána jako výhodná doplňková televizní služba, využívaná pro další televizní přijímače v bytě," popisuje Fr. Malina.

Největším úspěchem firmy je ale zavedení super rychlého internetu. "Ovšem za největší úspěch naší společnosti v roce 2009 pokládám spuštění skutečně vysokorychlostního internetu Fiber Power 100 (rychlost 100Mbps) a absolutní meziroční nárůst celkového počtu zákazníků," vyzdvihuje svůj kabelový internet mluvčí Fr. Malina.

Skylink

logo Letošní rok byl velmi úspěšný i pro společnosti TradeTec a Towercom, které provozují satelitní službu Skylink. Provozovatelé rozšířili nabídku neplacených, pay-tv v SD i ve vysokém rozlišení. "Rok 2009 byl v dosavadní historii platformy Skylink nejúspěšnějším," líčí webu parabola.cz Jaromír Glisník, výkonný ředitel společnosti TradeTec a pokračuje "počet zákazníků během roku stabilně rostl a podařilo se nám prakticky zdvojnásobit počet předplatitelů volitelné placené nabídky." Kolik má Skylink abonentů pay-tv nechce zveřejnit. Chlubí se jen počtem aktivních přístupových karet.

Za pozitivní změnu na trhu provozovatelé vidí pohled na programy ve vysokém rozlišení obrazu (HDTV). "Snad se konečně začíná měnit pohled zákazníků na HDTV. Jestliže na počátku roku vnímali HD jako nákladný luxus, dnes již přijímají HD jako nový cenově dostupný standard," komentuje vývoj na trhu webu parabola.cz šéf Jaromír Glisník.

Co se nepodařilo provozovatelům změnit je státní kampaň k digitalizaci (přechodu na příjem digitálního vysílání). Ta stále vyznívá ve prospěch terestrického příjmu TV signálů. "Přes značné úsilí se nám nepodařilo změnit vyznění státem financované kampaně k digitalizaci televizního vysílání," říká na adresu tendenční kampaně Jaromír Glisník. "Přestože satelit představuje nejoblíbenější způsob příjmu digitální televize, je prezentován jen jako alternativa pro případ, kdy není dostupný příjem DVB-T," doplňuje.



CS Link

logo Rok 2009 byl po mnoha stránkách úspěšný i pro společnost Media Vision, provozovatele satelitní služby CS Link. Firma rozšířila nabídku neplacených stanic i pay-tv ve standardním rozlišení. Začala nabízet dva neplacené HD programy.

"Otevřeli jsme čtvrtý transpondér. Do nabídky jsme zařadili 8 placených programů, 5 neplacených a dva ve vysokém rozlišení," hodnotí končící rok pro server parabola.cz Daniel Klička, šéf společnosti Media Vision. "Dalším naším úspěchem je zavedení nových balíčků, jejichž prodeje z nás od září činí nejrychleji rostoucí satelitní platformu v pay-TV, počet uživatelů se v tomto roce zvýšil 3,5x," tvrdí Daniel Klička. Konkrétní čísla ale uvést nechtěl.

Za další úspěch Klička považuje lepší výsledky prodeje karet CS Link, než společnost pro letošek plánovala. "Předčili jsme očekávaní v prodeji karet," komentoval výsledky D. Klička.

CS Link připravuje další vylepšení nabízených služeb, které posune jejich platformu opět výš. Ty se ale zatím nepodařilo dokončit. "Zatím jsme nedokončili některé softwarové úpravy, které přinesou našim uživatelům další výhody oproti konkurenčním nabídkám," naznačil portálu parabola.cz Daniel Klička z Media Vision.

Martin Vyleťal





Reklama




Vybrané články